MAALIKSILLE HUOMENET
Aloitampa jo tämän päivän ketjun. En tiedä linkityksestä tuon taivaallista, eli joku mua nerompi saa kunnian :)
Kommentit (25)
Kerrankin mä voin olla nero. ;)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9014862&p=2&tmode=1&smode…
Nyt alkaa yöt mennä huonosti.Aina norm nukun vatsallaan ja nyt kun ei voi oikeastaan kun kyljellään niin kyljet kipeytyy...
Käännyn ja väännyn kaiken yötä!
Me reissaamme laskettelemaan(okei,en laske minä,mut kaikki muut)Ruotsin lappiin viikoksi joulunpyhinä.Ensi ke olis tosiaan se 4D ultra ja lääkärin tarkistus samalla matkaa ajatellen.Autossa istumista kun tulee 1400 km yhteensä(ainakin).
Mä otan ihan hassusti tän painon nousun.Vahtaan joka aamu lukemia.Nyt on pysynyt 58kg:ssä kohta 3 viikkoa...Jee!
Kysymys!Huomaatteko/tunnetteko miten päin teidän pieni on massussa?
Meillä kun tuntuu sielä istuskelevan.Potkii erittäin ikävästi kohdunsuulle ja tuntuu välillä kuin jalka olis jo emättimen puolella.Inhottavaa.Kaiken näköistä heiluntaa ja värähtelyä tulla kovin alhaalla.Ikävää.
Toivon ettei saa paikkoja aukeamaan potkuillaan..
No ke on lääkäri,odotan sinne asti.
Päätin jo kun testi näytti + etten joka nippailusta juokse näytillä.Nyt kyllä kahden vaiheilla.Inha ristiriita päänupissa...Jos en mee,tapahtuu varmaan jotain ja jos meen niin ei olis tarvinnu...
Omanapaista juttua torstaille!
Jaksuja kaikille!
L+5+rv 25
Näin aamutuimaan minäkin ehdin pinoutua. On laiskottanut NIIN paljon, ettei oo viikkoon vai kahteen edes näkynyt.. Suokaa anteeksi. :) Päivät puuhaa täynnä, vaikka pitäis muka levätä. Hah, aina sitä jotain keksii.
Raikulla samaa hommaa, kun täälläkin. Suppareita. Jatkuu ja eilen oli kyllä taas aivan mahdoton päivä. Tossa niitä päivän mittaan tuli toistakymmentä ja illalla paikallaan maatessa kymmeniä. Alkoi vähän jo mietityttämään. Mutta taas on viikon päästä lääkäriaika ja tutkitaan paikat. Neuvolasta kyllä sanottiin, että Jos on auetakseen niin se on sitten vaan sairaalaan makaamaan. Järkkyä! Mitenhän se mieskin osais tät huushollia ilman minua pyörittää!? :D
Yöunet on olleet vaihtelevia, veskikäynnit vaihtelee 3-8 kertaan. Kelloa en oo uskaltautunut kertaakaan katsomaan siinä matkalla, mutta pimeätä ja hiljaista on ollut ja olenkin päättänyt, että niin kauan ko lapset nukkuu tai kello ei ole herättänyt niin on yö, piste. :)
Mulla tullee energiapiikki iltaisin. Se alkaa siinä neljän maissa iltapäivällä. Siihen asti ollaan ihan muilla planeetoilla, mut sitten on pakko ryhtyä leipomaan, siivooamaan tai mitä hittoa sitä edes keksiikään. :)
Neuvolasta sanottiin, että kaikki on kunnossa ja hyvä niin. Odotin ties mitä kauheuksia, mutta ei, kaikki arvot kohillaan. Painoakin on alkanut tulla ja nyt oli 500g/vko ja se on hyvä se. Masuakin mittailin, kun täällä muutkin ja koko oli 93cm. Aikast hurja kyllä on jo. Ei se tästä omasta näkökulmasta katsottuna ole, mutta kun peilin kautta katsoo niin on jo iiiiso. Äitikin eilen kysyi, että meinaanko tosiaan pitää tuon mahan maaliskuuhun saakka. Sanoin, että helmikuussakin saa tulla. ;)
Höh, tässä on taas tapahtunut ties mitä, joten ei oikein tiedä mitä kirjottas. Pitäis vaan kirjottaa joka ikinen päivä. Tappertilla sitä on ainakin taas ollut tapahtumaa ja mä täällä oon kiehunut kiukusta sun puolesta niin, että mieskin jo tietää teidän perheen asiat, kun kaikki sille tilitän. :D Toivottavasti saat sen typeräntyperän lekurimatkan pois ajatuksista pilaamasta viikkojasi. Hyvää ja antoisaa lomaa siis! :)
Mutta nytpä lähden katsomaan, että lapset on pukeneet päälle hyvin. Eskarilaisella on vähän tapana unelmoida ja pukea ties mitä kesämekkoja, kunhan vaan näyttää prinsessalta. ;)
Papu ja Hermanni 25+6
Heräsin siihen kun alaselkä oli ihan puuduksissa, kun sitten käänsin kylkeä vihlaisi oikein kunnolla. Paikallaan maatessa oli ok, mutta vähän kun liikahti heti sattu niin vietävästi. Siten alkoi supistelemaan. Itkuhan siinä tuli ja nousin ylös. Liikkuessa oli hieman parempi, mutta heti kun menin maata selkää koski perkeleesti.
