Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi suuttui, kun en avannut ovea töiden vuoksi

Sipuliina
07.06.2023 |

Teen osan viikosta töitä kotona ja päivien aikana on usein etäkokouksia, joista en voi tuosta vaan pomppia välillä pois. Pidän yleensä ovet lukossa, jos olen yksin kotona, ja tänään oli pitkästä aikaa sellainen päivä.

Minulla oli eilen tärkeä kokous meneillään, jossa minulla oli puheenvuoro. Kuuntelin hetken aikaa, kuulokkeiden läpi, että aivan kuin etuovea olisi käynyt kokeilemassa joku, mutta ovikelloa ei soitettu kuitenkaan.

Hetken päästä kuulin, kuinka takaoven kahvaa renkutettiin, takaovi on lähempänä työhuonettani, joten kuulen sen paremmin. Koirani riehaantuivat siitä renkuttamisesta ja alkoivat haukkua, jonka jälkeen kuulin, että anoppi huuteli oven läpi koirille, että ei hätää minä täällä vaan.

Olisin toki teoriassa voinut keskeyttää kokouksen ja sanoa kaikilla osallistujille, että pahoittelen, minun on käytävä ovella, mutta en ihan periaatteesta nyt tällä kertaa tehnyt niin. Odottelin siinä, että mahtaako anoppi käydä etsimässä vara-avaimen ja tulla omin avuin sisälle, mutta ei tullut, onneksi. Sain pidettyä oman presentaationi loppuun ja kokouskin saatiin viimeisteltyä. Anopille selvisi myöhemmin, että olin kyllä kotona, vaikka ovet olivat lukossa eikä sattunut olemaan autoakaan pihalla.

Nyt anoppi sitten on loukkaantunut siitä, että en tullut avaamaan hänelle ovea. Hän tuli oven taakse ensinnäkin täysin ilmoittamatta ja hänen pitäisi kyllä tietää, että teen töitä kotoa, mutta ei ilmeisesti täysin käsitä sitä, että kotoa työskentely tai etäkokouksessa puhuminen olisivat sellaista työtä, josta ei voi aina irtautua.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopille selkeät rajat näin ensimmäiseksi. En ihan ymmärrä miksi anoppi ylipäänsä käy oven takana riehumassa, selventäisikö vähän. Onko sulla tapana kahvitella anopin kanssa vai mikä on syy? Siirtäisin vara-avaimen eri paikkaan eli lukolliseen rasiaan enkä antaisi anopille koodia. Aika ottaa ryhtiliike anopin suhteen. Mitä miehisi on asiasta mieltä? Pistäkööt äitinsä kuriin.

Mitä anoppi nyt teki väärin? Kävi oven takana???

Onko mielestäsi oikein tulla renkuttamaan takaovea, varsinkin, kun tietää sisällä olevan koiria, joiden voi olettaa riehaantuvan asiasta? Oli siellä sitten etätyöläinenkin vielä tai ei ollut. Vielä tökerömpää tuo on, jos tiesi AP:n olevan etätöissä.

Olisi voinut ihmisellä olla jokin hätä. Paitsi näissä keksityissä provoissa jossa mt-ongelmaiset kuvittelevat sosiaalisia tilanteita itselleen

Jos olisi ollut joku hätä, olisi varmaan osannut soittaa? Ja soittaa ovikelloakin tai edes koputtaa, nyt vaan renkutti ovenkahvoja. Tai laittaa pihalta viestin, että sopiiko että haen vara-avaimen ja tulen sisälle, tai kysyä, että ehdinkö tulla avaamaan. 

Ei taatusti jos puhelin on rikki/varastettu/kateissa . Ollut kolarissa tai sairauskohtaus päällä. Tai joo, sulle varmaan sopisi että laittaa tekstaria että teillä muuten saunaa palaa, moido!

Mistähän syystä tämä kamalassa hädässä oleva ilman puhelinta tullut anoppi ei olisi soittanut etuovella ovikelloa, vaan sen sijaan kiersi ränkyttämään takaoven ovenkahvaa? Varsinkin, kun kävi ilmi, ettei mitään hätää ollut.

Vierailija
42/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Meillä ei onneksi ole ikinä tultu yllätysvierailuille, mutta mun äitini ei aikoinaan meinannut millään uskoa, että mä en todellakaan voi etätöitä tehdessäni piipahtaa kesken työpäivän hänen luokseeen (asutaan naapureina) kahville. 

Eikö etätyössä voi pitää lounas- ja kahvitaukoja kuten normaalilla työpaikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ihmisiä on, eikä vain anopeissa :D

Minulla oli ystävä jonka käsityskykyyn ei mahtunut, että olen arkisin klo 8-16 töissä ja sinä aikana EI oikeasti ole hyvä hetki soitella kilometripuheluita. Hän itse oli kotona kolmen pienen lapsen kanssa ja aina halusi soitella lasten päiväuniaikaan. Sen pari kertaa selitin että olen töissä (säännöllinen työaika joten tiesi kyllä) enkä voi lärpättää puhelimessa. Työni on sen luonteista, että minulla voi olla oma puhelin mukana ja voin vilkaista työn lomassa viestejä tms. mutta se ei tarkoita että voisin vain nostaa jalat pöydälle ja kuunnella tunnin verran miten pikku-Irmelille tuli taas uusia hampaita. 

Parin sanomisen jälkeen en enää vastannut vaan painoin punaista luuria. Kaveri suuttui ja katkaisi välit dramaattisesti. Jälkikäteen hän on muunmuassa sosiaalisessa mediassa avautunut miten pikkulapsiaikana oli traumatisoivaa miten ystävät hylkäsivät ja kaikilla oli "tärkeämpää" tekemistä kuin vaihtaa kuulumisia. En siis tainnut olla ainoa jonka suhteen hän ei tajunnut mitä työaika tarkoittaa. 

Vierailija
44/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan.

Kaipa niiden omien ja appivanhempien kanssa voi sopia päälinjoista kuten että he tulevat käymään klo 17 jälkeen ja mielellään vielä soittavat etukäteen.

Vierailija
45/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö anoppisi siis ymmärrä, kun TOIVOTTAVASTI hänelle sanoit, että sinä teit töitä ja sinulla oli kokous!? Antaa vaan ihan rauhassa tuollaisen pöpin sitten loukkaantua.

Sanoin tietenkin, sitten kun sain suunvuoron siltä tiuskinnalta! Ehti meidän keskustelun jälkeen soittaa myös pojalleen, että minä olen siellä istunut kotona lukkojen takana enkä tule avaamaan ovea. Puolisokin kyllä sanoi, että en minä nyt voi tulla ovea avaamaan kesken kokouksen ja että ovet on kiinni ihan syystä, ja että jos on jotain kiireellistä asiaa, niin laittaa viestin puhelimella, ja kysyy milloin sopii tulla. 

No niin, mieshän onkin jo ratkaissut ongelman jatkoa ajatellen, vielä kun vaihdatte vara-avaimen paikkaa niin saat jatkossa tehdä töitä rauhassa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei onneksi ole ikinä tultu yllätysvierailuille, mutta mun äitini ei aikoinaan meinannut millään uskoa, että mä en todellakaan voi etätöitä tehdessäni piipahtaa kesken työpäivän hänen luokseeen (asutaan naapureina) kahville. 

Ei 10 minuutin kahvitauko riitä äitini luona kahvilla käymiseen, vaikka hän asuukin ihan naapurissa. Ja mä haluan syödä kyllä päivän aikana lounaankin enkä elää koko työpäivää kahvilla ja pullalla.

Vierailija
47/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi ollut joku hätä, olisi varmaan osannut soittaa? Ja soittaa ovikelloakin tai edes koputtaa, nyt vaan renkutti ovenkahvoja. Tai laittaa pihalta viestin, että sopiiko että haen vara-avaimen ja tulen sisälle, tai kysyä, että ehdinkö tulla avaamaan. 

Ei taatusti jos puhelin on rikki/varastettu/kateissa . Ollut kolarissa tai sairauskohtaus päällä. Tai joo, sulle varmaan sopisi että laittaa tekstaria että teillä muuten saunaa palaa, moido!

Ja ovikellokin varmaan rikki ja rystyset murtuneet niin, että ei voinut koputtaa, vaan ainoastaan renkata ovenkahvaa? 

Vierailija
48/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos se olisi ollut naapurin rouva, joka olisi halunnut kertoa, että talosi nurkka palaa, tule ulos?

On se kauheeta, että joku yrittää ottaa yhteyttä, kun on etäkokouksessa....

Miksi et ensinnäkin ole ilmoittanut niin anopille kuin kaikille muillekin, että teet etätöitä kotoa käsin klo X-X ?

Ja että et silloin ole tavoitettavissa.

Laita vaikka oveen lappu, että täällä tehdään töitä, eikä tulla avaamaan kuin vaaratilanteessa.

Jo nyt on kumma, miten nykyään ei osata toimia, olette kuin kädettömiä hölmöjä, ette osaa millään lailla sumplia asioita niin, että ne varmasti sujuvat, ja sitten itketään kuin pikkukakarat, että ovea renkutettiin, kauheeta! Meni päivä pilalle!

Sitä ovea on muuten renkutettu silloinkin, kun ollaan ihan siellä työpaikallakin kokouksessa, keskeytyksiä tulee milloin ja missä vaan, saako ne jotenkin ihmiset pois tolaltaan? Vaikka kuinka monta kertaa tämä koettu elämän aikana. Aina on asiat pystytty hoitamaan eikä ikinä ole maristu, että se ja se ihminen kävi oven takana.

Koirat haukkuu muutakin kuin oven renklaamista, huolehdi koirasi muualle etätöittesi ajaksi, jos niiden haukkumisesta niin pahasti häirinnyt. Se on kuule vaan otettava elämään kuuluvana asiana, jos kerran olet koiria hankkinut.

Tämä oli siis ihan silkkaa anopin haukkumisjuttu taas, ei mitään muuta.

Älkää naiset menkö ollenkaan yhteen kenenkään miehen kanssa, kun ette halua elämäänne anoppia. Totuus kun on, että sillä miehellä on äiti, halusit tai et.

Eläkää yksinänne, niin elämänne on helppoa eikä ole häiriötekijöitä.

Minun anoppini on kuollut jo, mutta minua ei hänen olemassaolonsa mitenkään haitannut. Varmasti olisin voinut vaikka mistä tikusta keksiä haukkumista, mutta miksi siihen olisin ryhtynyt. Hän ei ollut sen kummempi ihminen kuin minä itsekään.

Vierailija
49/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopille selkeät rajat näin ensimmäiseksi. En ihan ymmärrä miksi anoppi ylipäänsä käy oven takana riehumassa, selventäisikö vähän. Onko sulla tapana kahvitella anopin kanssa vai mikä on syy? Siirtäisin vara-avaimen eri paikkaan eli lukolliseen rasiaan enkä antaisi anopille koodia. Aika ottaa ryhtiliike anopin suhteen. Mitä miehisi on asiasta mieltä? Pistäkööt äitinsä kuriin.

Mun anoppi tekee tuota samaa. Appeni kanssa.

He ei ole 20 vuoteen hahmottaneet että kotona voisi oikeasti tehdä töitä.

Niin ja kun toisen koti on toisen koti. Ei sinne kävellä kutsumatta. Anopillakin on oma koti. Ei se, että on sukua, tarkoita sitä,että voi mennä toisten kotiin, ellei olla samaa perhettä.

Vierailija
50/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästätkö oman äitisi tai isäsi sisälle vai pitääkö heidän varata etukäteen vastaanottoaika?

Alkuperäisenä postaajana, omat vanhempani eivät ole kertaakaan tulleet ilmoittamatta käymään, mutta jos olisivat tässä tapauksessa tulleet, niin samat säännöt heille. 

Vierailija
51/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä anoppi nyt teki väärin? Kävi oven takana???

Onko mielestäsi oikein tulla renkuttamaan takaovea, varsinkin, kun tietää sisällä olevan koiria, joiden voi olettaa riehaantuvan asiasta? Oli siellä sitten etätyöläinenkin vielä tai ei ollut. Vielä tökerömpää tuo on, jos tiesi AP:n olevan etätöissä.

Olisi voinut ihmisellä olla jokin hätä. Paitsi näissä keksityissä provoissa jossa mt-ongelmaiset kuvittelevat sosiaalisia tilanteita itselleen

Mistähän syystä tämä kamalassa hädässä oleva ilman puhelinta tullut anoppi ei olisi soittanut etuovella ovikelloa, vaan sen sijaan kiersi ränkyttämään takaoven ovenkahvaa? Varsinkin, kun kävi ilmi, ettei mitään hätää ollut.

Kerro sinä kun täällä näitä tarinoitasi keksit. Jos jokin tulee riehumaan ja ränkyttämään mun ovelle niin taatusti menen katsomaan minkä on tilanne

52/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi oo jo periaatteessa kotirauhan häirintää?

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
53/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos se olisi ollut naapurin rouva, joka olisi halunnut kertoa, että talosi nurkka palaa, tule ulos?

On se kauheeta, että joku yrittää ottaa yhteyttä, kun on etäkokouksessa....

Miksi et ensinnäkin ole ilmoittanut niin anopille kuin kaikille muillekin, että teet etätöitä kotoa käsin klo X-X ?

Ja että et silloin ole tavoitettavissa.

Laita vaikka oveen lappu, että täällä tehdään töitä, eikä tulla avaamaan kuin vaaratilanteessa.

Jo nyt on kumma, miten nykyään ei osata toimia, olette kuin kädettömiä hölmöjä, ette osaa millään lailla sumplia asioita niin, että ne varmasti sujuvat, ja sitten itketään kuin pikkukakarat, että ovea renkutettiin, kauheeta! Meni päivä pilalle!

Sitä ovea on muuten renkutettu silloinkin, kun ollaan ihan siellä työpaikallakin kokouksessa, keskeytyksiä tulee milloin ja missä vaan, saako ne jotenkin ihmiset pois tolaltaan? Vaikka kuinka monta kertaa tämä koettu elämän aikana. Aina on asiat pystytty hoitamaan eikä ikinä ole maristu, että se ja se ihminen kävi oven takana.

Koirat haukkuu muutakin kuin oven renklaamista, huolehdi koirasi muualle etätöittesi ajaksi, jos niiden haukkumisesta niin pahasti häirinnyt. Se on kuule vaan otettava elämään kuuluvana asiana, jos kerran olet koiria hankkinut.

Tämä oli siis ihan silkkaa anopin haukkumisjuttu taas, ei mitään muuta.

Älkää naiset menkö ollenkaan yhteen kenenkään miehen kanssa, kun ette halua elämäänne anoppia. Totuus kun on, että sillä miehellä on äiti, halusit tai et.

Eläkää yksinänne, niin elämänne on helppoa eikä ole häiriötekijöitä.

Minun anoppini on kuollut jo, mutta minua ei hänen olemassaolonsa mitenkään haitannut. Varmasti olisin voinut vaikka mistä tikusta keksiä haukkumista, mutta miksi siihen olisin ryhtynyt. Hän ei ollut sen kummempi ihminen kuin minä itsekään.

Lukutaitosi ei taida olla häävi, tässä ei haitannut se oven renklaaminen eikä koirien haukunta, vaan se, että että anoppi sättii siitä, että en tullut avaamaan ovea. 

Naapurin rouva olisi varmaankin tulipalon sattuessa koputtanut tai soittanut ovikelloa, jos palohälyttimeni eivät olisi soineet ja hän olisi huomannut talon olevan ulkonurkasta tulessa, tai vaihtoehtoisesta soittanut palokunnalle. 

Vierailija
54/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkukaa nyt ap vielä siitäkin ettei hän tee oikeita töitä vaan kokoustaa jotain jonninjoutavaa.

Vierailija
55/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästätkö oman äitisi tai isäsi sisälle vai pitääkö heidän varata etukäteen vastaanottoaika?

Alkuperäisenä postaajana, omat vanhempani eivät ole kertaakaan tulleet ilmoittamatta käymään, mutta jos olisivat tässä tapauksessa tulleet, niin samat säännöt heille. 

Hyvin sinulla näyttäisi olevan luppoaikaa nytkin

Vierailija
56/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä kun täällä näitä tarinoitasi keksit. Jos jokin tulee riehumaan ja ränkyttämään mun ovelle niin taatusti menen katsomaan minkä on tilanne

Mistä ihmeestä keksit, että hän on riehumassa ja ränkyttämässä ovella? Hän renkkasi kyllä sekä etu- että takaoven kahvaa, muttei riehunut missään ovella enkä niin väittänyt. Sen sijaan jälkikäteen suuttui minulle, kun selvisi että olin silloin kotona töissä. Sätti minut päin naamaa ja soitti vielä miehelle, ja sätti hänellekin minut. 

Vierailija
57/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sinulla näyttäisi olevan luppoaikaa nytkin

Mahtaisiko johtua siitä, että tänään minulla ei ole työpäivää, vaan olen vapaalla? 

Kyllä, siitä se johtuu. 

Vierailija
58/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kun toisen koti on toisen koti. Ei sinne kävellä kutsumatta. Anopillakin on oma koti. Ei se, että on sukua, tarkoita sitä,että voi mennä toisten kotiin, ellei olla samaa perhettä.

Mun appivanhemmat tuli kutsumatta 6.30 pyhäaamuna ja kun sanoin että nyt ei kyllä sovi koska minulla on maanantaiaamuna tentti johon aion lukea, appi haukkui minut tyhmäksi.

Vierailija
59/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla itselläni päivien sisältö vaihtelee niin paljon, että toisina päivinä en voisi lähteä naapuritaloonkaan kahville kesken työpäivän, eikä kotonakaan ole kuin vartin tauot. Toisina päivinä taas sitten saatan pystyä pitämään vaikka puolentoista tunnin lounastauon ja lähteä kävelylle, joskus jopa sattuu olemaan sellaisia työhön kuuluvia etäseminaareja, joissa voin osallistua kuuntelemalla kuulokkeista ollessani kävelylenkillä. 

Koska päivät vaihtelevat niin paljon, pidän ovia lukossa juuri siksi yksin ollessani silloin, kun tiedän olevani kiinni kokouksissa. Jos ovet eivät ole lukossa, päiväni sisältö on sellainen, että se sietää keskeytyksiäkin paremmin. 

Vierailija
60/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätöissäkään niitä ei voi vaan päättää pitää kesken kokouksen tai montaa samana päivänä.

Itse käytän sen ruokatauon koirien lenkittämiseen ja syön vain leivän siinä koneen ääressä.