Hyvä jeesusteippi? Liian monesti oon ostanut jo huonoaa
Tai jopa paras?
Liian monta kertaa on tässä tapauksessa kaksi. En muista kummankaan merkkiä, mutta toinen oli halpa ja toinen kalliimpi, toinen jotenkin hajosi ja toinen liukui pois hankalammalta alustalta. Olen omistanut jeesusteipin, joka toimi kyllä näissä tilanteissa, joten tiedän että sellaista on. Mikä merkki on hyvä, mikä paras? Menekki on melko vähäistä ja kohteet vaihtelevia.
Kommentit (13)
Älä osta tokmannista tai halpa hallista teippiäsi. Itse saanut priimaa läheisestä rautakaupasta. En merkkiä tiedä.
Jeesusteippikin on pilattu, kun siitä on tehty jotain halpaversioita. Teippi kyllä on niissäkin melko kestävää, mutta liima ei pidä yhtään.
Gorilla teippi on varmaan yksi parhaista. Mutta on sitten myös hintaakin. Ne on väriltään mustia, ei perinteisen hopeita.
Gorillateippiä olisin minäkin ehdottanut, saa myös valkoisena.
Vierailija kirjoitti:
Gorilla teippi on varmaan yksi parhaista. Mutta on sitten myös hintaakin. Ne on väriltään mustia, ei perinteisen hopeita.
Haluan hopeisena, muu ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sitten varmaan Wurth tai 3M. Molemmat laatutuotteita.
Meillä nyt Brucke, u = saksalainen pilkuilla. Pitäisi olla ok. En ole itse käyttänyt, on siipan hommaama ja käyttämä.
Ap:lle käy myös muut värit, vaikka perinteinen hopea onkin lähellä sydäntä. Kiitos vinkeistä, k-rauta naapurissa varmaan maanantaina edessä!
Ap
Scotch tekeemyös jesaria, näistä kalliimmista jos puhutaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3M 425 tai 431.
Nitto tekee kans googlaa.
Olellista on sekä teipin laatu että tuoreus. Liimat kuivuvat ja menettävät tehoaan hyllyssä.
Osta teippi sellaisesta kaupasta jossa asioi myös ammattirakentajat, ja sellaisesta hyllystä josta selvästi tavara vaihtuu nopeasti. Halvinta ei yleensä kannata ostaa. K-raudassa on usein erillinen ammattilaisten pro osasto tai hylly josta tyypillisesti löytyy tarvikkeet joita huomioliivimiehet tarvitsevat päivittäin. Myös bauhaus on yleensä hyvä ostopaikka.
Ruokakaupoista tms ei kannata rakennusteippejä ostaa ja en myöskään kiinnittäisi paljon huomiota teipin merkkiin (gorilla tms on ihan samaa kamaa).
Ilmstointiteippitalkoisiin nyt kaverit :(