Just juttelin Kättärin päivystyksen kanssa ja sinne näytille, hellurei ja muille supistelijoille parempaa päivää.
-m- ja Hippu rv 27+1
Vein pojan äsken päiväkotiin ja nyt olen jo leiponut yhden kuivakakun joka kypsyy vielä uunissa, aivan mieletön tuoksu on koko kodissa!
Pojan päiväkodissa on sunnuntaina joulumyyjäiset ja lupasin 6 joulukakkua leipoa sinne.Vähän hitaastihan tää menee, kun yx kakku kestää tunnin uunissa kypsyä, mutta hiljalleen hyvä tulee.
(.) Ei mitään uutta. Jouku mainitsi " vahtivansa" painoansa ns. koko ajan, no samaa teen minäkin. Paino vieläkin hiipuu hiljalleen alas päin ja en oikein voi/jaksa uskoa että vauva on kuitenkin ihan normaalin kokoinen näillä raskausviikoilla. Mutta noi reippaat potkut lohduttavat mua, sillä tiedän niistä että kaverilla on ainakin tarpeeksi voimia kun jaksaa touhuta noin kovasti :)
Viimeksi painoa tuli lisää vain 6kg, joten en kai sitten ole kovin " turpoavaa" lajiketta näin raskauden aikana.
Huomenna olen päättänyt mennä keskustan ostoksille ja kahvittelemaan jos ei tule taas kaatamalla vettä niskaan. En jaksa koko aikaa kotonakaan nököttää, joten sinne vaan vähän joulua haistelemaan.Ehkä löydän viimeiset joululahjatkin huomenna.?
Hyvää alkanutta torstai päivää kaikille, ja toivottavasti kaikkien ylimääräiset ja epämukavat supparit loppuvat kuin seinään.
Hanan 24+5 ja pulla
Täällä on päästy taas päikkäreille saakka. Pojat nukahtikin tosi helposti, ei edes tuo esikoinen ravannut huoneestaan pois vaan kerrasta jäi nukkumaan :)
Tässä sitä kahvia nautiskelen ja varmaan pienet tirsat pitää vetässä kohta. Miulla tuo kahvin juominen ei paljon piristä, voin ihan hyvin juoda kupin kahvia ja samantien käydä nukkumaan. Nyt alkaa huomaamaan, että viimenen kolmannes alkanut. Massu alkaa olla jo sen kokoinen, että joitain tekemisiä hankaloittaa. Välillä vähän kurjaa hätyytellä lapsia pois sylistä, kun painaavat temutessaan mahaa ikävästi... Ja pukiessa lapsille ulkovaatteita huomaa, ettei mikään kamalan notkea enää oli.. jos nyt koskaan on ollutkaan ;)
Se olis täällä enää 3kk laskettuun aikaan... tasan... hurjaa!!! :)
Kurjaa, kuinka monella ollut harmina nuo supistukset! Itsälläni joku aika sitten yhtenä iltana vähän säikytteli ne supistukset. Onneksi sen jälkeen ei ole niitä kuulunut... Toivottavasti kaikki niistä kärsivät kuitenkin vielä monta viikkoa kestävät yhtenä kappaleena!!!
