Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelin ystävieni palkkakeskustelua tässä Sairaanhoitaja 3200€, sosiaalityöntekijä 4600€, lähihoitaja 3000€.missä se palkkakuoppa? Oma palkka tonnin vähemmän eikä puhettakaan kuopasta.

Vierailija
08.06.2023 |

Aina valitetaan että paskat palkat ja palkkakuoppa ja naisia poljetaan ja nönnönnööö, jos noi palkat on kuopassa niin tervetuloa kaupan alalle.

Kommentit (596)

Vierailija
101/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjanpitäjä, enkä todellakaan mikään juuri vastavalmistunut. Bruttopalkka 2400 e/kk. Keskitasoa tällä alalla. Kyllä ärsyttää kuunnella hoitsujen itkua lehdissä "kun ei meidän palkka riitä normaaliin elämään ;__; saan vain 4000 € kuussa lisineen, olen niiiiin köyhä!"

Mitä teit jouluaattona tai tulevana juhannusaattona, montako päivää olit vapaana pääsiäisenä?

Käytkö joka tiistai-ilta jumpassa, lähdetkö kavereiden kanssa kaljalle töiden jälkeen perjantaina sopimatta 7vk etukäteen, pääsetkö joka vuosi lapsesi kevätjuhlaan? Olen tehnyt hoitajan töitä 20v, yhdetkään juhlapyhät ei ole ollut kokonaan vapaita, jos ei ole sattunut saamaan niiden ympärille lomaa, 2x 20v aikana näin on tapahtunut.

Noista kaikista, joihin minä vastaan, olin töissä, en pääse, tulee se korvaus, joilla palkka nousee yli tuon 2400€, joka on myös minun peruspalkkani.

Kuvailit juuri minun elämää. Palkka 2100€ Prisman kassana

Vaadittava koulutus kassalle on mikä?

Monella myyjällä kaupassa on tradenomin amk-tutkinto.

Se ei kuitenkaan ole lakisääteinen koulutusvaatimus kassalle. Kassatoiminnot oppii kuka tahansa vartin perehdytyksen jälkeen. Sitten nämä pienipalkkaiset kouluttamattomat itkee, kun koulutettu ihminen saa enemmän palkkaa. Jösses.

Tradenomeja on työttöminä pilvin pimein. Tradenomeja on palkkatuella valtion virastoissa töissä.

https://www.suomi.fi/palvelut/tyollisyysmaararaha-valtion-virastolle-ta…

Valtion virastossa saa olla vuoden palkkatuella. Asiakaspalvelu englanniksi ja suomeksi.

Vierailija
102/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just aloitan sosiaalityöntekijänä Helsingin kaupungilla. Palkka n. 3750€/kk ja olisi ollut tarjolla sossun töitä pienemmälläkin palkalla. Ja johtava sosiaalityöntekijä lastensuojelussa saa muuten Helsingissä ilman kokemuslisiä n. 4100€/kk. Että tuo 4600€ ei vastaa todellisuutta.

Mutta kuinka moni on johtava sosiaalityöntekijä ilman kokemuslisiä?

Sillä ei ole tässä esimerkissä merkitystä. Tämä kuvaa sitä, että edes johtavan peruspalkka ei ole tuota 4600 euroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin työkokeilussa sairaalassa niin hoitajat luuli mua opiskelijaksi.

Vierailija
104/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin työkokeilussa sairaalassa niin hoitajat luuli mua opiskelijaksi.

Kun työkokeilusopimusta tehtiin niin paikalla oli vain osastonhoitaja ja osastonsihteeri.

Vierailija
105/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellahan on palkka yli suomalaisten keskipalkan, mutta sitä ei saa kuulemma huomioida, koska osa palkasta on muodostunut lisistä. On kuulemma jotenkin epäreilua huomioida ne osaksi palkkaa, koska juuri niillä euroilla ei voi ostaa ruokaa, hankkia vaatteita tai käydä leffassa.eiku

106/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat keskimäärin 3200e/kk eli osa tienaa ton yli ja osa alle.

Sairaanhoitajat kitisi ettei palkalla elä, kokeili elää 2800e/kk palkalla tai alle mitä tosi monet suomalaiset tienaa.

Mun palkka on 2600e/kk.

Työmarkkinatuki on 580 netto.

no kotona makaamisesta ei nyt makseta enempää ku 580e

Vierailija
107/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monellahan on palkka yli suomalaisten keskipalkan, mutta sitä ei saa kuulemma huomioida, koska osa palkasta on muodostunut lisistä. On kuulemma jotenkin epäreilua huomioida ne osaksi palkkaa, koska juuri niillä euroilla ei voi ostaa ruokaa, hankkia vaatteita tai käydä leffassa.eiku

Ja suuri osa ei saa palkkaa ollenkaan.

Eläkeläisiä on 1 600 000 eikä perikuntien asuntoja saa myytyä mihinkään.

Perintöveroja meni viime vuonna 12 miljoonaa euroa ulosottoon.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009503023.html

Vierailija
108/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajathan taitaa saikuttaakin keskimäärin aika paljon. "Kahden vuoden välein toteutettavan Kunta10-tutkimuksen mukaan esimerkiksi sairaanhoitaja oli toissa vuonna työstään sairauden takia poissa keskimäärin 19,5 päivää vuodessa. Lähihoitajilla määrät olivat jopa 25 päivää vuodessa."

Koskahan te stanan kaakattimet saatte taottua kalloihinne, että yleensä hoitaja ei SAA mennä sairaana töihin. Varsinkin korona-aikana kielto oli ehdoton lievilläkin flunssaoireilla, ihan joka paikassa. Ystäväni teloi töissä selkänsä ja huonoa se on silloinkin mennä hoitamaan kun ei kunnolla edes kävele.

Niin mielelläni kuin päällenne räkisinkin vaikka en hoitaja olekaan. Mä en oikeesti edes ymmärrä, miten joku vielä haluaa hakeutua alalle ja hoivata ja hyysätä näitä räkyttimiä. En koskisi pitkällä tikullakaan, en millään rahalla.

Vierailija
109/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat kitisi ettei palkalla elä, kokeili elää 2800e/kk palkalla tai alle mitä tosi monet suomalaiset tienaa.

Mun palkka on 2600e/kk.

Moni on maksanut kerrostalon yhtiölainaa ansiosidonnaisella.

Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki osakkaat menettävät asuntonsa ja asuntovelka jää

https://yle.fi/a/74-20011577

Vierailija
110/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys hei! Hoitajista on jatkuva pula, ei muuta kuin persettä koulunpenkkiin ja tienaamaan! Kaikille riittää! Ihan oma valinta kitistä touhutonneillanne.

Vierailija
111/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on 2600e/kk.

Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki osakkaat menettävät asuntonsa ja asuntovelka jää

Sairaanhoitaja voi menettää asuntonsa ja hänellä jää silti 200 000 asuntovelkaa asunnosta jota ei saa ikinä takaisin. Eli joutuu maksamaan vuokraa ja velkaa.

Myös naapureilla pitää olla maksukykyä, ei vain itsellä.

Vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta ja 60000 ihmistä kuolee vuodessa. Asiakkaat yrityksillä vähenevät ja asuntoja vapautuu.

112/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on 2600e/kk.

joo mut kotona makaamisesta ei makseta ku 580e jos haluaa enemmän rahaa pitää mennä töihin

Vierailija
113/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON heitäkin jotka saa ALLE 1000 euroa.

Vierailija
114/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys hei! Hoitajista on jatkuva pula, ei muuta kuin persettä koulunpenkkiin ja tienaamaan! Kaikille riittää! Ihan oma valinta kitistä touhutonneillanne.

Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008862714.html

Vierailija
115/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on 2600e/kk.

joo mut kotona makaamisesta ei makseta ku 580e jos haluaa enemmän rahaa pitää mennä töihin

Ei pääse töihin.

116/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on 2600e/kk.

no sitten saa 580e

Ei pääse töihin.

Vierailija
117/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on 2600e/kk.

Sairaanhoitaja voi menettää asuntonsa ja hänellä jää silti 200 000 asuntovelkaa asunnosta jota ei saa ikinä takaisin. Eli joutuu maksamaan vuokraa ja velkaa.

Myös naapureilla pitää olla maksukykyä, ei vain itsellä.

Vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta ja 60000 ihmistä kuolee vuodessa. Asiakkaat yrityksillä vähenevät ja asuntoja vapautuu.

Hallitus on vetämässä sellaiset leikkaukset, että monella jää yhtiölainat maksamatta.

Yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Vierailija
118/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa alaa jos ootte kateellisia. Kyllä kai niin fiksut ihmiset kuin palstalla on, helposti uuden tutkinnon tekee työn ohella.

119/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on 2600e/kk.

Ei pääse töihin.

sit saa 580e

Vierailija
120/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on 2600e/kk.

Ei pääse töihin.

Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa. Työttömällä on omat nettisivut jonne mennään pankkitunnuksilla ja jonne haetut työpaikat merkitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme