Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelin ystävieni palkkakeskustelua tässä Sairaanhoitaja 3200€, sosiaalityöntekijä 4600€, lähihoitaja 3000€.missä se palkkakuoppa? Oma palkka tonnin vähemmän eikä puhettakaan kuopasta.

Vierailija
08.06.2023 |

Aina valitetaan että paskat palkat ja palkkakuoppa ja naisia poljetaan ja nönnönnööö, jos noi palkat on kuopassa niin tervetuloa kaupan alalle.

Kommentit (596)

Vierailija
61/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelitteko palkan lisäksi että millä työmäärällä (tunteja) ja millaisilla työvuoroilla (illat, yöt, viikonloput, arkiaamut) tuo palkka tulee?

Lähihoitajana olen saanut tuollaista käteen (3t) kun olen tehnyt pyhät, illat, yöt, viikonloput, mutta kun siirryin tekemään pelkästään arkiaamua (8hx5päivää)  pienten lasten vuoksi niin palkka olikin vain 1,5t

Vierailija
62/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtainen avustaja tuntipalkka 9,89 euroa. Ja töitä 25 h viikossa. Muiden hoitoalalla työskentelevien palkat ei oo kuoppaa nähneetkään.

Höpöhöpö. Jos saat tuollaista palkkaa niin heti yhteys liittoon. Tein 10 vuotta sitten samoja töitä ja jopa silloin oli isompi palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan naurettavaa. Valtiolla asiantuntijatehtävissä 2800e brutto. Jatkuva suoritepaine ja työlistoilla satoja asioita koko ajan

Kelassa?

Vierailija
64/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan naurettavaa. Valtiolla asiantuntijatehtävissä 2800e brutto. Jatkuva suoritepaine ja työlistoilla satoja asioita koko ajan

Onko se sun asiantuntijahomma paperien tulostus? Vaatii todellakin asiantuntijaa.

Vierailija
65/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjanpitäjä, enkä todellakaan mikään juuri vastavalmistunut. Bruttopalkka 2400 e/kk. Keskitasoa tällä alalla. Kyllä ärsyttää kuunnella hoitsujen itkua lehdissä "kun ei meidän palkka riitä normaaliin elämään ;__; saan vain 4000 € kuussa lisineen, olen niiiiin köyhä!"

Mitä teit jouluaattona tai tulevana juhannusaattona, montako päivää olit vapaana pääsiäisenä?

Käytkö joka tiistai-ilta jumpassa, lähdetkö kavereiden kanssa kaljalle töiden jälkeen perjantaina sopimatta 7vk etukäteen, pääsetkö joka vuosi lapsesi kevätjuhlaan? Olen tehnyt hoitajan töitä 20v, yhdetkään juhlapyhät ei ole ollut kokonaan vapaita, jos ei ole sattunut saamaan niiden ympärille lomaa, 2x 20v aikana näin on tapahtunut.

Noista kaikista, joihin minä vastaan, olin töissä, en pääse, tulee se korvaus, joilla palkka nousee yli tuon 2400€, joka on myös minun peruspalkkani.

Kuvailit juuri minun elämää. Palkka 2100€ Prisman kassana

Vierailija
66/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjanpitäjä, enkä todellakaan mikään juuri vastavalmistunut. Bruttopalkka 2400 e/kk. Keskitasoa tällä alalla. Kyllä ärsyttää kuunnella hoitsujen itkua lehdissä "kun ei meidän palkka riitä normaaliin elämään ;__; saan vain 4000 € kuussa lisineen, olen niiiiin köyhä!"

Mitä teit jouluaattona tai tulevana juhannusaattona, montako päivää olit vapaana pääsiäisenä?

Käytkö joka tiistai-ilta jumpassa, lähdetkö kavereiden kanssa kaljalle töiden jälkeen perjantaina sopimatta 7vk etukäteen, pääsetkö joka vuosi lapsesi kevätjuhlaan? Olen tehnyt hoitajan töitä 20v, yhdetkään juhlapyhät ei ole ollut kokonaan vapaita, jos ei ole sattunut saamaan niiden ympärille lomaa, 2x 20v aikana näin on tapahtunut.

