Käärijä: Omistan useita sijoitusasuntoja (Kauppalehti 7.6.23)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uhkapelaamista-harrastavalla-kaarija…
"Olemme harrastaneet tätä perheen kesken ja nyt on hyvä hetki laajentaa....."
Jahhas jahhas. Yllätysten mies
Kommentit (773)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku nyt ei tasmaa
Hanen ansiotulonsa olivat 11 159 euroa, pääomatuloja hänellä oli 1620 euroa.
Vuonna 2021 Käärijä pääsi köyhyysrajan yläpuolelle, eli hän tienasi 16 191 euroa, pääomatuloja oli 4852 euroa.
Pimeitä tuloja ja veronkiertoa?
Venäjä? Oliki Soffi oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä enää niin suloselta ja sympaattiselta tunnu hän kuin aiemmin. Olin aiemmin vähän kateellinenkin, kuinka minun ikäiseni jätkä pääsi yhden kappaleen takia ryysyistä rikkauksiin. En ole enää niin kateellinen, kun raha menikin vain rahan luo, kuten yleensä.
Näin se menee.
Käärijän ja Aktian yhteistyö olis ollut siedettävämpää, jos olisivat vaikka suositelleet nuorille asp säästämistä, mutta ei, heti pitää ruveta asuntosijoittajaksi, vaikkei oke tulojakaan.
Itsekin ollaan lähipiiri tavallisia pienipalkkaisia duunareita ja kaikilla on sijoitusasuntoja. Vuokralainenhan sen maksaa ja ehkä jää ihan vähän voittoakin. Varsineinen ajatus on että kun omakotitalosta on joskus pakko muuttaa pois niin on paikka minne mennä. (No minun vai miehen kämppäään mietittävä)
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole normaalijärkinen jos harrastaa nettipokeria.
Nettipokeria voi pelata myös hyvin kurinalaisesti ja ammattimaisesti.
Ei sijoitusasunnoissa ole mitään pahaa, päinvastoin, mutta kun Käärijä on moneen otteeseen puhunut rahan puutteesta ja tavallisuudestaan niin aika p maku jää suuhun kun selviää, että äijä on vaan larpannut ja on oikeasti selvästi keskivertoa varakkaampi. Ei tuollaista tehdä silloin kun imago perustuu tai on perustuvinaan aitouteen.
Sijoitusasuntoja ei voi hankkia, ellei ole alkupääomaa. Käärijällä tai hänen perheellään on ollut omaisuutta valmiina. Ei köyhillä ole varaa rakennuttaa pk-seudulle omakotitaloa ja hehän ovat rakennuttaneet aikoinaan talon Vantaalle. Myös tavan duunarikin voi olla varakas. Voi olla ns. suvun vanhaa rahaa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään väärää tietenkään, olis vaan pitänyt omana tietonaan.
Miksi pitäisi pitää omana tietonaan? Juttu liittyi käärijän ja Aktia-pankin yhteistyöhön, josta hän saa palkkaa. Haluaa yhteistyöllään edistää myös lasten taloustaitoja ja puhua menneisyyden töppäilyistään uhkapelien parissa. Hirvee pahis, kivittäkää se.
Harmittaa ihmisten tyhmyys ja sisälukutaidon puute.
Olisivat sitten muokanneet jutun niin, ettei vaikuta leveilyltä. Millä noin pienituloinen ihminen ostelee sijoitusasuntoja?
Jos vaikka pariskunta saa vuodessa säästettyä 5000€, se on 5 vuodessa 25.000€ ja sillä voi saada jo pankkilainan sijoitusasuntoa varten. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot ja järkevä rahankäyttö. Eli ei törsätä humpuukiin ja turhuuksiin, ei kalliita puhelimia ja autoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä enää niin suloselta ja sympaattiselta tunnu hän kuin aiemmin. Olin aiemmin vähän kateellinenkin, kuinka minun ikäiseni jätkä pääsi yhden kappaleen takia ryysyistä rikkauksiin. En ole enää niin kateellinen, kun raha menikin vain rahan luo, kuten yleensä.
Näin se menee.
Nyt vähän kerikää taaksepäin. Rahallakaan ei saa hyviä kertosäkeitä. Kertsillä ja omaleimaisella esiintymisellä se viisumenestys tuli.
Kriittinen pitää olla, mutta realismin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Valehteli olevansa köyhä kansanmies Vantaalta. Kokoomus-bottihan tämä olikin.
Missä se on valehdellut?
Hänellä on juuria Pohjanmaalla. Ahkeruus ja talousajattelu.
Niin toki voi olla että itse vaan haluttiin uskoa tällaiseen ihanaan tuhkomotarinaa , eihän siitä voi muuta kuin itseä syyttää.
Mutta brändin olis kannattanut kuitenkin olla puhkaisematta se kupla.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on juuria Pohjanmaalla. Ahkeruus ja talousajattelu.
Vai uhkapelaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee.
Nyt vähän kerikää taaksepäin. Rahallakaan ei saa hyviä kertosäkeitä. Kertsillä ja omaleimaisella esiintymisellä se viisumenestys tuli.
Kriittinen pitää olla, mutta realismin kanssa.
Toki, mutta käärijä oli kyllä enemmän kuin pelkkä viisunsa. Ilmiö jota ei Suomessa oltu nähty aiemmin.
Ei kai tässä voi olla muuhun pettynyt, kuin omaan illuusioonsa?
Suurin osa teistakin omistaa valtavasti kiinteistöjä ja liiketoimintaa...ette vain tiedä..
Suurimmalla osalla on esim S osuus maksu maksettu ja olette S omistajia..
Vierailija kirjoitti:
Ryysyläinen, joka on pelannut veljensä kanssa jääkiekkoa koko lapsuutensa. Tiedättekö mitä jääkiekon harrastaminen maksaa?
Voisko olla, että se asunto, missä hän asuu, on myös osa sijoitusasuntosalkkua? Jotkut (pihit) asuntosijoittajat harrastavat sitä, että asuvat sijoitusasunnossa kaksi vuotta, jotta saavat sen myöhemmin myytyä verovapaasti. Härskimmät tekevät niin, että vuokraavat asunnosta nimellisesti 49% ja pitävät kirjojaan siinä, mutta eivät todellisuudessa asu.
Ehkä Käärijä on vaan lusimassa sitä kaksivuotistaan ja muuttaa sitten, kun tuomio on täynnä.