Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: "Purran mukaan sunnuntailisän poistamisesta on keskusteltu" - sunnuntaivuorojen shoppailu ei ole enää kannattavaa

Vierailija
07.06.2023 |

Perussuomalaiset ovat leikkaamassa palkkojen sunnuntailisät.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009554249.html

Kommentit (778)

Vierailija
761/778 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sunnuntait ja lauantait kun kukaan ei meillä niitä halua tehdä ja jonkun on oltava. Kerään rahat, mutta sosiaalinen elämä kärsii kun viikonloppuisin yleensä on kaikki juhlat, viiskymppiset, ristiäiset, häät jne. Puolensa ja puolensa. Jos ei maksettaisi ylimääräistä nämä viikonloput olisi mun osalta tehtynä.

Vierailija
762/778 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä halkkarin väliä sillä on minä viikonpäivänä on töissä? Minä voisin olla sunnuntaina töissä, jotta saan arkivapaan koska jotkut kaupat ja virastot menevät kiinni niin että arkityöläisenä ei niihin pääse kuin lomalla.

Mikä tabu tuo pyhäpäivä nykymaailmassa edes on? Tuskin täällä nyt niin uskonnollisia ollaan, että pyhitettäisiin se 7. päivä.

Selkeästi et ole koskaan tehnyt vuorotyötä. Mölyät tietämättä koko asiasta mitään.

Mistään vuorotyöstä en ole puhunut. Ainoastaan siitä minä viikonpäivänä ollaan töissä.

En tee sunnuntaisin töitä edes vaikka siitä saisi tuplaliksan. Haluan olla perheeni kanssa koska he elävät normirytmiä. Sunnuntaityö olisi itselleni ainakin niin iso haitta ettei edes nykyinen korvaus riitä sitä kattamaan. Sinkuille ja perhettään vihaaville ei jatkossakaan väliä milloin töissä vaikka nuo lisät jäisivät pois. 

- eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/778 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntai on nykyään ihan samalainen päivä kuin muutkin. Voi poistaa. Teillä kirkosta eronneilla ei ole edes puheoikeutta asiassa.

Miksei? Miten kirkko liittyy tähän mitenkään.

Vierailija
764/778 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä halkkarin väliä sillä on minä viikonpäivänä on töissä? Minä voisin olla sunnuntaina töissä, jotta saan arkivapaan koska jotkut kaupat ja virastot menevät kiinni niin että arkityöläisenä ei niihin pääse kuin lomalla.

Mikä tabu tuo pyhäpäivä nykymaailmassa edes on? Tuskin täällä nyt niin uskonnollisia ollaan, että pyhitettäisiin se 7. päivä.

Selkeästi et ole koskaan tehnyt vuorotyötä. Mölyät tietämättä koko asiasta mitään.

Olen ollut työssä, jossa ei ollut mitään eroa sillä oliko työpäivä sunnuntai tai keskiviikko. Tai oliko joulu tai juhannus.

Samoin. Rekkakuskina ei tunnettu pienissä firmoissa käsitettä pyhäkorvaus. Joskus juhannuksesta sain 3000mk, kun isäntä halusi itse päästä mökille ja muut kuskit oli jo kännissä.

-M47

Sehän oli vain teidän omaa tyhmyyttä, että suostuitte lainvastaiseen palkkaan.

Pikkupajoissa on kautta vuosikymmenten aina viety yksinkeraisempia nyhveröitä kuin litran mittaa. Se että suostut olemaan firman pomon juoksupoikana ei paranna asemaasi yhtään, vaan tekee sinusta vakituisen hanttimiehen, jota juoksutetaan mielin määrin, kun tiedetään, ettei nyhverö osaa sanoa ei.

Vierailija
765/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian lakot alkaa.

Vierailija
766/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa oleen n..i hommaa.

Vierailija
767/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntailisät ovat työehtosopimuksessa, eivät lakitekstissä. Mikäli hallitus haluaa sopia työehdoista niin siitä vain. Sitten on ihan turha kitistä poliittisista lakoista. Kaikki lakot ovat siitä eteenpäin myös poliittisia ja AY-liike saa vaatia lakimuutoksia osana työehtosopimuksia.

Vierailija
768/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntailisät pois vaan ja kohta on tiettyjä aloja, joissa ei suomalaisia paljon töissä näy ja tulee kunnon työnhakijapula.

Sitä kauppaa ei laki pakota pitämään auki viikonloppuna, jos ei ole varaa maksaa palkkaa.

Huomaa, että nämä politiikot ei ole päivääkään elämästään tehneet oikeita töitä, kun ovat niin vieraantuneita todellisuudesta.

Vierailija
769/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hallitus on suunnitellut, että esim.hoito- ja hoiva-ala toimisivat pyhälisien poistamisen jälkeen?

Tuskin kovinkaan moni enää tekisi niitä töitä, ellei olisi taloudellista kannustinta ja arkityöstä saisi saman palkan.

Vierailija
770/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntailisän poistohan on hyvä juttu.

T: Yrittäjä

Iso osa yrityksistä ei ole edes auki sunnuntaisin.

Lisien poistuttua voisivat olla kun palkkakulut eivät tekisi toimintaa kannattamattomaksi. Itse ainakin näen tuon tervetulleena muutoksena. 

Vierailija
771/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka kaupan alalta poistuisikin, ei kauppojen tarvi olla sunnuntaisin auki.

Mutta ns. välttämiltä aloilta sitä ei voi poistaa, työvoimapula on jo ennestään, mitähän tästäkin vielä seuraisi?

Vierailija
772/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tarpeita palvelee kaupat 24 H joka päivä,ei ymmärrä.

Vierailija
773/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntailisät pois vaan ja kohta on tiettyjä aloja, joissa ei suomalaisia paljon töissä näy ja tulee kunnon työnhakijapula.

Sitä kauppaa ei laki pakota pitämään auki viikonloppuna, jos ei ole varaa maksaa palkkaa.

Huomaa, että nämä politiikot ei ole päivääkään elämästään tehneet oikeita töitä, kun ovat niin vieraantuneita todellisuudesta.

Hoivatyössä ei välttämättä ole yksityisissä hoivapaikoissa yhtään suomalaista nytkään.

Vierailija
774/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistään vuorotyöstä en ole puhunut. Ainoastaan siitä minä viikonpäivänä ollaan töissä.

En tee sunnuntaisin töitä edes vaikka siitä saisi tuplaliksan. Haluan olla perheeni kanssa koska he elävät normirytmiä. Sunnuntaityö olisi itselleni ainak

Sinkuille on ihan yhtä tärkeää saada olla läheisten kanssa kuin muillekin ja yhtä suuri oikeus. 

Vierailija
775/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niistä kaupoista mitään ostaa, jos duunarin palkat tippuu entisestään? Hallitus puuhailee uutta lamaa näköjään, jossa ainoat voittajat on k-ketjujen ruokakauppamiljonäärit.

Vierailija
776/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin eka saikkua päivä palkattomaksi ja sit sunnuntailisät pois. Itse siinä tilanteessa pistä sin aina sunnuntaina viestiä et oon kipeä, en pääse töihin 

Vierailija
777/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntailisän poistohan on hyvä juttu.

T: Yrittäjä

Ehdotan, että kaupat menee lauantaisin kiinni viimeistään klo 18 ehtookellojen aikaan. Ja avataan ma. Näin kaikki saavat vkl vapaan. Lomat keskitalvella ja muulloin samat kuin kansanedustajilla ja valtion paikoissa, eli noin 3kk. Säästöä ja tehoja kansantalouteen syntyy. 

Vierailija
778/778 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra ajaa koko hoitoalan todelliseen ahdinkoon, muutenkin hoitajat irtisanoutuu. Niin järkevää.