Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä näkyy ultrassa viikolla 5+6?

07.12.2006 |

Tuossa siis kysymys lyhyesti ja ytimekkäästi. Olen siis tänään gynelle menossa...vähän varmistelemaan että on oikeassa paikassa jne.

Nyt vaan tuli mieleen että näkyyköhän siellä mitään muuta kuin joku piste? Voiko päätellä yhtään mitään?

Kiitollinen olen jos joku osaisi valaista minua tässä jännäilyssä. kaksi keskenmenoa takana ja nyt on toiveena että viimein saataisiin meillekin se kauan toivottu nyytti :)

pumpsu

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masussa sikiö, 5 mm ja syke...toivottavasti kestää tällä kertaa loppuun asti. Suunnaton helpotus ja onnentunne!

Kiitos teille kaikille vastauksista!!!

Pumpsu 6+ jotain (en enää tiedä mitä, oisko 4?)

Vierailija
2/22 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa pumpsu, onnea kovasti ihanista ultranäkymistä! Nyt vain askel askeleelta eteenpäin ja uskoa mukaan tähän juttuun! :)

DreamOne ja " nappula" 7+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottelen edelleen ovista ja yritän olla ajattelematta raskautumista koko ajan. Onneksi töissä joulukiireet pitää ajatukset muualla.

Luota, että kaikki menee hyvin. Varmasti menee.

Kevätihme

Vierailija
4/22 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuin aloittajalla alotustekstissä. Joulun jälkeen ultra, katotaan onko siellä edes elämää. Kohtu kuulemma kasvanut, muuta en sitten selvää saanutkaan :(

Vierailija
5/22 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuin aloittajalla alotustekstissä. Joulun jälkeen ultra, katotaan onko siellä edes elämää. Kohtu kuulemma kasvanut, muuta en sitten selvää saanutkaan :(

Vierailija
6/22 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdussa näkyy ainakin alkio ja ruskuaispussi. Sydämmensykettä tuskin vielä näkyy, kun alkaa jumputtaan rv 6.

En satavarma, mutta näin luulisin. =)

Vierailija
8/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä näkyi viikolla ruskuaispussi 5-6 viikolla. Ja että raskaus oikeassa paikassa alkanut. Ja yksi pussi ettei kaksosia tai enempää.

Vierailija
9/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ultrassa käyty. Gyne oli sitä mieltä että olisi pitänyt sikiö näkyä. mutta siellä möllötti vaan iso tyhjä sikiöpussi. Yritti lääkäritäti pitkään etsiä jotain elämää sieltä pussin reunoilta, mutta ei löytäny. Viikon päästä uusi ultra, mutta mulla on jo kirves kaivossa. Tuulimunahan sopii sievästi noitten kahen keskenmenon perään ja oi mikä matemaattinen sarja:

4/06, 8/06, 12/06 :' (

Vierailija
10/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotetaan nyt vielä viikko jos sitten tulisi hyviä uutisia. Tule kertomaan sitten heti viikon päästä mitä näkyi.

Vierailija
11/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Pumpsu, kerron oman tarinani, jolla toivottavasti saan vähän valettua uskoa ja toivoa! Itse olen nyt rv 7+5 (suunnilleen, sikiön koosta arvioituna).

Menin ultraan 2 viikkoa sitten perjantaina, 24.11. Edelliset kuukautiseni olivat alkaneet syys-lokakuun taitteessa, eli käsitykseni mukaan minulla piti olla melkein 8 viikkoa kasassa kun menin ultraan. Eihän siellä mitään näkynyt. Pieni sikiöpussi vain, sikiökaikua ei saatu, ruskuaispussistakin vain hento kaiku. Tuulimunaraskauden epäily siis hyvin vahva.

Sain uusinta-ajan 10 päivän päähän, eli kävin nyt maanantaina - ja mieletön ero näin lyhyessä ajassa! Sikiöpussi noin 4-kertainen 10 päivän takaiseen tilanteeseen, ja näkyi runsaan 10 mm kokoinen alkio, sydämenlyönnitkin osasi lääkäri jo erottaa!

Lääkäri arveli, että olisin noin 7+2 silloin maanantaina, eli hedelmöittyminen tapahtunut lähes 2 viikkoa myöhemmin, kuin mitä kuvittelin - en olisi uskonut mahdolliseksi, ja olin aivan maani myynyt koko viime viikon. Ihmeitä siis tapahtuu, joten toivon kovasti ja lämpimästi, että sinunkin kohdallasi kyse on vain väärästä hälytyksestä, ja raskaudessa onkin kaikki hyvin!

Niin, ap:lle vielä - ekassa ultrassani olin siis noin rv 5+6 (vaikka muuta luulinkin), ja minulla ei vielä näkynyt muuta kuin se, että sikiöpussi on oikeassa paikassa ja ruskuaispussikin näytti olevan mukana. Vasta myöhemmin näkyi alkio ja se, että ruskuaispussi ok kokoinen ja muotoinen.

Vierailija
12/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omiani, ap ja pumpsu sama henkilö... No, sama vastaus kuitenkin eli kuudennella viikolla ei vielä kannata huolestua, ellei alkiota näy! Tuossa " iässä" kasvavat niin vauhdilla, että jo muutama päivä voi tehdä ihmeitä. Ja kuukautisista laskettuihin viikkoihin ei kannata sokeasti tuijottaa, sen ainakin minä opin kantapään kautta! :)

Vierailija
13/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos sulle vastauksesta! Täällä itketään jo täyttäpäätä. huojentavaa oli kuulla sun kokemuksesta. Jotenkin se lääkäri niin painotti, että siellä olisi pitänyt jotain näkyä...oon ihan sekasin. Kun ei siellä munkaan laskujen mukaan mitään sykettä tosiaan olisi pitänyt olla, mutta että edes jokin pieni nystyrä siinä pussin seinässä...pää hajoo...en tiedä miten sitä jaksaa viikon odottaa.

Mutta siis kiitos sulle vielä kerran!

Ja mimm.ulle kanssa kiitos tsempityksistä. Toivottavasti pääsen elokuisiin mukaan (muistaakseni sun nimimerkin näin siellä kurkkimassa käydessäni, sori, jos olen väärässä). En vaan mukaan uskalla ennen kuin sykkeen näen, kun on tuota taustaa...

Vierailija
14/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin kolme viikkoa takapakkia ultran jälkeen. Np-ultraan olin menossa ja viikkoja piti olla varmasti kasassa 11+6 silloin. Olin satavarma asiasta. Neuvolan laskujen mukaan olis ollu jo 12+6. no Ultrassa kävikin ilmi että hedelmöitys olikin tapahtunut kolme viikkoa oletettua myöhemmin ja nyt vasta alkio oli rv 9... outoa!!

No eikun odottelemaan uudestaan ja piinaileen kolme viikkoa uudestaan... juuri kun ajattelin että tuo kriisiraja 12 viikkoa olisi ollu täynnä nii ei elä sitten viikot uudelleen..

Kaikki kumminkin oli hyvin ja myöhemmässä ultrassa sikiö vastasi jo ihan viikkoja....

Elä heitä kirvestä vielä kaivoon.. viikon päästä olet taas viisaampi... odotus ja tieto kyllä vaan lisää tuskaa, mutta ehkä kaikki vielä kääntyy hyvin ja saat 9 kk päästä tuoksutella vauvan tuoksuja=)

mani ja pähkinä rv 14

Vierailija
15/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tosiaan niinkuin kirjoitin kävin ultrassa alkuraskudesta ja itse luulin viikkoja olevan 7-8, mutta ultran mukaan silloin 5-6 vkoa. Ja pussi tosiaan näkyi, muttei kyllä mitään enempää, ei tosiaan sikiötä sisällä joten toivotaan että sinulla uudessa kaikki hyvin.

Suffels 21+4

Vierailija
16/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä itselläni tosiaan sikiön sykettä vielä tolloin näy. läheskään kaikilla laitteilla ei näy syke vielä silloin kun sen voisi

Vierailija
17/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tarkka tieto, milloin hedelmöitys on tapahtunut? Kuukautisten mukaan laskettuihin viikoihin ei näin alussa voi todellakaan luottaa, sillä hedelmöitysajankohta vaihtelee aika paljon. Aluksihan kohtuun ilmestyy sikiöpussi, sitten tulee ruskuaispussi. Tietääkseni tämän ruskuaispussin pitäisi näkyä ultrassa viikolla 5, mutta entäpä jos oletkin vasta viikolla 4? Viikolla 4 nimittäin näkyy vain se sikiöpussi eikä muuta. Tässä on vielä linkki sivuille, joilla kerrotaan (tosin vähän lääketieteellisesti), mitä kohdussa näkyy milläkin viikolla: www.fimnet.fi/ultraaaniseura/perttip2002.ppt Tarvitset tämän lukemista varten PowerPointin. Eli odottele nyt se seuraava ultra, viikon heitot lasketussa ajassa ovat hyvin tavallisia.

Vierailija
18/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen että viimekerralla sikiöpussi ei ollut tyhjänä niin valtavan iso, kuin mitä se nyt siinä kuvaruudulla oli. Ja siinävaiheessa kun oli sen kokoinen kuin mitä tänään oli, niin siellä oli viimeksi jo sikiö...äh, mitä näitä pyörittelemään, viikon kuluttua selviää, tuun sitten informoimaan, että mitä oikeen näkyi.

pumpsu

Vierailija
19/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos linkistä!

Tiedän hedelmöityshetken siinämäärin, että miehen kanssa ei olla seksiä harrastettu 12 marraskuuta jälkeen. Sain meinaan ihan kauhean hiivatulehduksen ja sitten kun se oli ohi, niin olinkin jo varma, että raskaana ollaan, eikä sitten olla keskenmenopelon ym. takia uskallettu petipuuhiin ryhtyä (tiedän joo, menee vainoharhaiseksi). Joten siis pari päivää sen 12.11 jälkeen olis viimeistään pitäny hedelmöittyminen tapahtua, uskon kuitenkin että jo aiemmin.

Vierailija
20/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin vielä sen, että kukaan ei tiedä tarkkaan, miten kauan ne pysyvät hedelmöittymiskykyisinä kohdussa. Sitkeimmät niistä voivat elää kolme vuorokautta, ja jopa vanhemmiksikin. Eli jos tärppi on tapahtunut viimeisellä kerralla, niin on hyvinkin mahdollista, että ruskuaispussi ei vielä näy. Pidän peukkuja sinulle!