Noista kaikista, joihin minä vastaan, olin töissä, en pääse, tulee se korvaus, joilla palkka nousee yli tuon 2400€, joka on myös minun peruspalkkani.

Vaadittava koulutus kassalle on mikä?

Vierailija
67/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkakeskusteluissa pitäis aina mainita onko brutto vai netto. Useimmissa riitaa näyttää syntyvän ihan siitä, että ei ole kerrottu ja toinen puhuu netosta ja toinen brutosta. Ei sillä että juuri tässä olisi riidelty, mutta usein menee jankkaamiseksi ilman että kukaan tietää puhuvatko henkilöt edes samasta asiasta.

Oletin että keskustelun palkat ovat ilmoitettu bruttona.

Yleensä ne ovat, mutta nimenomaan sairaanhoitajille on tyypillistä puhua nettopalkoista. Ja vielä tyypillisempää on puhua nettopalkoista ilman lisiä. Aivan niin kuin ne lisät eivät olisi mitään palkkaa.

Mutta kun sairaanhoitajat puhuvat vaikkapa poliisien tai palomiesten palkoista, niin kas kummaa kun sitä omaa hoitsun peruspalkkaa verrataankin muiden kokonaisansioihin eikä peruspalkkaan.

Vierailija
68/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja, esiopetuspätevyys, KM tutkinto. 2750e, ei lisiä. Olen urani huipulla.

Vierailija
69/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa lähihoitaja tuollaisia summia.

Vierailija
70/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka lähihoitajana on 2200€ päivätyössä kaupungilla. Aikaisemmin olin yksityisellä sektorilla ja palkka oli 1860€. Kyllä tuo minusta aika huono palkka on.

Vierailija
71/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei palkkakuoppa tarkoita, että sulla on huono palkka.

se meinaa sitä,e ttä sun palkka on alhaisempi kuin sun verrokkiryhmällä

No sairaanhoitajien verrokkiryhmähän on sairaanhoitajat. Eikö heillä kaikilla ole palkka samaa luokkaa? En ole kuullut, että joku sairaanhoitaja tienaisi 3000€ ja joku toinen 6000€. 

Sairaanhoitajilla on palkat liikaakin samaa tasoa. Eihän siinä ole järkeä, että erikoisosaamisesta ei makseta lisää palkkaa. Helpoista perushommista voisi maksaa vähän vähemmän, jotta erityisosaajille olisi varaa maksaa reilummin.

Miksi SH:t sitten sanoo olevansa palkkakuopassa, vaikka palkka on melkein täysin Suomen mediaani n. 3300 euroa kuussa? Mediaani tarkoittaa että palkka on parempi kuin noin puolella, ja huonompi kuin noin toisella puolikkaalla suomalaisista palkansaajista. Juuri sillä tasolla millä siis palkan voi olettaakin olevan.

Peruspalkka on silti n 2500€. Vain peruspalkkoja voi vertailla keskenään.

Ylemmillä toimihenkilöillä ei ole ylityö-, ilta- tai yötyö-, matkustus- tms tms. lisiä. Heidän roolinsa kuitenkin usein ovat sellaisia, jotka vaativat jotakin näistä. On siis oikein verrata bruttopalkkaa jonka kuukaudessa saa sisältäen lisät, koska osalla (kuten toimihenkilöillä) näistä tulee lisää palkkaa, ja osalla taas ne sisältyvät normaaliin kuukausipalkkaan.

Vierailija
72/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain aikoinani 1900€/kk painamalla skannaa painiketta. Nyt pitää osata myös tulostaa 2600€/kk.

Brutto siis.

Vierailija
73/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja olen, 2240€ kk lisineen, kolmivuorotyö. että joop.

Vierailija
74/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhua osaatko suomea normaalisti?

