Mitkä ovat sinun huonoimmat piirteesi ihmisenä
Täällä on paljon valitusta kuinka muut ihmiset ovat kamalia. Kokeillaan lähestyä asiaa toisinpäin. Mitkä ovat mielestäsi sinun huonoimpia luonteenpiirteitä?
Kommentit (80)
Kylläpäs täällä on helppoja ja mukavia ihmisiä
Pahansuopuus, laiskuus, liika mukautuvaisuus. Ja monia muita varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla kenenkään kanssa tekemisissä vapaalla ollessani. Viihdyn yksin, enkä töiden lisäksi käy "missään." 😐
Millä tavalla tämä olisi huonoin piirre ihmisenä, kun eihän tämä vaikuta toisiin ihmisiin mitenkään? Hassua, että tämä on saanut paljon yläpeukkuja, kun tämä ei ole sillä tavalla ihmisenä huono piirre, kun ei kosketa ketään jos joku on vaan omissa oloissaan.
Huono piirree saattaa olla myös piirre, joka häiritsee itseä eikä välttämättä liity siihen mikä vaikutus on toisiin ihmisiin. eri
Vierailija kirjoitti:
Suuttuessani paha suusta. Onneksi suutun aika harvoin, mutta jos suutun, niin saattaa lähteä verbaalisesti ihan käsistä ja sitten jälkeenpäin harmittaa. Myös jos on ollut pidempään rankempia aikoja, niin tulen huonommaksi versioksi itsestäni ja ärsyynnyn helpommin erilaisiin ihmisiin joiden arvoja ym. en oikein arvosta.
Sitten taas tasapainoisempana ja paremmin voivana en jaksa kiinnostua tuollaisista, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan-tyylillä kunhan ei muita satuta.
Lisäksi olen laiskuuteen taipuvainen ja vähän ääripäiden ihminen, eli joko en tee mitään tai sitten tavoittelen täydellisyyttä - ja sekin voi olla muille ihmisille rasittavaa.
Nämä riippuu myös siitä toisesta ihmisestä, että minkä piirteen kukin kokee negatiiviseksi. Sekin vaihtelee aika paljon sen mukaan, millainen toinen ihminen itse on ja millaiset kokemukset hänellä on elämästä.
Niinhän se menee. Mitä tyytäväisempi ja onnellisempi on elämässään, niin sitä parempi ja empaattisempi on myös toisia kohtaan ilman yrittämistä. Tunnistan saman itsessäni. Verbaalisuus suutuessa on myös hyvin tuttua. Käytännön toimiin en ryhtyisi, mutta suuttuessani en säästele sanoja.
Huonoin piirre on se että jos joku puhuu minulle niin olen muka kiinnotunut, mutta oikeasti en välitä yhtään mitä sanoo.
- Turhaudun herkästi, jos minut keskeytetään, kun keskityn johonkin
- Olen sisäisesti levoton ihminen, joka näkyy ajattelemattomuutena (en ole tietoisesti välinpitämätön tai pahantahtoinen) esim. sopia jotain ilman kumppanin huomiointia
- laiskuus
- huono unirytmi
- myöhästely
- asioiden hoitamatta jättäminen
- taipumus hiljaisuuteen
Kiltteys ja ujous kun pitäisi olla ehkä rohkeampi ja kriittisempi. En tahtoisin kriittisyyden kautta tutkia maailmaa koska se jää painamaa omaatuntoani tai en vain ole sen tyyppinen. Pitäisi päästä ujoudesta eroon, löytää minulle sopiva harrastus ja ystäviä joiden kanssa voisi jakaa näkemyksiä hyvässä hengessä. Epäsosiaalisuus on aiheuttanut sen että olen neljänseinän sisällä puinut ajatuksiani ja tuntemuksiani mistä ajattelen että tiettyyn pisteeseen saakka voi kehittää itseään mutta vaatii myös vuorovaikutteisuutta ja reflektointia.
Olen kriittinen, kaikkia ja kaikkea kohtaan. Näen helposti negatiiviset puolet asioista. En tykkää, jos suunnitelmiin tulee muutoksia, ärsyynnyn niistä. Minussa on kuulemma besserwisserin vikaa ja helposti korjaan asiavirheitä tai en usko kertojaa. Olen opetellut, että kuuntelen vaan, en enää väitä vastaan.
Ja horoskooppimerkkini on :)
Vierailija kirjoitti:
- laiskuus
- huono unirytmi
- myöhästely
- asioiden hoitamatta jättäminen
- taipumus hiljaisuuteen
Unirytmiin ainakin minulla vaikuttaa se ettei ole aikatauluja, esim töihin meneminen tiettyyn aikaan Silloin ei edes ole syytä ylläpitää unirytmiä, koska kuiteknin päivätkin ovat silkkaa torkkumista.
Mitä taas myöhästelyyn tulee, niin saan aiheesta kritiikkiä heiltä, jotka ovat itse myöhästyneet viimeisimmistä kolmesta tapaamisesta, mutta minun myöhästymiseni on kuolemansyntiin verrattava rike. Että juu toimi vapaasri, niin kuin muutkin toimiavat.
Vierailija kirjoitti:
Olen kriittinen, kaikkia ja kaikkea kohtaan. Näen helposti negatiiviset puolet asioista. En tykkää, jos suunnitelmiin tulee muutoksia, ärsyynnyn niistä. Minussa on kuulemma besserwisserin vikaa ja helposti korjaan asiavirheitä tai en usko kertojaa. Olen opetellut, että kuuntelen vaan, en enää väitä vastaan.
Ja horoskooppimerkkini on :)
Se ettei väitä vataan tekee ihmisestä mielipiteetömän tossun. Etenkin, jos on kyse myös häntä koskevista asioista ja päätöksistä. En välitä kinastelusta, mutta pelkkä kuuntele vaan on hiton tylsää ja mielenkiinnotonta.
Otan kuppia joskus kunnolla, poltan pikkusikareita ja riidoissa olen aina oikeassa. Vastapainona rakastava, helposti lähestyttävä, hauska ja hyvässä fyysisessä kunnossa. Tienaankin yli 100k vuodessa, joten jotain sellaistakin tarjoan. Semmoista! Nyt 12v aviossa ja ihan ok menee.
Vierailija kirjoitti:
Kiltteys ja ujous kun pitäisi olla ehkä rohkeampi ja kriittisempi. En tahtoisin kriittisyyden kautta tutkia maailmaa koska se jää painamaa omaatuntoani tai en vain ole sen tyyppinen. Pitäisi päästä ujoudesta eroon, löytää minulle sopiva harrastus ja ystäviä joiden kanssa voisi jakaa näkemyksiä hyvässä hengessä. Epäsosiaalisuus on aiheuttanut sen että olen neljänseinän sisällä puinut ajatuksiani ja tuntemuksiani mistä ajattelen että tiettyyn pisteeseen saakka voi kehittää itseään mutta vaatii myös vuorovaikutteisuutta ja reflektointia.
Ehkä se että koen olevani tylsä muiden ihmisten silmissä ja haluasin kehittää omaa huumorintajuani tai katsoa maailmaa enemmän humoristisemmin.
Mitä luulet? Vittuako täällä utelet saatanan vesipää pölhö.
Taivun joskus painostuksen ja kiristyksen alla tekemään sellaista mitä en halua. Tämä on ehdottomasti se pahin.
Piereskelen holtittomasti. Syön siis prodea kun treenaan. Ja pieren. Paljon.
Olen sosiaalisissa tilanteissa usein ihan pihalla, eikä kukaan tajua mitä yritän selittää.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tähän vastata kuten työhaastattelussa? Olen taipuvainen perfektionismiin ja liialliseen tunnollisuuteen, mutta olen opettelemassa niistä pois ja muuttunut iän myötä sillä tavalla pehmeämmäksi, että hyväksyn myös sen, että suurin osa työkavereista on vähemmän tehokkaita kuin minä.
Perfektionismista ei pääse pois. Se on persoonallisuus. Lisäksi tunnollisuus ja huolellisuus ei ole mitenkään huono asia ainoastaan jos se on väärässä paikkaa väärään aikaan.
Perfektionisti ei ole tavan väkeä tehokkaampia koska vaativat laatua.
Vierailija kirjoitti:
moraali.
Miten ihmeessä tuo olisi huono piirre kenessäkään?
Ehkä tarkoitit, että pidät itseäsi moraalisesti parempana kuin muita, eli huonoja puoliasi olisivat ylimielisyys ja tuomitsevuus. Ymmärsinkö oikein?
Vaikuttaahan se. Aika usein tuon tyyppinen ihminen saa kuulla, että kun sä et koskaan osallistu mihinkään, ja miksi et muka vois ihan vain tulla piipahtamaan, tai tulisit nyt, varmasti sulla olisi kivaa, jos vain lähtisit. Eli harmittaahan se tietyllä tapaa niitä, jotka haluaisivat kyseistä ihmistä nähdä ja kutsua ja järkätä. Onhan se yksi yleisistä seläntakanapuhumisen aiheista, jos joku ei osallistu tai vielä pahempi, itse koskaan kutsu tai järjestä mitään.