Piti siis kysellä ihan näitä " huuhaa" juttuja... onkos kukaan teistä kysellyt ennustusta madam mammalta tai ennustaja elliltä?! Itse tuossa pistin sähköpostia kun täällä satuin ne osotteet näkemään ja kun nyt jotain huvia ja ajanvietettä piti keksiä... taikauskoinen en ole, mutta hauskaa noita on lueskella, että mitä sitä itselle povataan :)
Sukupuolta ja syntymäpäivää kyselin tälle mahanasukille, tyttöä povasi tuo madam mamma ja sellaset 12 pv menis lasketun ajan yli...
Joo, ja kuulemma meille vielä poika tulis marraskuussa 2009 , JUU EI :)
Eiköhän mei lapsiluku ole tämän myötä täysi!!! Korkeintaan sitten joskus iltatähti ;) Siitäkin varmaan mies eri mieltä :)
mutta nyt vähän huilimaan.
t. K@tju
Kaikki muu ok paitsi selkä. Eli lantion löystyminen niinkuin itsekin olen epäillyt. Sain kunnon kipulääkkeet (harmittaa vaan lääkkeillä porskuttaa loppuaika) ja saikkua koko ens viikko. Sit saa kokeilla töitä ja jos ei onnistu, niin lisää saikkua. Ukko tilas mulle naprapaatin (on kuulemma ennenkin hoitanut raskaana olevia), pikkasen epäilyttää, mutta meenpä kokeilemaan.
Nyt ei jaksa kommentoida muuta, meen nukkumaan univelat pois.
-m- ja Hippu rv 27+1
Hemppa 125, verenpaine 130/75, paino lähtenyt nousemaan: lähtöpainoon on tullut nyt 3,4kg. Kohdunsuu ok, eli supistukset ei oo aukoneet mitään. Vauvan syke oli 145.
Liikunta on vähentynyt huomattavasti siitä, mitä se oli ennen raskautta. Jos ei oo supistelua, liitokset vaivaa. Jumpan tilalle tullut mammajumppa ei kuluta energiaa juuri nimeksikään, enkä käy enää päivittäin koiran kanssa lenkillä (paitsi oireettomina iltoina). Ruoka maistuu silti entiseen tapaan. Täytyy vähän miettiä mitä suuhunsa laittaa. Tosin roskaruokaa ja karkkeja en nytkään syö, vaan mun " pahe" on ruisleipä ja jogurtti (ihan normaalirasvainen ja -sokerinen). Houkuttelevasti on joulukin tulossa herkkuineen. Ai, melkein unohdin: sf-mitta oli 24, joten pudottiin keskikäyrän tuntumaan. Viimeksi mentiin reippaasti yläkäyrän yli. Tosin viimeksi mittasi terkka, nyt lääkäri.
Vauva liikkuu kovasti. Toisinaan potkut tuntuu tosi epämiellyttävältä jos potkii kohdunsuulle tai virtsarakkoon. Aika paljon vaihtelee asentoa, ei pysy kauaa paikoillaan. Maha vaan heiluu kun potkuja satelee.
Ruokaa vaan on tehtävä. Piparitkin paistettava, kun anoppi oli meille taikinankin tehnyt.
rimma 26+1
Kotona ollaan, tämä ja huominen päivä huilaamista: tiistai-iltana alkoi aika napakat supparit, sitkeästi jaksoin eilisen (soitin kyllä illalla päivystykseen että eihän tarvii tulla -eihän) ja tänään kävin lääkärillä. Kaikki on ihan ok, mutta kuulemma kun näihin aikoihin suppareita alkaa tulla enemmän ja vauva liikkuu paljon, voi kohtu ärsyyntyä niin paljon että suppareita tulee paljon ja kipakasti. Ei mitään kamalia kipuja ollut, mutta ihan tolkuttomasti väsytti ja supparin tullessa koko keskikroppa selkää myöten jumissa. Seuraillaan siis sunnuntaihin ja katsotaan olisko jo töihin meneminen.
Heräsin just päikkäreiltä kun koira haukkui vimmatusti ulkona. Tuttu setähän se toi meille koivuhalkoja. Kivaa! Roskapuuta on paljon, mutta koivuilla on paljon ihanampi lämmittää taloa. Nyt väsyttäisi vielä kovasti, mutta lupasin (ja haluan!) hakea tytön hoidosta valosaan aikaan jotta ilta olis vähän pidempi kerrankin kun siihen on mahdollisuus.
Mä tomerasti kuvittelin tekeväni tänäänkin kaikenlaista, erityisesti vaatekaappien siivous olisi just nyt kova juttu, mutta siis kuukahdin ruuan jälkeen sänkyyn enkä jaksa nyt mitään. Hohhoijaa!
Tällaista tänne tänään :)
Telma ja möyrivä vaavi 24+1
Oli kait tuolla taas pinoissa jotain kyssäreitä ja kommentoimisen aihetta mutta en nyt jaksakkaa lukea niitä enkä muista että mitä olin aikonut kenellekin laittaa..
Udidi: ..ja muutkin siitä äitiyspäivärahasta kiinnostuneet..
Sain nyt vastauksen sieltä Kelalta.. Eivät he automaattisesti ongi tietoja niistä tuloista vaan automaattisesti jos muita tietoja ei ole sinne lähetetty niin katsotaan sen vuoden 2005 verotuksen mukaan ja jos haluaa laittaa sinne ne tiedot niin 6kk ennen kuin äitiysloma alkaa niin siltä ajalta ne on toimitettava Kelan y17 lomakkeella, tässä voi toimittaa myös tulonhankkimiskustannukset (matkakulut) ja ammattiliitonjäsenmaksut myös.. JOS nämä tulot siis 20% paremmat kuin v.2005 mukaan niin silloin ne huomioidaan tuon mukaan, ei muuten! Ja jos tosiaan on epävarma kummin tulot ovat paremmat niin kannattaa toimittaa Kelaan kummatkin tiedot niin he katsovat kummin tulee parempi raha!
G: Oli ainakin liikkeistä tai vauvan asennosta.. mulla tunne että tuolla se pikkuinen möyrii ja pyörii millon mitenkin päin mutta tosi usein potkii alas ja tuonne tosi tosi alas, selkäänkin tai häntäluussa tuntuu ja sit potkii tohon vasemmalle kylkeen. Eli mitenkö päin hän siellä oleilee ;)
(.) Mun masu on nyt tasoittanut kasvuaan, ei ole jätti vaan aikas sopiva mun silmään ainakin, hyvin alhaalla on, todella kuin juuri olisi ulos tulollaan. Liikettä on kovasti mutta selkeet rytmit jo vauvalla alkaa olla.
Itsellä vähän kurkkukipee ja yskää mut toivotaan että nyt ois jo ohi menossa. Tänään taas ollut nuo liitos/lantiokivut kovat, aamulla oli tuossa asioita lasten kanssa niin hetihän sen huomasi! Supisteluja..joo mutta hyvin rauhallisia ja harvakseltaan..en osaa siis niihin nyt reagoida mitenkään kun se lääkäri jätti minut viimeksi niin epätietoisuuteen että.." ei saa supistella mutta eiköhän tämä vielä tästä malta syntymäänsä odotella mutta jos supistaa niin ei tämä sitten.." Niin siis mitä??
Noh, täytyy vaan käyttää tuota maalaisjärkeään ja jos tulee supistuksia paljon pitkin päivää tai ne ei levossa rauhoitu tai jos ne alkaa olla kovin kipeitä niin sitten hakeutua jollekin hiukan varmemmalle lekurille ;)
Supistuksista vielä, että niihin käsketään juoda reilusti vettä jos alkaa supistella kovin.. Älkää kysykö mihin se perustuu mutta näin mua on neuvottu enkä tiedä mikä siinä juomisessa auttaa että ne loppuu.
Sinna 26+6
En ole vähään ikaan päässyt koneelle kun selkä on ollut niin pahana ettei ole kauaa pystynyt koneella viettämään. Pikaisesti lukenut kuulumiset ja siinäpä se.
Koti työt vievät se kaiken muun mehun mitä minussa on. Hiljalleen olen saanut vauvan vaatteet lajiteltua ja välillä pessyt koneellisen kun on ollut siihen enrgiaa.
Ilman selkä kipua on olo ollut hyvä ja kaatumisen jälkeiset supistelutkin jäi pois. Kauheahan hän on potkiskelemaan mutta on se niin kiva tunne että välillä ei haittaa vaikka joutuukin herämään ja valvomaan kun nukuttua ei saa potkujen vuoksi.
Pian on meillä sitten synnytys lähellä. Aika kuluu kuin siivillä ja tekemistä on ennen sitä vielä vaikka kuinka. Näin ensi synnyttäjänä on kaikki niin uutta ja jännittävää. Olen ajtellut paljon aikaa kun vauva on syntynyt mutta ei se vastaa varmaan lähellekkään totuutta. Jännittää todella mutta silleen hyvällä tavalla. Eiköhän sitä sitten opi asiat nopeasti kun sen aika on.
