Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

korvakierre, antibioottikierre ja väsymyskierre

Vierailija
06.12.2006 |

meidän lapsi on joka toinen viikko antibioottikuurilla, ollut nyt melkein vuoden, antibiootteja vaihdetaan mahdollisimman paljon, muttei niistä apua tunnu olevan.

onko kokemusta, voiko antibiooteille tulla resistentiksi?

tää on ihan järkyttävää tällainen, lapsen silmänaluset ovat mustat kuin mitkä, kun korvat ovat kipeät, ei nukkumisestakaan oikein mitään tule, antibiootteja syödään ja kuumetta on tälläkin hetkellä yli 38 astetta, buranakaan ei vie kuumetta pois, mutta laskee sen tuohon inhimilliseen tasoon.

vakuutusta ei tullut aikanaan otettua, joten yksityiselle ei ole varaa mennä putkituksiin, julkisilla 3 kk jono, ja siellä mekin ollaan.

meillä siis tämä korvatulehdus kestänyt 11 kk, onko minulla kohtalotovereita?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulen kyllä etten ole oikeutettu siihen, mutta millä perusteilla sen saisi jos saisi? olen nimittäin ollut töissä ja nyt äitiyslomalla, enkä siis hoitovapaalla

Vierailija
22/25 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä suljettu pois allergian mahdollisuus? Keskustele lääkärin kanssa jos ottais sellaiset seuraavaksi!

Jaksamista, helppoa ei ole katso vierestä kun lapseen koskee :((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut mitään

Vierailija
24/25 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tukeen ei siis vaikuta tulot tai muu elämäntilenne mitenkään vaan, se, että lapsella on rasitusta aiheuttava sairaus taustalla. esim korvatulehduksista tukea saa muistaakseni jos puolessa vuodessa on ollut 4 tulehdusta.

Tuen saaminen edellyttää lääkäriltä c-lausuntoa ja sen saa hoitavalta tk tai sairaalaan lääkäriltä ihan pyytämällä. Enemmän tuesta kelan sivuilta: http: //www. kela. fi/ in/ internet/ suomi. nsf/ NET/ 180701083327EH? openDocument (poista välit niin pääset tuolla linkillä)

Vierailija
25/25 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, se on niin kallista, että lyö melkein kenen tahansa budjetin kerralla kuralle! =/ Meillä molempien korvien putkitus + labrat yksityisellä n.1000¿

Meillä molemmille lapsille on laitettu putket vajaa puolivuotiaana. Vanhemman pojan korvat kerkesi liimakorvaksi ennen kuin tajusin viedä korvalääkärille! Kaksi eri lääkäriä tutki terveyskeskuksessa pari pvää ennen liimakorvan toteamista ja sanoivat korvien olevan ihan terveet ja kunnossa. Sen jälkeen en ole siihen terveyskeskukseen mennyt. Ihme kun lapsi oli siinä vaiheessa huutanut 3kk kaiket yöt läpeensä. Kun sain tiedon et lapsen korvat täynnä mätää, niin en voinut kun vaan itkeä kun olin niin helpottunut kun jostain löytyi vika, olin ihan äärettömän väsynyt! Nyt menossa toiset putket, jotka on ollut paikallaan jo melkein vuoden. Vuoden aikana ei siis yhtään tulehdusta, edellinen viime vuodenvaihteessa! Koko aikana jolloin on putket ollut niin ainoastaan yksi korvatulehdus ollut, joilloin putket jouduttiin vaihtamaan kun märkäerite työnsi ne vinoon.

Toisen kohdalla osasin olla " viisaampi" ja vein heti korvalääkärille. Kolme perättäistä korvatulehdusta kesällä ja sen jälkeen putkitus. Ei tulehduksia sen jälkeen (ainakaan toistaiseksi =).

Jaksamista! Kamalaa katsottavaa kun lapsi on kipeä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi