*~**~* Enskattaret torstaina *~**~*
Ja tässä vielä itsenäisyyspäivän pulinat
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9014880&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (29)
Kandi, jouluradio on ilmeisesti joidenkin ammattikorkeakoululaisten (Espoo tms.) pitämä radioasema, joka toimii ilmeisesti vain tämän joulun ajan. En muista taajuuksia, mutta pitäisi kai kuulua isoimmissa kaupungeissa. Ei muuta kuin hakemaan oikeaa kanavaa. Siellä tosiaan taukoamatta soi joululaulut, ei mainoksia tms.!
Ihana toi homoläskijuttu! XD Me jäätiin tänään vähäks aikaa hissiin kiinni miehen kanssa liitossa kun tultiin alas ja meitä oli 6 henkilöä (isoja miehiä+iso minä) eikä ovi auennut kun hissi painu niin alas.. Painettiin sit yks ylöspäin ja 2 äijää jäi siihen ja mentiin sit 4 henkeä alas ja siinä joku rouva odotteli hissiä ja jotain mumisi, että " noin paljon isoja ihmisiä" ja mun oli heti pakko tokaista takas " rouva on nyt vaan ystävällinen eikä hauku mua läskiksi." =D Voi minua pientä kompleksista lyllertäjää! =D
t. poppis
Jäi eilen Linnan juhlat katsomatta, kun olin töissä, mutta onneksi tänään tulee pieni kooste kolmoselta!
Ihana katsella noita masukuvia, kun vielä omasta saa vain haaveilla. Kyllä tuossa omien reisien päällä joku pömppis on, mutta oisko vaan tullut hyvin syötyä? ;)
Jostakin foorumilta löysin pinon, jossa oli joka kolmannekselta masuja, joten sielä pystyi hieman vertailemaan omaa mahaa muihin mahoihin.
Töissä kävi eilen niin kivasti, että olin kahvihuoneessa, jossa oli ainakin 10 muuta ihmistä ja pomoni koki sen hyväksi tilaisuudeksi kysyä, että olenko koko ensi vuoden käytettävissä, kun uusia sopimuksia oli kirjoittelemassa?! Mulla meni pasmat ihan sekaisin ja en sanonut mitään vaan sönkötin, että odota niin tulen kohta käymään kansliassa juttelemaan asiasta. Tokihan kaikki tämän kuuli ja heti alkoi kauhea pommitus, että olenko raskaana! En myöntänyt enkä kieltänyt, mutta eiköhän sen jokainen huomannut julmetusta punasta joka levisi kasvoilleni. Pomo sitten kirjoitti sopimuksen jatkumaan pari viikkoa äitiysloman alkamisen yli, josta olin tosi kiitollinen! Nyt siis kohta koko talo tietää tästä odotuksesta, mutta ei sille mitään voi. Joskushan se ilmi olisi tullut, mutta ei olisi tarvinnut näin aikaisessa vaiheessa.
Tänään tuli np-ultraan aika postissa. Ois 18.12.06 ja samassa lapussa oli myös toinen UÄ-aika 5.2.07 eli onpi varmaan siis rakenneultra! Kokkolassa tekevät tuon ensimmäisen ja olin toivonut, että saavat siirrettyä ultrat ens vuoden alusta takas OYS:iin, mutta saas nähdä käykö näin. Onko teistä kukaan käynyt näissä ultrissa Kokkolassa? Millaisia kokemuksia on? Neuvolan th sanoi, että Kokkolassa kätilöt ultraavat ja lähettävät sitten OYS:iin, jos jotain epäselvää on. Itse arvostan enemmän tuota OYS:ia ja ihan " oikeita" lääkäreitä joten siksi hieman arveluttaa Kokkolaan mennä.
Tuli nyt kerrakseen selitettyä omia asioita, mutta toki muitakin kommentoin aina, kun jotain sanottavaa on.
Hyvää illan jatkoa!
Hoyt rv 9+6 (la siirtyi neuvolassa 1pvän taaksepäin ja viikotkin vaihtuu nyt pe eikä la niinkuin aiemmin laskin, mutta eipäs se mitään haittaa)
Kiitokset, kun jaksoitte " kuunnella" mun valitustani! Ja kiitos kandille siitä silli tiedosta - pelastit mun joulun! Sillä joulu ilman silliä ei ole joulu ollenkaan! Hoytin salaisuus oli päässyt julkisuuten hiukan varkain. No joskushan se olisi kuitenkin pitänyt kertoa.Mukava pomo sulla! Itse en tiedä miten vauvasta kertoisin - en ole kertonut omille vanhemmillekaan vielä! Apuva... Peipposka10+5
Kokkolasta ja Oulusta en osaa sanoa mitään, mutta täällä Helsingissä Kätilöopiskelijana mulle on tehneet uä-tutkimuksen kahdesti lääkäri, kessan kätilöopiskelija ja kerran kätilö (oon ollut opetusmamana ja lisäksi alkuraskaudessa extraultra, siksi noin monta). Täytyy kyllä sanoa, että molemmat lääkärit varmasti osasi asiansa ja teki homman ihan perusteellisesti mutta kyllä kätilöt oli PALJON mukavampia ja " inhimillisempiä" . Kätilöt jutteli, otti mut ja miehen huomioon, selitti mitä näkyy missäkin ja otti paljon kuvia meille mukaan. Lääkärit (mies ja nainen) ei paljon ylimääräistä selitelleet ja jäi vähän kliininen fiilis niistä.
Joten luota vaan kätilöihin, varmasti heillä on hyvä koulutus ja kokemus ja ainakin täällä paljon inhimillisempi ja kivempi asenne. Kyllä he sitten lähettävät jatkotutkimuksiin, jos siihen vähääkään näkevät aihetta.
Kertokaahan muutkin kokemuksianne!
Kesis rv 23+0
Aurora, no johan siun kanssa, otahan ny iisisti, ettei siitä pahene. Mullahan tuli pelkästä tuntien istuskelusta ihan hirvee vattasärky ja ei auttanut ku ottaa panadolia. Joten kyl se kannattaa ottaa, jos oikein kipeilee...samalla kuiteski rentouttaa vähän niitä lihaksiakin.
Kestovaippoja olen ostanut vasta yhden, sellaisen just " täytettävän" ja aioin pari ostaa jotain eri malleja kokeiluun. En viitti hirveesti alkuun ostaa, jos vaikka vauvalle ei sovi....esim. on kovin allerginen tms. mut aion suosia enemmän sellasia luonnonmateriaalista tehtyjä, ku ovat iholle kuiteski parempi (puuvilla, hamppu..). Jos käy jossain vauvantarvikeputiikissa, niin niissäkin saa hyviä vinkkejä tai neuvoja.
Peipposkalle parempia vointeja. Silliä saa munkin mielestä syödä, mut eivät suosittele tietty joka päiväiseen ruokailuun, ku se suola lisää vaan turvotusta :)
Mammis, mullakin ukolla oli mennyt vähän pidempään aamuun iltariennot ja ei sit ollut mitään ilmotellut, ku aloin huolestuu- Eipä siinä mitään, ku ei tavaksi ota...mut toki tollanen kismittää. Tunnelmallista joulukonserttia huomiselle!
Niin, ja se seksi ei nyt oikein maistu täälläkään. Varsinkin ku on ollut noita supisteluja....aikansa kutakin ja mies on myös ymmärtäväinen :)
Iida, kyl noita kasvukipuja tulee noilla viikoilla aikas varmasti...ja toinen on se viheliäs ummetus. Mä taisin olla just noilla viikoilla päivystyksessä, ku mulla epäiltiin umpisuolen tulehdusta......lopuksi selvisi, et olikin vaan kovemman luokan ummetus. Kotiin ku iltamyöhäsellä sit pääsin ja vatsa suostui tyhjentymään, niin melkein välittömästi se ikävä särky rauhoittui. Suosittelen ihan ennaltaehkäisevästi syömään vaik niitä luumuja ja puuro kuuluu mun joka aamuiseen arkeen :) ja kyl on ny vatsa toiminut.
Kesis, kyl toi pelkkä istuminen vaan voi tehdä ikävää. Onko jo parempi olla? Mullahan alkoi siinä 21 viikoilla noi harjoitussupparit....et sullakin vaan herkemmin kohtu reagoi eri juttuihin :)
Bejbi, onneksi miehuus selvisi säikähdyksellä kaatumisesta...vaik sit muuten vähän ikävämpi juttu :(
Han, mäkin kyllästyin ku viestit tuppas katomaan, ku kirjoitti suoraan vauvapalstalle...sen takii kirjoitan ensin wordpadiin, jotta ei toi netti heivaa viestejä taivaan tuuliin :)
Han, jotkut tykkää vähän vähätellä näitä raskauden vaivoja...mun mielestä pitää saada valittaa olostaan, jos siltä tuntuu. Eikös se nyt oo vähän niitten läheisten velvollisuus kuunnella meitin kaikki ilot ja surut :) kyllähän toi mieli on itelläkin paljon herkempi ja sillai ottaa itteensä helpommin.
Kandi, toivotaan et paineet pysyy kurissa ja supparit alkaa tehoamaan eikä vaan kiusaa :))
Viivi, pääset ainakin rauhassa valmistautumaan ja rauhoittumaan ennen vaavin tuloa :))
Sere, sievä pieni masu sullakin =) ja eikös noita kiloja tule raskaana....eihän sitä voi aatella sellasena painonnousuna, ku mitä jos normaalissa tilassa tulisi. Eipä kannata sillai murehtia :)
Poppis kans oikee homoläski =))
Hoyt, vai ei sun tarttenu sit miettii, et miten kerrot raskaudesta työpaikalla :))
( . ) mulla on sit ollut pari päivää tollasta (lievää kylläkin) menkkamaista jomotusta alavattalla....tuntuu vaa kiusalliselta ku samalla sit supistellut vaik olin aikalailla levossa noi pari päivää :) hippis on sitä paitti ollut nyt pää alessuin, en tiedä voisko sekin jotenki ärsyttää paikkoja enemmän vai mitä! Kait se tästä taas :)
Hippis tuntuu noilla potkuilla protestoivan tota tilan vähyyttä ja kovin sit yrittää tehdä lisää tilaa venyttämällä mun mahaa oikein urakalla :)
Nooh, huomenna taas perjantai ja viikonloppu!! Hitto, huomenna taas vanhenee entisestään :(
Mykis & Hippis 31+5
Tulin vaan itsekkäästi nopee kirjottelee, ei jaksanu nyt lukee vielä teiän juttuja, pitää huomenna kahlata läpi. Nukuin aamulla 1,5 h pommiin ja eväät unohtu ja suoraan töistä suklaapatukan voimalla kampaajalle, pikkasen oli nälkä kun äsken sieltä tulin..
Lueskelin eilen koko päivän riitelyn lomassa (taas sain kehitettyä vaikka mistä riitaa) odotus-lehtiä mitä sain kaverilta ja alko ihan älyttömästi ärsyttää kun joka numerossa ylistettiin tätä keskiraskautta, se on niiin ihanaa ja niiin täydellistä, kaikki on hyvin ja blaa blaa.. Pöh sanon minä, mua ainakin väsyttää kokoajan, v*tuttaa mennä töihin, ärsyttää lähes kaikki asiat, niinkun esimerkiksi tuo ukkoparka joka ei varmaan jaksa kohta enää mua kuunnellakkaan... Eilenkin oli vaikka mitä suunnitelmia ni eiku meikäläinen kehittää omat riidat ja itkee koko päivän ja kaikki suunnitelmat meni ihan päin persettä. Nyt sitten v*tuttaa kun se eilinen vapaa meni pieleen.
Ärsyttää, onnex sain sentään uudet hiukset.
Parempaa fiilistä teille muille,
Riikka ja pikku d 22+6
Jos kiinnostaa käydä katsomassa, pari masukuvaa löytyy osoitteesta
http://s147.photobucket.com/albums/r307/serenity_035/?action=view&curre…
S