Pettäminen parisuhteessa
Mieheni paras kaveri pettää vaimoaa usein humalassa. Mieheni sanoo, ettei asia kuulu minulle, mutta itseäni tää mietityttää. En tunne vaimoaan kovin hyvin, mutta tekisi mieli kertoa.
Kommentit (95)
Nää on kyllä kimurantteja, itse vastaavassa tilanteessa menin möläyttämään miehen kaverin vaimolle (varmasta) petoksesta, kiitti ensin vuolaasti tiedosta, mutta sopivat sitten miehen kanssa asian ja minut, viestintuoja tosiaan ns ammuttiin. Tulipa tästä särö omaankin suhteeseen, joten samalla kävi ilmi ettei sekään niin vankalla pohjalla sitten ollut. Mutta tavallaan toimisin silti vieläkin samoin, perustelin sen silloin itselleni niin että toivoisin samaa siltä vaimolta kun hänkin näiden mieskaverusten toimia näkee silloin kun taas minä en ole paikalla, ja he erosivat lopulta ihan tästä samasta syystä kun taas oli tämä mies pettänyt.
Minun parisuhteeni loppui kun en kestänyt katsella vastaavaa menoa mieheni veljeltä. Se, että mies ei itse reagoinut mitenkään asiaan vaan lähinnä naureskeli veljensä touhuille, oli minusta sietämätöntä.
Kerrot vaimolle. Itse ainakin haluisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Onko varma että ei ole avoin suhde?
Jos ois avoin suhde niin varmaan ei yllättyis kertomisesta. Ihan luonnollinen asia, että joku mainitsisi, jos ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kerrot. Nollatoleranssi aina.
Et tietenkään kerro. Asia ei kuulu sinulle millään tapaa.
Todellakin kerrot. Asiaa ei ole vaikea ymmärtää. Sinunkaan.
Kuten näet, olet yksiselitteisesti väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten näet, olet yksiselitteisesti väärässä.
:D Miten?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ihmiset alkais puuttumaa sun elämää? Levittelis juoruja ja ronkkis jokaisen yksityiskohdan susta. Eikö oliski mukavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ihmiset alkais puuttumaa sun elämää? Levittelis juoruja ja ronkkis jokaisen yksityiskohdan susta. Eikö oliski mukavaa?
En ole se jota lainaat, mutta miten nuo mainitsemasi toiminnot liittyvät siihen, että kertoo petetylle pettämisestä? Se ei ole juoruilua sen enempää kuin yksityiskohtien ronkkimistakaan.
Minä arvostaisin suuresti sitä ihmistä joka kertoisi minulle mieheni uskottomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko valmis kuulemaan saman tältä vaimolta?
Öö kuka nyt EI haluaisi tietää? Aika sivustaseuraajana omaa elämää pitää elää jos haluaa jättää hämärän peittoon, pettääkö oma kumppani :D
Haluaisinko, että mieheni kaverin vaimo, jota en itse edes kunnolla tunne, tulisi kertomaan minulle, että mieheni pettää? No en todellakaan. En puutu itse muiden parisuhteisiin enkä todellakaan halua muiden puuttuvan omaani.
Sinä siis mieluummin eläisit petettynä, ja "kaikki muut" tietäisivät ja naureskelisivat sinulle? No, kukin tavallaan.
Miksi kukaan naureskelisi petettävälle? Vaikka hiljaa hyväksyisikin pettämisen? Enpä ole tällaiseen törmännyt, vaikka pettämistä ja sen salailua lähipiirissä on ollut useammalla parilla.
Minä olen, ikävä kyllä. Olen työni puolesta kohtalaisen tunnettu omalla ja naapuripaikkakunnilla. Jossain vaiheessa rupesin ihmettelemään ihmisten käyttäytymistä. Tuli pälyileviä katseita, supinaa jossain kassajonossa tai kahvilassa, joka loppui kun satuin katsomaan sinnepäin. Lopulta tämän kaiken syy paljastui kun selvisi, että vaimolla oli ollut jo pitemmän aikaa vispilän kauppaa työkaverinsa kanssa ja olivat tulleet nähdyksi liian läheisissä kontakteissa. Samoin tämän toinen mies ei ollut malttanut pitää suutan kiinni, eikä myöskään kaverinsa joille oli hommasta kertonut.
Asia kiersi tosiaan lopulta minunkin korviini, mutta olisin kyllä ollut kiitollinen, jos joku olisi minua aiheesta infonnut jo ihan alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on aika ikäviä ystäviä, joiden seurassa viihtyy. Jos miehesi pettää sinua, kuuluukohan miehesi mielestä sekään sinulle?
Minäkin näkisin hälyttävänä sen, että mies on ystävä noin selkärangattoman ihmisen kanssa. Tietää että toinen pettää, muttei tee mitään. Mitä tuollainen kertoo miehesi omasta moraalista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on aika ikäviä ystäviä, joiden seurassa viihtyy. Jos miehesi pettää sinua, kuuluukohan miehesi mielestä sekään sinulle?
Minäkin näkisin hälyttävänä sen, että mies on ystävä noin selkärangattoman ihmisen kanssa. Tietää että toinen pettää, muttei tee mitään. Mitä tuollainen kertoo miehesi omasta moraalista?
En voisi seurustella miehen kanssa jos kavereissaan on tapana toimia noin. Selkärangatonta sakkia kumpikin, miehesi ja kaverinsa.
Mua on petetty aikoinaan. Toivoisin, että olisin kuullut siitä aikaisemmin, ihan sama kuka olis kertonut. On nöyryyttävää tajuta, että muut ihmiset tiesivät asiasta ennen minua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? JA kyllä, itseasiassa haluaisin kuulla jos mieheni tekisi jotain pskaa selkäni takana. Kerro ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista, että täällä aina suurin osa vaahtoaa, että kyllä kertoisin ja pitää kertoa. Oikeassa elämässä kukaan ei toimi niin.
On paras olla sekaantumatta muiden asioihin. Miehesi on idiootti, kun on kertonut sinulle. Jos menet kertomaan kaverin vaimolle, he saattavat jatkaa yhdessä, mutta miehesi menettää ystävänsä.
Juuri noin siinä voi käydä.
Kaikki miehen ystävät kääntävät selkänsä vasikalle. Rolliakat ovat yksinäisiä, koska kukaan ei luota heihin.
En lakkaa ihmettelemästä, joidenkin ihmisten halua puuttua toisten asioihin.
Tuossa on ap:n oma avioliittokin vaarassa. Hänen miehensä menettää kasvonsa totaalisesti, kun leviää tieto hänen kertoneen eteenpäin luottamuksellista tietoa.
Tiedätkö mistä tunnistaa petturin. Tuosta asenteesta ettei pidä mennä puuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kyllä nähdä ap:n miehen ilmeen, kun tälle selviäisi, että vaimo on tuhonnut kaverisuhteen ja molempien maineen yhteisessä tuttava- ja ystäväpiirissä :-DDD
Mutta tämähän tapahtuu taas vain Porvoossa ja ap on sama, joka tehtailee näitä pettämisaloituksiaan säännöllisin väli ajoin.
Ei paljon napostele olla sellaisessa "kaveri" porukassa jossa petetään menemään ja siihen ei saa puuttua. Että ihan maine menisi. Joo sellainen nyökyttelijän maine saisi mennäkin. Ennemmin sellainen maine että tuolle ei perseillä tai tulee nokille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö kuka nyt EI haluaisi tietää? Aika sivustaseuraajana omaa elämää pitää elää jos haluaa jättää hämärän peittoon, pettääkö oma kumppani :D
Haluaisinko, että mieheni kaverin vaimo, jota en itse edes kunnolla tunne, tulisi kertomaan minulle, että mieheni pettää? No en todellakaan. En puutu itse muiden parisuhteisiin enkä todellakaan halua muiden puuttuvan omaani.
Sinä siis mieluummin eläisit petettynä, ja "kaikki muut" tietäisivät ja naureskelisivat sinulle? No, kukin tavallaan.
Aika vaaleanpunaiset sydämenmuotoiset lasit saa olla silmillä, jos ei pettämisen merkkejä huomaa.
Olen ollut aikanaan neljä vuotta varatun kanssa, vaimo ei tiennyt. Myöhemmin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro eläväsi pettävän miehen kanssa tai petä itse kumppaniasi sanomatta sitä suoraa.
Oon narauttanut useamman pettävän miehen lupaamalla kertoa puolisolle/kumppanille jos he eivät itse kerro. Aikaa pari päivää. Ei ole koskaan kivitetty. Kiitetty on. Toinen oli saanut petturilta vielä klamydian joten...
Parhaat selitykset toki tulee silloin, en tarkoittanut, pälä pälä, oon paska, nyt menee sitten kaikki mulla, lapsikin saa tietää että isä on paska. Jep. Olisko pitänyt miettiä. Ihan mahtava järjenjuoksu näillä.
Red flag että miehesi on tuommoisen kanssa parhaita ystäviä ja hyväksyy hänen toimintansa Eli hänelle on ok pettäminen.