Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helvetissä täällä aina sanotaan että huono onni on ihmisen oma vika??

Vierailija
08.06.2023 |

Sitten sairastuminen on oma vika, koulukiusaaminen on oma vika jne...nää kaikki vaikuttaa elämään huonosti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kiusaamista käsittelevissä ketjuissa olen huomannut saman. Aina on useita jotka alkavat hakea syytä toisten huonolle käytökselle uhrista. En ymmärrä.

Vierailija
2/8 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisestahan sanotaan, että oma vika kun kääntää posken eikä lyö takaisin. Tai ei kerro kellekään.

En tiedä, miten sitten kannattaisi toimia.

Tietääkseni kukaan ei väitä, että sairastuminen olisi oma vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietenkään läheskään aina ole. Toisaalta olen kyllä tavannut ihmisiä joilla aina sattui ja tapahtui mitä erikoisempia huonon onnen iskuja jonka takia ei pysynyt työpaikat, puolisot tai asunnot. Eikä koskaan ollut omaa syytä. Sitten jossain vaihessa paljastui että kyse ei ollut huonosta onnesta vaan päihdeongelmasta.

Vierailija
4/8 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisestahan sanotaan, että oma vika kun kääntää posken eikä lyö takaisin. Tai ei kerro kellekään.

En tiedä, miten sitten kannattaisi toimia.

Tietääkseni kukaan ei väitä, että sairastuminen olisi oma vika.

No mua on kyllä syyllistetty 1 tyypin diabeteksesta ja sydänongelmista vaikka en keksi mitään keinoa miten olisin voinut välttää ne. Kumpikin tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.

N26

Vierailija
5/8 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kiusaamista käsittelevissä ketjuissa olen huomannut saman. Aina on useita jotka alkavat hakea syytä toisten huonolle käytökselle uhrista. En ymmärrä.

No tämä on kyllä aika monimutkainen asia. Tietenkään kiusaaminen ei ole koskaan sen kiusatun vika vaan kiusaajaan. Silti voidaan kyllä havaita asioita jotka altistavat ihmisiä kiusaamiselle. Eli he ovat helpommin silloin niitä joihin ne kiusaajat kiusaamisensa kohdistavat.

Vierailija
6/8 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tietenkään läheskään aina ole. Toisaalta olen kyllä tavannut ihmisiä joilla aina sattui ja tapahtui mitä erikoisempia huonon onnen iskuja jonka takia ei pysynyt työpaikat, puolisot tai asunnot. Eikä koskaan ollut omaa syytä. Sitten jossain vaihessa paljastui että kyse ei ollut huonosta onnesta vaan päihdeongelmasta.

Niin no mulla ei päihdeongelmaa koskaan ole ollut. Eikä toivottavasti tule. Irtisanottiin liian pitkien sairaslomien takia. Taustalla koulukiusaaminen ja ehkä työpaikka kiusaaminenkin. Sairastuminen vakavasti 30v. tää kaikki vaikuttanut mun elämään huonosti. Ehkä sitten en vain ollut tarpeeksi ahkera tai fiksu.

Ap

Vierailija
7/8 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä on kyllä aika monimutkainen asia. Tietenkään kiusaaminen ei ole koskaan sen kiusatun vika vaan kiusaajaan. Silti voidaan kyllä havaita asioita jotka altistavat ihmisiä kiusaamiselle. Eli he ovat helpommin silloin niitä joihin ne kiusaajat kiusaamisensa kohdistavat.

Kyllä kiusatuksi tuleminen voi joskus olla kiusatun omaa syytä,eräs vanhempi mies työpaikalla esim oli hyvin suorapuheinen ja kuittaili,keljuili kaikille ruvettiin sitten välttelemään tyyppiä ja ei pahemmin puhuttu sille miehelle,hän koki sen kiusaamisena ja valitti esimiehelle että häntä kiusataan.

Vierailija
8/8 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että nämä ovat asioita joita voidaan havaita monissa muissakin kuin vain kiusatussa, ja syy miksi ne havaitaan kiusatussa, on juuri kiusatuksi joutuminen. Muissa ne eivät kiinnitä huomiota, koska tällaista syyn hakemista henkilöstä ei ole käynnissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan