Hälytysmerkkejä työpaikasta, johon ei kannata mennä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkaa on surkea eli alle 3000e/kk bruttona
Jos työpaikka etsii jatkuvasti uusia työntekijöitä
Miehenä en hakisi töihin sellaiseen työpaikkaan jossa on naisia koska naiset usein pilaavat työtehon ja työympäristön jutuillaan
M30
Tämä oli mielenkiintoinen. Mä olen kaikista tiimeistä huomannut sen, että pitää olla molempia: miehiä ja naisia. Osassa tiimejä miehet ovat niitä sensitiivisempiä ja osassa naiset, se riippuu todella paljon ympäristöstä ja persoonista. Siksi kaikkialle pitäisi löytää niitä henkilöitä, jotka sopivat yrityskulttuuriin ja tiimin ja vuoron kulttuuriin valtaosin. Toki omalla pienellä mausteellaan tuo erilaisuutta siihen ympäristöön ja saadaan kaikista tuottavimpia toimintoja. Ympäristöön en oikein osaa sanoa, koska yleensä en katsele henkilön olevan mies tai nainen vaan henkilö. Ihmisillä on nykyään niin mahtava oikeus olla sellainen kuin on perusluonteeltaan. Ei tarvitse mennä tiettyyn muottiin.
Terveisin, johtaja metalliteollisuudesta
Paljon ulkomaalaista työvoimaa. Enkä ole rasisti, vaan realisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkaa on surkea eli alle 3000e/kk bruttona
Jos työpaikka etsii jatkuvasti uusia työntekijöitä
Miehenä en hakisi töihin sellaiseen työpaikkaan jossa on naisia koska naiset usein pilaavat työtehon ja työympäristön jutuillaan
M30
Tämä oli mielenkiintoinen. Mä olen kaikista tiimeistä huomannut sen, että pitää olla molempia: miehiä ja naisia. Osassa tiimejä miehet ovat niitä sensitiivisempiä ja osassa naiset, se riippuu todella paljon ympäristöstä ja persoonista. Siksi kaikkialle pitäisi löytää niitä henkilöitä, jotka sopivat yrityskulttuuriin ja tiimin ja vuoron kulttuuriin valtaosin. Toki omalla pienellä mausteellaan tuo erilaisuutta siihen ympäristöön ja saadaan kaikista tuottavimpia toimintoja. Ympäristöön en oikein osaa sanoa, koska yleensä en katsele henkilön olevan mies tai nainen vaan henkilö. Ihmisillä on nykyään niin mahtava oikeus olla sellainen kuin on perusluonteeltaan. Ei tarvitse mennä tiettyyn muottiin.
Terveisin, johtaja metalliteollisuudesta
Parhaiten toimii tiimit jossain on vain miehiä ja huonoiten toimii tiimit jossa on naisia.
Terveisin, johtaja teknologia alalta.
Jos esimiehenä on reilusti ylipainoinen feministipullukka nainen. Myös työkaverina jos on näitä vastaavia feminismin häiriinnyttämiä naispoloisia niin kannattaa pysyä kaukana.
- Yritykset, jotka tekevät vain julkisen sektorin toimeksiantoja (huonot tuotteet, heikko osaaminen).
- Isot palvelualan yritykset (kankeita mutta lyhytjännitteisiä).
- Yritykset, joissa on töissä punavihreitä nuoria naisia. Ei tarvitse perusteluja.
- Yritykset, jotka liputtavat Priden, woketuksen yms. puolesta. Ei tarvitse perusteluja.
- Yritykset, joiden omistajina / perustajina on nuoret naiset. Ei tarvitse perusteluja.
- Pienet perheyritykset. Ei tarvitse perusteluja.
- Lestadiolaisten omistamat / johtamat firmat. Ei tarvitse perusteluja.
Jos firman johtaja käyttää työaikansa tiktok-haasteiden tekemiseen eli toilailuidensa julkaisemiseen osana "brändiä".
Hyvesignaloidut ja hatusta temmatut "arvot", jotka kaikilla filunkikoijareilla suht samat, mutta eivät silti päde.
Naisvaltainen työpaikka, naispuolinen esimies mutta yksi mies tärkeässä asemassa, joka pitää kaikkia muita hovinaan ja hauskuuttaa heitä törkeillä misogyynisillä jutuilla, joiden naiset uskovat kohdistuvan kaikkiin muihin naisiin paitsi heihin itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon ulkomaalaista työvoimaa. Enkä ole rasisti, vaan realisti.
Joo paljon ulkomaalaisia, jotka eivät ymmärrä Suomessa noudatettavien lakien päälle yhtään mitään.
Mulla työhaastattelussa kysyttiin heti alkuun paineensietokykyä ja sitä miten ylityöt onnistuu. Eikä ollut siis mikään sellainen työ, jossa paineensietokyky pitäisi kuulua työnkuvaan vaan ihan toimistohommia. Pikemmin tuo on merkki huonosta manageroinnista jolloin työntekijät viedään äärirajoille, koska liian vähän työntekijöitä tai muuten huonosti organisoitu hommat yrityksessä.
Sellainen jossa ei ole omaa työpistettä ja puhelinkoppia jossa mahdollisuus hoitaa henk koht asioita. Isot avokonttorit on p.... stä. Mieluummin oma huone tai muutaman hengen huone. Nämä koskee siis toimistotyötä. Myöskin sellainen jossa on iso vaihtuvuus, kertoo jotain ko. paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Nainen johtajana, nainen esimiehenä, nainen kollegana ja nainen alaisena.
Jo yksi on red flag, mutta tuo on suoraan saatanasta.
Ja tässä tuli esimerkki työntekijästä, joka itse on yksi suuri red flag.
Yleensä työpaikat jossa on naisia on surkeita. Siksi pitää valita sellainen työpaikka missä ei naisia ole tai että naisia on mahdollisimman vähän, korkeintaan jossain toimistotyössä siten ettei se aiheuta haittaa työnteolle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla työhaastattelussa kysyttiin heti alkuun paineensietokykyä ja sitä miten ylityöt onnistuu. Eikä ollut siis mikään sellainen työ, jossa paineensietokyky pitäisi kuulua työnkuvaan vaan ihan toimistohommia. Pikemmin tuo on merkki huonosta manageroinnista jolloin työntekijät viedään äärirajoille, koska liian vähän työntekijöitä tai muuten huonosti organisoitu hommat yrityksessä.
Nyt kokeneena tekijänä ei huvittaisi enää mennä mihinkään haastatteluihin tai jos menisi, niin taitaisin olla umpirehellinen. Jos joku kysyy heti alkuun paineensietokykyä, niin sanon, että kyllähän sitä siedän, mutta se vituttaa mua. Haluan olla rauhassa, enkä paineessa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä työpaikat jossa on naisia on surkeita. Siksi pitää valita sellainen työpaikka missä ei naisia ole tai että naisia on mahdollisimman vähän, korkeintaan jossain toimistotyössä siten ettei se aiheuta haittaa työnteolle.
Ei taida itsetunto kestää, että naiset tekee duunia paremmin kuin sinä?
Jos työpaikkailmoituksessa sanotaan, ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta.
Työntekijöiden vaihtuvuus, some- ja nettisivut, jotka ovat liian kiiltokuvaa
Kahvihuonekulttuuri, liian uteliaat kollegat, huono perehdytys. Vaatimus, että pitää olla tavoitettavissa työajan ulkopuolella.