Neuvola lääkäri ois ensi viikolla maanataina. Sairaslomalla siis olen ollut kohta kuukauden. Terveyskeskuksessa lääkäri oli sitä mielt että pitäs käydä yrittään töissä. Mutta selkä ei kestä kotona juuri lattialta nostaa mitään ja mitä enemmän painoa sitä vaikeampaa. Töissä pitäsisi pystyä nostamaan painavia ruokapakkeja ja astiapakkeja. Tiedän etten siihen pysty vaikka haluaisin. Ja selkää pitäs koittaa säästellä. No toivottavasti neuvola lääkäri olisi ymmätäväisempi. =)
Joulukortit pitäisi kirjoittaa ja leipomisiakin pitäisi aloittaa jotta ei kertyisi kaikki yhdelle päivälle ja kuluttais selkää ihan loppuun. onneksi äitinin tulee jouluksi tänne joten tietää että hiukan apua on tulossa ja tässä tilanteessa mielelläni otankin sen vastaan. Joululahjojakin pitäs vielä hannkkia. Ehkä pitäs ostaa jouluruokiakin hiukan etukäteen.
Nyt suihkuun ja kauppaa hiljalleen kävelemään leivinpaperin ostoon jotta saa tänään aloitettu piparkakkutalon teon.
Minäkin toivotan uudet tulokkaat tervetulleksi ja hauskaa joulun odotusta kaikille
Jouluterveisin Nemotus Rv26 tasan
En ole vähään ikaan päässyt koneelle kun selkä on ollut niin pahana ettei ole kauaa pystynyt koneella viettämään. Pikaisesti lukenut kuulumiset ja siinäpä se.
Koti työt vievät se kaiken muun mehun mitä minussa on. Hiljalleen olen saanut vauvan vaatteet lajiteltua ja välillä pessyt koneellisen kun on ollut siihen enrgiaa.
Ilman selkä kipua on olo ollut hyvä ja kaatumisen jälkeiset supistelutkin jäi pois. Kauheahan hän on potkiskelemaan mutta on se niin kiva tunne että välillä ei haittaa vaikka joutuukin herämään ja valvomaan kun nukuttua ei saa potkujen vuoksi. =)
Pian on meillä sitten synnytys lähellä. Aika kuluu kuin siivillä ja tekemistä on ennen sitä vielä vaikka kuinka. Näin ensi synnyttäjänä on kaikki niin uutta ja jännittävää. Olen ajtellut paljon aikaa kun vauva on syntynyt mutta ei se vastaa varmaan lähellekkään totuutta. Jännittää todella mutta silleen hyvällä tavalla. Eiköhän sitä sitten opi asiat nopeasti kun sen aika on.
Neuvola lääkäri ois ensi viikolla maanataina. Sairaslomalla siis olen ollut kohta kuukauden. Terveyskeskuksessa lääkäri oli sitä mielt että pitäs käydä yrittään töissä. Mutta selkä ei kestä kotona juuri lattialta nostaa mitään ja mitä enemmän painoa sitä vaikeampaa. Töissä pitäsisi pystyä nostamaan painavia ruokapakkeja ja astiapakkeja. Supistelua esiintyi ennen sairaslomaakin nosteluiden yhteydessä. Tiedän etten siihen pysty vielä palaamaan töihin vaikka haluaisin. Ja selkää pitäs koittaa säästellä. No toivottavasti neuvola lääkäri olisi ymmätäväisempi. =)
Joulukortit pitäisi kirjoittaa ja leipomisiakin pitäisi aloittaa jotta ei kertyisi kaikki yhdelle päivälle ja kuluttais selkää ihan loppuun. onneksi äitinin tulee jouluksi tänne joten tietää että hiukan apua on tulossa ja tässä tilanteessa mielelläni otankin sen vastaan. Joululahjojakin pitäs vielä hannkkia. Ehkä pitäs ostaa jouluruokiakin hiukan etukäteen.
Nyt suihkuun ja kauppaa hiljalleen kävelemään leivinpaperin ostoon jotta saa tänään aloitettu piparkakkutalon teon.
Minäkin toivotan uudet tulokkaat tervetulleksi ja hauskaa joulun odotusta kaikille
Jouluterveisin Nemotus Rv26 tasan
En ole näköjään ainoa, jolla on vaivoja! Jaksamista kaikille, joilla joku paikka kremppaa. Mulla alko eilen polttava kipu selän oikealla puolella, ei alaselässä vaan ylempänä. Kipu alkoi kun oltiin ilotulitusta katsomassa ja siinä tuli sitten seistyä aika pitkään, en tiedä johtuiko siitä. Kun lähdettiin käveleen kotiin niin jouduin pysähtyyn pari kertaa kun en pystynyt oleen suorassa... menin heti makuulle kun päästiin kotiin ja kipu helpotti, sitten kuitenkin yöllä heräsin kipuun uudelleen. No, nyt on selkä taas ihan kunnossa ja toivottavasti pysyy.
Huomenna on neuvola ja lääkäri, kuulee taas mikä on tilanne. Illalla lähdetäänkin sitten Tukholmaan tuttavapariskunnan luokse viikonlopuksi kyläileen, hauskaa päästä vähän reissuun! Kohta onkin enää turha haaveilla lentomatkoista...
Jaahas, kello lähenee kolmea ja pimeys laskeutuu... voi kun vois mennä talviunille pariks kuukaudeks!!
Despelote, rv 25+4
Viesti tulikin kaksi kertaa vaikka viestiä lähettäessä tuli teksti että viestiä ei ole läheteetty ja et se on poistettu. Tiiä mikä sit oli mutta pää asia et tuli vaikkakin kaksikin kertaa. =)
Pariin päivään en ole jaksanut kirjoitella, vaikka lukemassa olenkin käynyt, kauhea väsymys vaivaa.
Supistelua on ollut enemmän, tnäänkin oli helppo päivä töissä, mutta välillä tuli tosi napakoita supistuksia, ei kipeitä onneksi. Eilen tuli aaltomaista viiltävää alavatsakipua, olisiko lie olleet pieniä supistuksia kun tulivat niin säännöllisesti? Alapää on tänään ollut kumman puutuneen tuntuinen (tai oudon tuntuinen), painaakohan pikkuinen jotain hermoa, viimeksi on tällaiselta tuntunut synnytyksen jälkeen.
Eilen nousi pojalle kuume ja kaikki itkettää ja äidin sylissä vain oltais, voi pientä. Pitää siis olla huomenna pois töistä, mies oli tänään. Saanpahan siivoilla ja järjestellä rauhassa, kun sunnuntaina olisi tarkoitus pitää pojan synttäreitä. Toivottavasti poika on sunnuntaihin mennessä parantunut!
Massussa viihdytään paljon pää alas päin, välillä sitten tuntuu muljahdus ja pyörähdetään ympäri ja potkitaan alakertaan.
möhkis ja tiitiäinen 24+6
hei mua rupes mietityttään se viiva joka ilmestyy tai ei ilmesty masuun..Onko se merkki jommasta kummasta sukupuolesta, ja miksi sitä ei kaikille tule?
Kertoisitteko jos vai tiedätte?
Kakku projekti on kohta ohi,yes!!!! Vähän kyl jo väsyttää toi kakku show.
Illan jatkoja kaikille.
Hanan + pulla
Minulla alkaa olla sama kuin monella muulla maalismasulla, nukkuminen on käynyt aika tukalaksi ja levottomaksi, kylkiin sattuu kun se nyt on ainoa asento missä voi nukkua.
Liitoskivut ovat vähän helpottaneet kotona ollessa, tosin jos istuu pitkään niin silloin se taas alkaa. Olen ollut ottamatta särkylääkettä ja ehkäpä tähän kipuun jo tottuu. Synnytystä kohti varmaan vielä paheneekin kun painoa tulee lisää.
Pikkuinen pitää hurjaa melskettä masussa ja hyvin tietää jo rytmin. Illalla n. klo 22 alkaa tunnin mittainen jumppa :) Joku kysyi tunteeko miten päin vauva on massussa. Minusta tuntuu, että tämä kaveri istuskelee, onhan tuolla vielä tilaa pyöriä miten lystää.
Jouluostoksille ajattelin lähteä viikonloppuna, jos pääsen livahtamaan ilman nuorimmaista. Neitokainen on aikamoinen shoppailija ja saan kyllä käyttää kaikki neuvottelutaidot jotta pääsen yksin. Pukinkontti ammottaa vielä tyhjyyttään.
Onko kukaan käynyt Vantaan Tammiston uudessa lelukaupassa? Onko se niin kovin ihmeellinen että kannattaa käydä?
Massua kasvatellen, Zeldatar 26+5
En jaksanut eilen käydä pinoutumassa. Kävin kyllä lueskelemassa muiden kuulumiset, olikin aika hiljaista... :) Meidän itsenäisyyspäivä meni hyvin. Aamupäivä siivosimme mieheni kanssa (tosin pyhäpäivä on pyhäpäivä, mut ei sen väliä kunhan mies on edes joskus aittamassa) ja jaksoin pestä muutaman ikkunankin. Katselimme Tuntemattoman sotilaan ja söimme hyvin (tein possun filettä sinappismetanasipulikastikkeessa,NAM!). katsoimme myös perinteiset Linnan juhlat, eihän niitä voi jättää väliin!! Poika oli aika kiukkuinen eilen. Nenä taas vuotaa ja 2 hammasta on puhkeamaisillaan... Poitsu on ihan reppana!
Saimme kuitenkin yön nukuttua hyvin!! Laitoimme taas Vicki-kattilan sängyn alle, niin poika nukkuin aamuun asti. Tänään mies on ollutkin vapaapäivällä, ihanaa!! Hänellä ei nimittäin pitänyt olla yhtään vapaapäivää ennen jouluaattoa... Kävimme vähän ostoksilla ja kahvilla. Ripustin myös ulkovalot meidän vuorimäntyyn ja istutin loput kanervat (ne on unohtuneet tonne takapihalle viikkokausiksi. *Laiskimus, Hyi häpeä*!!!). Laittelin sisälle vähän myös joulun tuntua: vaihdoin jouluverhot keittiön ikkunaan, kävin teettämässä kukkakaupassa pari jouluista kukka-asetelmaa ja kaivoin kynttelikön keittiön pöydälle. Onpa kaunista, vaikkei sitä lunta olekaan...
Ajattelin ottaa tän vuoden jouluvalmistelut tosi iisisti. Hiljaa hyvää tulee, eikä kamala stressi viimeisellä viikolla!! :) Ajattelin pestä saunan, pesuhuoneen ja loput ikkunat ensi viikolla viimeisellä viikolla sitten piparit ja muumipiparitalo. Suursiivouksen teemme muutama päivä ennen aattoa. Siinä ne sitten onkin. Kaikki lahjat on tehty/hankittu ja kortitkin laitettu jo postiin. Ai että, et olen ollut reipas... Äsken lajittelin pojan valokuvat albumiin, joka on jäänyt monelta kuukaudelta väliin. Nyt voin sanoa, et olen ollut reipas!! :)
Omaan masuun ei muutoksia... Tänään kaupassa käydessäni huomasin kun supsiteli, vatsa meni ihan kovaksi. Eipä ole vielä supsitellutkaan... :) Aika monella näyttää olevan myös ongelmia selän kanssa. Onneksi olen välttynty siltä. Esikkoa odottaessa sitä oli ja kiitos mulle riittää... :)
Mun masu on aika jätti. Tai pienempi tää nyt on kuin viimeeksi, mut maaliskuussa mä olen varmaan tosi jätti!! Varmaan taas valas... Näin viime viikolla yhtä naista, jolla on laskettu aika 2,5 viikon päästä ja hänellä oli samankokoinen masu kun mulla nyt! Jaiks!!
Herkutkin on maistunut ihan eri tavalla kuin viime odotuksessa. Esikkoa odottaessa en syönyt yhtään makeeta, en karkkia, leivonnaisia jne... Nyt ne maistuu senkin edestä. Suklaa on niiiiiin hyvää!! Tosin pitää aina välillä muistutella itseäni, et neuvolan vaaka ei välttämättä kestä kaikkea!! Heh!! Nyt pitäisi varmaan lopettaa tää herkuttelu, tiistaina olisi neuvolareissu taas edessa. :)
Hanan: Siitä " poikaviivasta" ... Mulle tuli esikkoa odottaessa se ja poika tuli. Kaverilleni se tuli myös ja hän sai tytön... Eli ei sillä mitään sukupuolta voi ennustaa. Nyt mulle ei ole sitä tullut, eikä varmaan tulekaan. Mulle sanottiin neuvolassa, et se johtuu hormoonien aiheuttamasta pigmenttimuutoksesta. Tiedä sitten...
Tappert: Kiitos siitä joulutorttutäyte-vinkistä! Laitoin yhden kolmasosan ranskankermaa ja loput aprikoosimarmeladia. Todella hyviä tuli, meni kuin kuumille kiville!! :)
Mutta nyt pyykinpesuun...
Hanna
Täällä yksi taustailija ilmoittautuu pitkästä pitkästä aikaa... lukemassa kuulumisianne olen kyllä käynyt, mutta yksinkertaisesti en ole vain jaksanut kirjoitella mitään. Työt ja kotityöt tahtoo viedä kaiken ajan ja voimat...
(.):ssa kaikki hyvin, paitsi niitä supistuksia on ollut täälläkin. Joka päivä jonkin verran sellaisia viattomia mahan kovettumisia, mutta muutaman kerran on tullut myös ihan kipeitäkin supistuksia, siis sellaista menkkamaista kipua alamahalle ja selkään... hui! Niitä kun ei vielä tässä vaiheessa saisi olla! Harmi vaan että liikkuminen on jäänyt hyvin vähäiseksi, lähinnä työmatkat 2kmx2 päivässä olen vielä kävellälyllertänyt. Juuri käveleminen kun tahtoo provosoida niitä suppareita :( 2vk:n päästä on lääkäri, joten viimeistään sitten tietää mikä on alakerran tilanne. Ehkäpä sitten on jo jäätävä saikulle? enkä kyllä pistäis yhtään hanttiin....niin väsy olen jo muutenkin.
Hanan kyseli mahan viivasta. Mä olen synnyttänyt jo kolme lasta, kaksi poikaa ja yhden tytön(nyt tulossa siis neljäs) eikä mulle vielä kertaakaan ole sellaista viivaa tullut. En tiedä mistä moinen sitten toisille tulee ja toisille ei?
Rimma taannoin kertoi että täällä meillä päin lastenrattaita/vaunuja olisi myytävänä myös Partasella, kiitti muuten vinkistä! Ei tullut itselleni mieleenkään. Lastentarvikkeessa ja Carlsonilla olen niitä jo käynytkin ihastelemassa, Emmaljungista tai Teutonioista haaveillen.... Mutta eikös Partanen myy Ora-merkkisiä vaunuja? millaisetkohan ne ovat käytössä? hintaluokka? Kiva olisi kuulla mielipiteitä.
Voi, paljon olisi vielä asiaa ja kommentoitavaa, mutta selän takana on sellainen jono, että täytyy jo päästää seuraava koneelle....
Voikaahan paksusti!
T. Minnis rv 26+1
Alkoi taas sama hieman ennen aamuviittä heräily, joka vaivasi myös edellisraskaudessa. Joku muuten kehui säärystimien auttavan suonenvetoihin, ja kas kummaa, SE TOIMII!! Ihanaa ettei ainakaan siihen vaivaan tarvitse öisin heräillä.
On ollut kyllä niin rankka syksy ettei mitään. Opiskelut on uuvuttaneet mut täysin, ja sitten tuplat on olleet varsinaisessa tautikierteessä, ollaan otettu joku 6 antibioottikuuria...
Kyllä on nyt ihana olo kun enää muutama päivä on koulua jäljellä!
Joulu saa hermot riekaleiksi. Oon jo monta joulua toivonut ettei aikuiset ostais toisilleen lahjoja ja joka saamarin joulu sitä joutuu juosta pitkin kauppoja ostamassa kaiken maailmaan pakettia. Olin Itäkeskuksessa tiistaina, ja hyvä ettei itku päässyt. Enpä tietenkään muistanut että se oli " the veronpalautuspäivä" . Kun ei itselle siunaantunut palautusta taikka mätkyjäkään. Oli kyllä niin kammottava keikka että vieläkin pyörryttää. Vielä pitäis kaupoille lähteä, kun en saanut kuin pienen osan ostettua.
Tänään on taas äippäpoliaika, on ollut niin paljon suppareita, että tilannetta seurataan tarkasti. Joku kanava siellä oli kuulemma aukeemassa, en kyllä tiedä mikä, koska lääkäri kuitenkin sanoi kaulan olevan normaali ja kohdunsuun kiinni. Pitää tänään kysellä tarkemmin.
Juu, älkää siis pitäkö mua jonain Joulunvihaajana, musta on ihanaa aattona syödä hyvin ja nähdä kun muksut riekaloi paketteja auki, nyt tämän mahan kanssa vaan minkään tekemisen kuvittelukin saa hien pintaan.
t.raikku&jalmari-jyskyttäjä27+3