Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman "kuuluu" tarjota?

Vierailija
08.06.2023 |

Seurustelukumppanini kanssa olemme toistuvasti kohdanneet tilanteen, jossa hän on ansioitunut jossain asiassa, jota haluaa juhlia skumpalla. Molemmilla kerroilla hän on tuonut esille, että odottaa minun tarjoavan skumpat. Itse taas olen sitä mieltä, miten myös itse toimin, että se jolla on syytä juhlaan, ja joka haluaa nostaa maljan, ostaa skumpat, ja sitten voidaan skoolata. Taustalla myös itselläni vastaava tilanne, jossa olen ansioitunut työelämän asiassa, jossa hänkään ei ole tarjonnut minulle mitään. Siksi kai koen myös vastustusta tarjota hänelle, kun tilanne on nyt toisinpäin.
Mitä mieltä te olette? Tarjoaako se joka haluaa juhlistaa onnistumistaan, vai kuuluuko toisen tarjota hänelle?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artisti maksaa JEE JEE

Vierailija
2/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten asian keskenänne sovitte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tapaile enää. Miksi täällä joutuu kerta toisensa jälkeen muistuttamaan tapailun ja seurustelun vapaaehtoisuudesta?

Vierailija
4/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuka haluaa kohottaa maljat, hankkii skumpat.

Vierailija
5/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ostaa skumpat kenen idea asia oli. 

Vierailija
6/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "ansioitunut työelämän asiassa"? 

Kuulostaa niin tosi tärkeeltä. 🤣

Vierailija
7/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen haluaa juhlistaa omia saavutuksiaan, ei hän voi olettaa ja sanella, että kumppanin pitää ne juhlistamiset hankkia ja maksaa.

Vierailija
8/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ansioituu toistuvasti, oikea Elmo.

Vierailija
9/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarjoaa, joka ehdottaa asia. Silloin kun ravintolaan menosta sovitaan yhdessä niin molemmat maksaa omansa ellei toinen kerro tarjoavansa. Jos noin vain ehdottaa juhlajuomaa niin hän tarjoaa.

Älkää antako ihmisten hyväksikäyttää. Ravintolassa voi odottaa mitä toinen tilaa. Jos tilaa kaksi lasillista niin hän ne maksaakin.

Vierailija
10/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voittanut varmaan F1-skaban, mutta siellähän saa skumpat sponsorilta.

Vierailija
11/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin on oikeassa, omasta mielestään. Jos jo saa jostain skumpasta aikaiseksi tilanteen jossa mietitään meneekö tämä tismalleen oikein niin kuin jossain "ohjekirjassa" sanotaan on syytä lähteä eri tielle. :D M

Vierailija
12/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette alkoon ja molemmat ostaa 3 pulloa skumppaa, eiköhän ne riitä sille vuoden ansioitumisiin.

Vierailija
13/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa hautakiveen tekstin: Tässä lepää, ansioitunut työhenkilö.

Vierailija
14/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen haluaa juhlistaa omia saavutuksiaan, ei hän voi olettaa ja sanella, että kumppanin pitää ne juhlistamiset hankkia ja maksaa.

Jos toinen haluaa huomioida toisen saavutuksia esim sillä skumpalla? 50/60 eli toimitaan kussakin tilanteessa miten katsotaan parhaaksi silloin toimittavan. 

15/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa olettaa, että toisen pitää tarjota.

Vierailija
16/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on helppo ratkaisu, kumpikaan ei tarjoa. 

Vierailija
17/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuka haluaa kohottaa maljat, hankkii skumpat.

Juurikin näin. Pitää olla moukka,joka kuvittelee, että tarjoaja on se,jolle sanotaan, että nyt juhlitaan.

Vierailija
18/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ostaa, joka skumppaa haluaa. Jos molemmat haluavat, sitten sovitaan tapauskohtaisesti.

Vierailija
19/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummatkin on oikeassa, omasta mielestään. Jos jo saa jostain skumpasta aikaiseksi tilanteen jossa mietitään meneekö tämä tismalleen oikein niin kuin jossain "ohjekirjassa" sanotaan on syytä lähteä eri tielle. :D M

Jos toinen haluaa lokkeilla ja odottaa/ velvoittaa, että hänelle ostetaan juhlaskumppaa, mutta ei tarjoudu itse tekemään niin sille toiselle, keneltä vaatii, niin kyseessä on niin itsekäs henkilö, että joko käytös ruotuun tai tosiaan eri teille. Ei suhteet ole mitään hyväksikäyttöä ja sellaisen yrittäminen tulee kitkeä heti tai lopettaa suhde. Pieni asia johtaa jatkossa suurempiin.

Vierailija
20/31 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootko kysynyt miksi hän ei sitten vuorollaan ostanut sitä skumppaa sinulle, kun sinä juhlit. Jos tuo on ainoa vika toisessa, niin ei se juuri haittaisi. Mutta yleensä tuollaiset tyypit koittaa hyötyä toisesta muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä