Miehen suostuttelu lapseen
Hei,
Oletteko saaneet aikaistettua lapsenhankintaa suostuttelemalla, jos mies on ollut sitä mieltä, että ei vielä vaan myöhemmin? Onko toiveajattelua, että näin kävisi? Mies haluaa odottaa vielä muutaman vuoden, itse koen että olen täysin valmis, nyt on hyvä hetki.
Kiitos
Kommentit (207)
Ei varmaan kannata jos on sairaus. Ei ole kiva lapsille olla sairausperheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin saavani suostuteltua miehen kahteen lapseen. Ei onnistunut. Hän halusi vain yhden lapsen eikä muuttanut mieltään. Että ei kaikki miehet ole suostuteltavissa.
Millainen vika pitää olla ihmisellä päässä jos kuvittelee että suostuttelee toisen lapseen?
Pohjaton itsekkyys ja kyvyttömyys kunnioittaa toisen päätöstä.
Ei välttämättä.Onhan lapsesta valtavasti iloa lopulta.
Sille, joka lapsen ylipäätään haluaa tai yrittää väkisin manipuloida toista toiseen tai kolmanteen, kun se toinen on jo sanonut että tietty lukumäärä riittää. Sen toisen päätöstä pitää kunnioittaa, eikä mussuttaa jostain iloista, kun se on vain oma halu ja ilo.
Christiiina kirjoitti:
Mä olen muutaman kerran käynyt treffeillä nelikymppisten miesten kanssa, jotka ovat alle puoli vuotta sitten eronneet pitkistä, usean vuoden parisuhteista ja he ovat kertoneet, että haluavat joskus lapsia. Yksikin oli eronnut alle vuosi aiemmin 16v parisuhteesta. Miksei ne miehet hankkineet lasta ex-puolison kanssa?
Ehkä puoliso ei ollut heidän mielestään sopiva .
Ehkä puoliso ei halunnut ollenkaan lapsia. Ehkä puoliso ei voinut saada lapsia.
Ero- ja identiteettikriisi, tai se kuuluisa nelikymppisten miesten vauvakuume.
Vale, joka sanotaan että saisi uuden kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen ex sai miehen kannan 'en ehkä halua omia lapsia koskaan' muutettua siihen, että eivät pelkästään päättäneet yrittää lasta, vaan ostivat yksityiseltä IVF hoitoja, miehen maksamana. Kuinka? No, kuukausien painostuksella tunteisiin vetoavine kirjeineen ja runoineen. Lopulta uhkaili, että päättää päivänsä, jolloin äitinsä menettää jälleen yhden perheenjäsenen. Vahvisti uhkaustaan lukittautumalla lääkepurkin kanssa vessaan tai sulkemalla puhelimen ja kaahaamalla autolla pihasta viimeisinä sanoinaan uhkaus ajaa kallioleikkaukseen. Mies koki niin kovaa syyllisyyttä, että on pilannut muutenkin kovia kokeneen ihmisen elämän lopullisesti jos jättää tämän lapsettomaksi, että suostui hoitoihin ajatellen, että lähtee sitten suhteesta kun lapsi on syntynyt. No lasta ei tullut, tuli vain se ero.
Ihan sairasta, mutta ilmeisen tehokasta.
Ei tuo tehokasta ole. Toimii vain tasapainottomiin, kenties läheisriippuvaisiin ihmisiin. Normaali ihminen ei anna kiristää itseään noin.
Ehkä. Tiedän kuitenkin useita perheitä, joissa yksi tai useampi lapsi on tehty painostuksen seurauksena. Osa sittemmin eronnut. Myös tältä palstalta saa usein lukea ohjeita mm jättää ehkäisy omavaltaisesti pois jne. Lapsi nähdään niin vahvasti naisen oikeutena, että miehen kuuluu suostua, ja tähän on kaikki keinot sallittu. Kun kerrot tällaiselle naiselle, että hänen olisi viisainta lähteä kun ovat noin tärkeästä asiasta eri mieltä, saat poikkeuksetta kuulla 'en haluaisi erota muuten hyvästä suhteesta turhaan (!?)' ja 'olen liian vanha löytämään enää toista isäkandidaattia' tai henkilökohtainen suosikkini 'hän ei ymmärrä, että tämä olisi hänenkin etunsa'. Manipulointi tässä asiassa on todella yleistä, tosin miehillä on usein turhaa empimistä, koska manipulaation lopputulos on usein kuitenkin molemminpuolin positiivinen.
Jotkut näkevät lapsen haluamisen ja hankkimisen niin suurena oikeutena, että syyllistys, painostus ja jankkaus ja jopa ehkäisystä valehteleminen nähdään oikeutettuina keinoina saada haluamansa. Lasta haluamaton on sitten se pahis, vaikka olisi kyseessä asiasta avoimesti kertonut vela, joka ei muuta mieltään.
Jahkaajat ovat ärsyttäviä, vedättäjät alhaisia ja alussa sovitusta mieltään muuttaneet myös rasittavia, tämä on kyllä totta oli se kanta kumpaan päin vain lapsiasiassa.
Se on kyllä suuri mysteeri, että se lasta haluava ei eroa vaan jää manipuloimaan. Toisaalta voisihan se toinenkin tajuta erota eikä jäädä manipulointiyritysten kohteeksi.
Tässä on muuten nähtävillä ihan samoja juttuja kuin haluttomuuskeskusteluissa.
Niissähän on myös usein se asetelma, että se joka ei halua on hiljaa eikä halua kertoa halukkaammalle että miksi ei halua. Ja sitten se enemmän haluava on ihan hellankoukkuna kun ei tiedä mitä toinen miettii.
Kun vuosia sitten minun veljen silloinen avovaimo oli vauvakuumeinen, soitti hän mutsilleni eli siis anopilleen ja kysyi, että voisiko hän, siis äitini, ylipuhua poikansa, eli veljeni, että hänen pitää nyt heti alkaa hankkia lapsi , oli äitini vastannut miniälleen, että jätä vaan e-pillerit salaa pois, kyllä se Jani (nimi muutettu) elatusmaksut maksaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin saavani suostuteltua miehen kahteen lapseen. Ei onnistunut. Hän halusi vain yhden lapsen eikä muuttanut mieltään. Että ei kaikki miehet ole suostuteltavissa.
Millainen vika pitää olla ihmisellä päässä jos kuvittelee että suostuttelee toisen lapseen?
Pohjaton itsekkyys ja kyvyttömyys kunnioittaa toisen päätöstä.
Ei välttämättä.Onhan lapsesta valtavasti iloa lopulta.
Sille, joka lapsen ylipäätään haluaa tai yrittää väkisin manipuloida toista toiseen tai kolmanteen, kun se toinen on jo sanonut että tietty lukumäärä riittää. Sen toisen päätöstä pitää kunnioittaa, eikä mussuttaa jostain iloista, kun se on vain oma halu ja ilo.
Asioista pitää voida keskustella,voihan esiin tulla näkökohtia,joita jompikumpi ei ole ollenkaan tullut ajatelleeksi.Ei tarvitse riidellä eikä tietenkään saa manipuloida,mutta sitä todennäköisimmin avioliitto ei kestä jos ei osata puhua asioista ja kuunnella toista.
Jätä se sika