Tekis mieli alkaa yrittäjäksi. Milleköhän alkais?
Vaikkapa nettikauppaa tai...hmmmm...hmmmmm...hmmmm....
Kommentit (11)
- ja kunnan elinkeinoasiamiehellä on velvollisuus neuvoa sinua
- ja tee kannattavuuslaskelma
- ja mieti LIIKEIDEA!
- mm. Finnvera myöntää naisille yrittäjälainaa...
kuinka monta lyhyttä artikkelia jääkiekkoilijoista yms., jotka ostavat jostain toimivan bisneksen itselleen ... tarrapainoa, kopiofirmaa jne.
Niin...mikä se toimiva bisnes voisi olla?!
4, sepä se....ei voi Finnveraan lähteä ennekuin olisi se liikeidea! Sen kun keksisi, olisi aika paljon helpompi edetä :D
ap
Mä olen käynyt jo yritysneuvonnassakin. Mutta vähän vielä epäselvä tämä mun liikeidea. Ala kyllä selvillä! :)
Uskaltaisko vaiko eikö... Mullakin on vakituinen työpaikka, tuntuu vähän pelottavalta jättää säännölliset ansiot ja hypätä tuntemattomaan.
Ruvetaan liikekumppaneiksi! Osaatko ommella? :)
Osaan ommella kyllä :D Mitä ajattelit alkaa ompelemaan ja missä päin?
ap
Perusta toiminimi ja mä ostan sulta ompelupalvelua. Oletko taitava ompelija?
Mä olen ompelija & vaatesuunnittelija.
Mutta en osaa ajatella omepelmista kokpäivätyönä. Enemmänkin harrastuksena. Olen mielestäni taitava ompelija, mutta tuskin niin nopea, että siitä leivän saisin.
Onnea yrityssuuunnitelmiin. Ehkäpä löydät hyvän ompelijan sieltä lähistöltä? Itse asun pohjoisessa.
ap
Heh hee....ja eikun Finnveralle naisyrittäjälainaa hakemaan! Tokihan yksi naisihminen lumet pohjoiseen hommaa :)
12, kiitos. Onnea tarvitaan jos näistä haaveista joskus aikanaan tulee totta.
ap
Liikeidea hakusessa mutta haluaisin itsenäisen työn, jossa olen yksin vastuussa ja yksin saan päättää.
Tosin miehellä on jo firma ja kyllä tuollainen sitoo ihan erilailla kuin palkkatyö. (ainakin miehen yritys) Olisi vaan vaikeaa lasten kannalta, jos kummallakaan ei olisi kunnon lomia ja en pystyisikään jäämään kotiin heidän sairastuessa. Lisäksi taloudellinen epävarmuus kasvaisi, jos luopuisin työstäni!
Ainakin aluksi kannattaa varautua siihen, että voi mennä pitkäänkin ennen kuin yritys alkaa oikeasti tuottaa. Itselläni on siitä kiva tilanne, että taloudellisesti meille riittää, että aluksi yritystoiminta tuottaa noin puolet päivätyön tuloista. Mutta toisaalta nyt ei aikaakaan mene kuin puolipäivää, mikä sopii pienen lapsen vanhemmalle erinomaisesti.
Mutta jos perheen toimeentulo riippuisi yritystoiminnan tulosta alusta lähtien, voisi tulla unettomia öitä.
Onnea liikeidean keksimiseen ja yrittäjänä aloittamiseen!
En tiedä, miksi tämmöisiä saan päähäni. Minulla on hyvä vakituinen työpaikka, mutta joku kumma vetää yrittäjän kenkiin. Tarvis kai tuota ensin olla liikeideakin ennekuin pidemmälle miettii ;D Että enempi kai tämä on haaveilua vaan.
Onko teitä muita samanlaisia hassuja?
ap