Vierailija
75/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei palkkakuoppa tarkoita, että sulla on huono palkka.

se meinaa sitä,e ttä sun palkka on alhaisempi kuin sun verrokkiryhmällä

No sairaanhoitajien verrokkiryhmähän on sairaanhoitajat. Eikö heillä kaikilla ole palkka samaa luokkaa? En ole kuullut, että joku sairaanhoitaja tienaisi 3000€ ja joku toinen 6000€. 

Sairaanhoitajilla on palkat liikaakin samaa tasoa. Eihän siinä ole järkeä, että erikoisosaamisesta ei makseta lisää palkkaa. Helpoista perushommista voisi maksaa vähän vähemmän, jotta erityisosaajille olisi varaa maksaa reilummin.

Miksi SH:t sitten sanoo olevansa palkkakuopassa, vaikka palkka on melkein täysin Suomen mediaani n. 3300 euroa kuussa? Mediaani tarkoittaa että palkka on parempi kuin noin puolella, ja huonompi kuin noin toisella puolikkaalla suomalaisista palkansaajista. Juuri sillä tasolla millä siis palkan voi olettaakin olevan.

Peruspalkka on silti n 2500€. Vain peruspalkkoja voi vertailla keskenään.

Ylemmillä toimihenkilöillä ei ole ylityö-, ilta- tai yötyö-, matkustus- tms tms. lisiä. Heidän roolinsa kuitenkin usein ovat sellaisia, jotka vaativat jotakin näistä. On siis oikein verrata bruttopalkkaa jonka kuukaudessa saa sisältäen lisät, koska osalla (kuten toimihenkilöillä) näistä tulee lisää palkkaa, ja osalla taas ne sisältyvät normaaliin kuukausipalkkaan.

Täyttä potaskaa. Sekoitat nyt vuorotyön ylemmän toimihenkilön työhön, joka ei ole vuorotyötä vaikka olisi työmatkoja tai ylitöitä joskus. Et ilmeisesti ole ikinä tehnyt vuorotyötä.

Vierailija
76/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sulle jotenkin yllätyksenä että sairaita pitää hoitaa myös pyhinä? Hoitotyö muutaman muun homman ohella on oletusarvoisesti vuorotyötä joten peruspalkasta höpöttäminen on täysin vertailukelvotonta tarkoitushakuista valehtelua.

Etkö tosiaan tajua, mitä eroa on siinä, että olet töissä yöllä, sunnuntaina, jouluna ja juhannuksena siihen, että tekisit päivätyötä? Hoitotyössäkin on pelkkää päivätyötä tekeviä. Työn kuormitus on aivan eri vuorotyössä. Sitä ei voi mitenkään verrata tavanomaisiin työaikoihin.

Vierailija
77/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella myyjällä kaupassa on tradenomin amk-tutkinto.

Vierailija
78/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajathan taitaa saikuttaakin keskimäärin aika paljon. "Kahden vuoden välein toteutettavan Kunta10-tutkimuksen mukaan esimerkiksi sairaanhoitaja oli toissa vuonna työstään sairauden takia poissa keskimäärin 19,5 päivää vuodessa. Lähihoitajilla määrät olivat jopa 25 päivää vuodessa."

Vierailija
79/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat ne vasta palkkakuopassa on. Tää yhteiskunta ei pyöri edes puolta päivää ilman siivoajia, anteeksi, laitoshuoltajia. Missä näkyy alan arvostus? Ovat esim sairaaloissa vähintään yhtä tärkeitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat, mutta palkka on vain murusia noiden muiden palkoista.

Kiitos huomioimisesta ja arvostuksesta.

T. Eräs laitoshuoltaja

Vierailija
80/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat keskimäärin 3200e/kk eli osa tienaa ton yli ja osa alle.

Sairaanhoitajat kitisi ettei palkalla elä, kokeili elää 2800e/kk palkalla tai alle mitä tosi monet suomalaiset tienaa.

Mun palkka on 2600e/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi