Kumman "kuuluu" tarjota?
Seurustelukumppanini kanssa olemme toistuvasti kohdanneet tilanteen, jossa hän on ansioitunut jossain asiassa, jota haluaa juhlia skumpalla. Molemmilla kerroilla hän on tuonut esille, että odottaa minun tarjoavan skumpat. Itse taas olen sitä mieltä, miten myös itse toimin, että se jolla on syytä juhlaan, ja joka haluaa nostaa maljan, ostaa skumpat, ja sitten voidaan skoolata. Taustalla myös itselläni vastaava tilanne, jossa olen ansioitunut työelämän asiassa, jossa hänkään ei ole tarjonnut minulle mitään. Siksi kai koen myös vastustusta tarjota hänelle, kun tilanne on nyt toisinpäin.
Mitä mieltä te olette? Tarjoaako se joka haluaa juhlistaa onnistumistaan, vai kuuluuko toisen tarjota hänelle?
Kommentit (31)
Meillä mies ei koskaan halua juhlistaa mitään, joten joudun itse aina ostamaan tarjottavat. On niin pihi, että käyttää töissä toista nimeään, koska tällöin nimipäivä osuu kesälomien ajalle eikä tarvitse tarjota nimipäiväkahveja.
Pidän itsestäänselvänä, että jos haluan juhlistaa jotain, niin minä sen skumpan silloin tarjoudun myös ostamaan. Käytännössä puoliso yleensä kehottaa ostamaan yhteisen pankkitilin kortilta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei koskaan halua juhlistaa mitään, joten joudun itse aina ostamaan tarjottavat. On niin pihi, että käyttää töissä toista nimeään, koska tällöin nimipäivä osuu kesälomien ajalle eikä tarvitse tarjota nimipäiväkahveja.
😅 Tässä siis ei vaan olla luontaisesti säästäväisiä vaan todella nähdään jo piheyden kanssa vaivaa. Anteeksi, en ole koskaan kuullut vastaavaa, vaikka oma serkkukin on pihi lokki. Olen hyvin huvittunut.
Christiiina kirjoitti:
Outoa olettaa, että toisen pitää tarjota.
Samaa mieltä en ole koskaan antanut tarjota itselleni enkä tarjonnut kenellekkään.Kukin maksaa omansa.
Aina on tökeröä olettaa, että toinen tarjoaa. Ei tulisi mieleenkään odottaa, että toinen tarjoaa mun juhlaskumpat. Ehkä jossain syntymäpäivillä korkeintaan ok, mutta mielestäni tarjoamisen pitäisi aina lähteä sen tarjoajan aloitteesta. Muu on epäkohteliasta lokkeilua.
Kyllähän se juhlija tarjoaa. Niinhän syntymäpäivilläkin tehdään, ei ne vieraat sitä kakkua tuo.
Ongelma ei ole se kumpi ostaa, vaan se että toinen vaatii sellaista mihin ei itsekään kykene.
Ostat itsellesi mieluisen juoman jonka nautit yksin ja sanot vain kumppanille juhlistavasi tämän "ansioitumista". Cheers
Ööö... "Hei, mä sain ylennyksen. Tarjoa skumpat!"
Juuri tämä, että vaaditaan toiselta jotain, missä ei ole itsekään toiminut odottamallaan tavalla.
Meillä kompoon kuuluu myös hyvä ruoka. Sovitaan aina erikseen kumpi hakee viinin ja kumpi tekee ruuan.
- vaimo since -94