Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelin ystävieni palkkakeskustelua tässä Sairaanhoitaja 3200€, sosiaalityöntekijä 4600€, lähihoitaja 3000€.missä se palkkakuoppa? Oma palkka tonnin vähemmän eikä puhettakaan kuopasta.

Vierailija
08.06.2023 |

Aina valitetaan että paskat palkat ja palkkakuoppa ja naisia poljetaan ja nönnönnööö, jos noi palkat on kuopassa niin tervetuloa kaupan alalle.

Kommentit (596)

Vierailija
201/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vain kaikki hoitoalalle, mikä estää? Suomessa on järkyttävä hoitajapula, nyt kaikki jotka ovat kateellisia hoitajille niin hop hop opiskelemaan!

Tulen sitten muutaman vuoden päästä kyselemään oletteko tyytyväisiä palkkatasoon:)

Vierailija
202/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vain kaikki hoitoalalle, mikä estää? Suomessa on järkyttävä hoitajapula, nyt kaikki jotka ovat kateellisia hoitajille niin hop hop opiskelemaan!

Tulen sitten muutaman vuoden päästä kyselemään oletteko tyytyväisiä palkkatasoon:)

Moni on tottunut työmarkkinatukeen josta maksaa vuokraa osan, kun puoliso pienipalkkainen. 4 hengen netto yhteensä 2500 ja tuossa on lapsilisät ja puolison vuorolisät mukana. Harmi että sairaanhoitajakouluun on 27678 hakijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella myös ala-asteella koulunkäyntiavustajina ja uimahallissa uimavalvojina.

Jääkää työttömiksi, hommaa kyllä riittää palkkatuella ja työmarkkinatuella.

Vierailija
204/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella myös ala-asteella koulunkäyntiavustajina ja uimahallissa uimavalvojina.

Ja nyt kesällä työttömiä on kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa puisto-alueiden ruohikoita ja hoitamassa kukkia.

Ulkotyötä.

Vierailija
205/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat keskimäärin 3200e/kk eli osa tienaa ton yli ja osa alle.

Sairaanhoitajat kitisi ettei palkalla elä, kokeili elää 2800e/kk palkalla tai alle mitä tosi monet suomalaiset tienaa.

Mun palkka on 2600e/kk.

Työmarkkinatuki on 580 netto.

no kotona makaamisesta ei nyt makseta enempää ku 580e

Moni on maksanut kerrostalon yhtiölainaa ansiosidonnaisella.

Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki osakkaat menettävät asuntonsa ja asuntovelka jää

https://yle.fi/a/74-20011577

Kotkan konkurssiin menneestä talosta yritettiin myydä 3h+k pari vuotta sitten, hinta alle 20.000e. Kukaan ei ostanut sitä silläkään rahalla. 

Sairaanhoitaja voi menettää asuntonsa ja hänellä jää silti 200 000 asuntovelkaa asunnosta jota ei saa ikinä takaisin. Eli joutuu maksamaan vuokraa ja velkaa.

Myös naapureilla pitää olla maksukykyä, ei vain itsellä.

Vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta ja 60000 ihmistä kuolee vuodessa. Asiakkaat yrityksillä vähenevät ja asuntoja vapautuu.

Sellanen taloyhtiö, mistä myytäisiin asuntoja 200 000 eurolla, niin ei mene nurin.

Kyllä ne konkkaan menevät taloyhtiöt on syrjäseuduilla, joissa asuntojen arvo on max. muutamia kymmeniä tonneja.

Vierailija
206/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt kesällä työttömiä on kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa puisto-alueiden ruohikoita ja hoitamassa kukkia.

Ulkotyötä.

Työtön saa ajaa ruohonleikkuria missä saa istua ja on ratti 😊

Vierailija
207/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Sitten vain opiskelemaan. Lähihoitajan koulutus ei kauaa kestä ja töitä riittää. Kaikki pääsee kouluun sisälle.

Vierailija
208/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Sitten vain opiskelemaan. Lähihoitajan koulutus ei kauaa kestä ja töitä riittää. Kaikki pääsee kouluun sisälle.

Mun tuttava yritti 3 kertaa lähihoitajakouluun, mutta ei päässyt pääsykokeista läpi.

Ja satoja haki lähihoitajakouluun. Osa pääsi.

Työttömiä on 600 000.

Vierailija
209/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttava yritti 3 kertaa lähihoitajakouluun, mutta ei päässyt pääsykokeista läpi.

Työttömiä on 600 000.

Tuttu ei päässyt siis psykologisista testeistä läpi.

Vierailija
210/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on 600 000.

Hallitus voi poistaa rauhassa sunnuntai lisät. Ihmiset kyllä hakee kouluun, kun ansiosidonnainen leikataan ja asumistukea leikataan.

Itse sain työmarkkinatukea 640 netto ja 200 lapsilisää ja maksoin puolet vuokrasta ja vedestä eli 400 ja lopulla 400 ostin 4 hengen kuukauden ruoat, että monelle hoitoalan palkka olisi luxusta.

Vierailija
211/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen insinööri ja saan vaan reilu 5 tonnia kuussa.

Ihan hitonmoisessa montussa olen, about 7-8 tonnia pitäs saada.

Vierailija
212/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskustelitteko palkan lisäksi että millä työmäärällä (tunteja) ja millaisilla työvuoroilla (illat, yöt, viikonloput, arkiaamut) tuo palkka tulee?

Lähihoitajana olen saanut tuollaista käteen (3t) kun olen tehnyt pyhät, illat, yöt, viikonloput, mutta kun siirryin tekemään pelkästään arkiaamua (8hx5päivää)  pienten lasten vuoksi niin palkka olikin vain 1,5t

Kyllä sinun palkka on isompi. Palkka ilmoitetaan aina bruttona.

Vierailija
213/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat ne vasta palkkakuopassa on. Tää yhteiskunta ei pyöri edes puolta päivää ilman siivoajia, anteeksi, laitoshuoltajia. Missä näkyy alan arvostus? Ovat esim sairaaloissa vähintään yhtä tärkeitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat, mutta palkka on vain murusia noiden muiden palkoista.

Siksi suolle, sinä luuttuat lattiaa, lääkäri tekee aivoleikkausta.

Sinunko työsi yhtä vaativaa?

No voihan ne leikkaussalit toki jättää siivoamattakin.

Vierailija
214/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on taas tyyliä ratiritirallaa...

Vierailija
215/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lh yksityisellä puolella. Täydet kokemuslisät. Brutto 2250e/kk. Ei paljon näppiin jää.

Vierailija
216/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat ne vasta palkkakuopassa on. Tää yhteiskunta ei pyöri edes puolta päivää ilman siivoajia, anteeksi, laitoshuoltajia. Missä näkyy alan arvostus? Ovat esim sairaaloissa vähintään yhtä tärkeitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat, mutta palkka on vain murusia noiden muiden palkoista.

Ja silti äänestetään puolueita jotka haluavat lisää halpatyövoimaa, ei voi ymmärtää. Ei suoraan sinulle kohdistettu vaan näin yleisesti.

Vierailija
217/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen insinööri ja saan vaan reilu 5 tonnia kuussa.

Ihan hitonmoisessa montussa olen, about 7-8 tonnia pitäs saada.

Niin olet, kyllä sun inssinä pitäisi vaatia kovempaa liksaa. Mun mies saa pitkälti yli 100 tonnia vuodessa, ei oo ees DI.

Itsellä on kaksi yliopistotutkintoa. Olen lukion opo ja säännöllinen kk-liksa n 5300. Työ on vaativaa, edellyttää jatkuvaa ammattitaidon ylläpitämistä ja kesäkeskeytyksenkin aikana pitää osa vuotuisesta 1600 työtunnista tehdä. Koulumaailmassa olen hyväpalkkainen, ihan tyytyväinen, koska työkin on palkitsevaa ja merkityksellistä.

Ystäväpiiriin kuuluu varhaiskasvatuksen, erityis- ja luokanopettajia, jotka myös tekevät sydänverellään tärkeää työtään, kehittävät ammattitaitoaan, kouluttautuvat - muutamat myös uupuvat pitkille sairauslomille. Tuplapalkka heillä ei kaikkia työn ongelmia ratkaisisi, mutta osan. Onneksi olen osannut joitain tuttuja ohjata vaihtamaan alaa, päivähoito Suomessa romahtanee lähivuosina ja katastrofin korjaaminen kestää pitkään.

Vierailija
218/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti äänestetään puolueita jotka haluavat lisää halpatyövoimaa, ei voi ymmärtää. Ei suoraan sinulle kohdistettu vaan näin yleisesti.

Eihän kukaan halua halpatyövoimaa, vaan siivoojia. Ihan saman palkan se siivooja saa oliko kotoisin Lieksasta vai Libanonista. Se vaan kun ei kantiksia siivoamaan enää saa, on pakko toivoa, että muualta saisi.

Vierailija
219/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo puhutaan kunnallisen ja julkisen sektorin palkkakuopasta mutta todellisuus on että julkisella saa todella hyvää palkkaa verrattuna yksityiseen sektoriin.

Lisäksi on säännöllinen työaika eli virka aika ja töitä ei tarvi viedä kotiin..

Vierailija
220/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on tottunut työmarkkinatukeen josta maksaa vuokraa osan, kun puoliso pienipalkkainen. 4 hengen netto yhteensä 2500 ja tuossa on lapsilisät ja puolison vuorolisät mukana. Harmi että sairaanhoitajakouluun on 27678 hakijaa.

Se on hyvä ettei mm. sinulla ja kaltaisillesi ole siihen kouluun asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi