Löytyykö täältä alkoholistiperheen aikuisia lapsia??
Millainen elämäsi on nyt?
miten lapsuus ja vanhempiesi alkoholismi on vaikuttanut aikuiselämääsi?
Ovatko vanhempasi vielä alkoholisteja?
Oletko joutunut käymään asian takia terapeutilla/syömään lääkkeitä/masentunut yms?
Onko lähelläsi tällä hetkellä alkoholismia?
Asia ja muiden ihmisten elämäntilanteet kiinnostavat minua koska äitini on alkoholisti, isäni on alkoholisti sekä miehenikin jonkin sortin alkoholisti.
Kommentit (13)
elämäni on nyt normaalia lapsiperheen elämää, kolme lasta, hyvin menee.
elämääni vaikutti nuoruudessa paljonkin, äitini pahoinpiteli minua humalassa ollessaan. Olen kuitenkin päässyt asian ylitse ja oppinut antamaan anteeksi. Enää ei vaikuta muutoin kuin ajoittaisena suruna äitini puolesta, säälinä lapsiania kohtaan kun eivät saa " oikeaa" mummoa. Kävin aikoinaan terapiassa muutaman kerran, mutten kokenut sen auttavan. lääkitystä en ole käyttänyt koskaan. Pidän edelleen äitiini jonkin verran yhteyttä, lapsiani en kuitenkaan hänelle koskaan luottaisi minuutiksikaan, normaali lämmin suhde on poissuljettu väliltämme.
- Elämä melko mallillaan. Kaksi ihanaa lasta ja aviomies.
- On vaikuttanut vahvasti siihen, kuka tänä päivänä olen. Joutunut aikuistumaan liian ajoissa ja siitä nyt ei yllättäen pelkkää hyvää seuraa. Haamut vaivaavat välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt on taas suunta huonompaan.
- Isäni on kuollut. Niin myös pappani, joka oli myös alkoholisti ja asui samassa talossa.
Oletko joutunut käymään asian takia terapeutilla/syömään lääkkeitä/masentunut yms?
- En ole käynyt, mutta varmaan olisi ollut syytä useaan otteeseen. Masennuslääkkeitäkään en ole syönyt, mutta todennäköisesti joudun ne vielä joku päivä hakemaan ainakin joksikin aikaa, että saan käytyä asioita läpi. Masentunut olen ollut/olen jollain tapaa kai edelleen.
- Ei varsinaisesti. Aion suojella lapsiani tuolta riemulta ja näin ollen tulen tylysti katkomaan välejä, jos tarve niin vaati. Mulla ei ole voimia alkaa enää taistemaan viinaa vastaan ja lapsieni en halua tuohon voimiaan käyttävän.
Asia ja muiden ihmisten elämäntilanteet kiinnostavat minua koska äitini on alkoholisti, isäni on alkoholisti sekä miehenikin jonkin sortin alkoholisti.
- Ota avioero.
Vierailija:
Millainen elämäsi on nyt? IHAN SIEDETTÄVÄÄ OMISTETAAN RIVITALOSSA OSAKE 4H KEITTIÖ MAKSETTU,mies hyvässä työssämiten lapsuus ja vanhempiesi alkoholismi on vaikuttanut aikuiselämääsi? EN OPISKELLUT VAAN JOIN , NARKKASIN JA RÖTÖSTELIN
Ovatko vanhempasi vielä alkoholisteja?ISÄ HAUDASSA ÄITI JUO
Oletko joutunut käymään asian takia terapeutilla/syömään lääkkeitä/masentunut yms?OLEN MASENTUNUT VÄLILLÄ JA KÄYTÄN RAUHOITTAVIA JA UNILÄÄKKEITÄ :(
Onko lähelläsi tällä hetkellä alkoholismia? MIES joskus juo 1 kerran kk JA ÄITIAsia ja muiden ihmisten elämäntilanteet kiinnostavat minua koska äitini on alkoholisti, isäni on alkoholisti sekä miehenikin jonkin sortin alkoholisti.
Elämäni on jotakuinkin tavallista perhe-elämää pienten lasten kanssa. Käyn työssä ja olen pääsääntöisesti ihan onnellinen.
Olen joutunut tekemään todella paljon töitä päästäkseni elämässäni eteenpäin. Jätin koulun (peruskoulun) kesken aikanaan, ajelehdin, sekoilin ja dokasin. Tulin teininä äidiksi ja tämän myötä sitten pikku hiljaa kasvoin ja menin eteenpäin.. Oivalsin myös, että silloin lapsena noille asioille ei oikein voinut mitään mutta aikuisena ihmisenä olen vastuussa itsestäni ja onnestani eli " tekosyynä" kaikelle ei voi käyttää sitä kurjaa lapsuutta..
Isä kuollut. äiti ei ollutkaan.
En ole käynyt terapeutilla, en syönyt lääkkeitä enkä ole " sen enempää kärsinyt masennuksestakaan kuin kukaan mukaan"
Heh, asutaan yömajan vieressä ;)
Miehelläni on kaksi kaveria, joille alkoholi on ongelma.
Voisitko kuvitella, että ehkä asiaan liittyy niin paljon muutakin kuin tuo mieheni jonkin sortin alkoholismi?
Vanhemmilla on vastuu lapsistaan ja heitä ei tulisi pakottaa kärsimään alkoholismista.
*6*
Vierailija:
Voisitko kuvitella, että ehkä asiaan liittyy niin paljon muutakin kuin tuo mieheni jonkin sortin alkoholismi?
Nuorena kärsin vain häpeää, siitäkin pääsin aikuistuttuani. Nyt onnellinen elämä.
Olen sitä mieltä että se periytyy äidiltä tyttärelle, että naidaan viinaan menevä mies. Itsekin olin tekemässä sen virheen mutta onneksi tajusin ajoissa. Toivottavasti tämä kirous katkesi minuun.
siihen pisteeseen en anna missään tapauksessa asian mennä.
Itse jouduin kokemaan lapsena yhtä jos toista, mm. minua kuristettiin, lyötiin, silloinen isäpuoleni yritti murhapolttoa kun olin yksin kodissamme, eikä tässä todellakaan kaikki.
Lapsuuteni, ja ÄITINI on jotain aivan sanoin kuvaamatonta.
Sen olen päättänyt, että lapseni todellakin varjelen samanlaiselta pelolta mitä minä koin.
Eivät ole vielä kärsineet eivätkä tule kärsimään!
Tällä hetkellä elämä hyvin. Kaksi lasta ja kolmatta vartoan. Avomies hyvässä työssä ja rakastaa ja pitää ihanaa huolta koko perheestä... perhe menee muiden edelle..
Mies samanlaisista " olosuhteista" kuin minä.
Isä kun joi hän muuttui väkivaltaiseksi äitiä kohtaan ja monesti raivoaminen kohdistui myös meihin vanhempiin lapsiin (olen vanhin, ja kolme nuorempaa veljeä).
Porukoiden juominen on vaikuttanut minuun niin etten ikänä halua näyttäytyä lapsilleni humalassa eikä myös mieheni. Meillä ei oteta edes saunakaljoja. Juhlimaan ystävien kanssa päästään n. 1x/ 2-3kk välein.
Itse nään punaista kun ihmisillä menee ryyppääminen lasten juhlien ja kaiken edelle... en todellakaan ole mikään " täydellinen äiti / nainen" enkä kyllä yritäkkään... en vain polta (lopetin tultuani raskaaksi) enkä juuri juo (muuten kuin harvoin ja silloin kyllä juhlien).
Jouduin aikuistumaan todella aikaisin ja muutinkin pois kotoa 16 vuotiaana. HEtkeäkään en kadu...
Tuntuu että mitä vanhemmaksi isäni tulee sen enemmän hän juo! Saunakaljoja, baarireissuja, saunailtoja.... joka viikko!
Äitini on ollut juomatta 7kk; meidän lasten pakottaessa hänet..
en ole koskaan joutunut syömään lääkkeitä, käymään terapiassa.
Ja myös yksi sama asia kuin sinulla;
Minä en halua näyttäytyä lasteni nähden humalassa, en pidä edes siideripulloa tms kädessäni kun hoidan lapsiani.
Otan itse ainoastaan silloin kun olen jonnekkin muuallekkin, baariin lähdössä ja lapset on hoidossa. Eli harvoin.
Olen toimistoalalla ja perheeseeni kuuluvat avomieheni ja eskaritytär Sara.
Miten lapsuus ja vanhempiesi alkoholismi on vaikuttanut aikuiselämääsi?
En juo, kuin shampanjaa silloin tällöin ja en sitäkään humaltumismielessä. Olen myös valinnut samankaltaisen puolison, tosin hän ei shampanjasta pidä, mutta siideriä juo joskus. Kuitenkaan ei humaltumistarkoituksessa.
Ei heitä alkoholisteiksi oikeastaan ole voinut koskaan kutsua kutsua, mutta ruokajuomana joivat viiniä. Viina ei kuitenkaan sopinut heille, vaan sitä joutuaan ajautuivat tappeluun. Piikittelivät toisten sukulaisia ja kavereita ja joskus myös fyysiseti ottivat yhteen. Tosin ei kovin usein viinaa otttaneet, mutta kun ottivat, niin useimmiten tuli riitoja. Edelleen juovat viiniä ruokajuomana ja joskus humaltuvat viinasta, mutta eivät enää niin paljoa tappele kuin ennen
En
Mieheni isä on taas sortunut viinaan :O( Oli kai kuvilla parisen vuotta lääkärin kehotuksesta, ettei maksa poksahda siltä. Myös lääkitys paniikkihäiriöön ei suosi viinan käyttöä. Mieheni setä (isänsä veli) taas menehtyi aivoverenvuotoon tässä vajaa kuukausi sitten. Oli vahvassa (4,0 promillen) humalassa ja kaatui portaissa löyden päänsä. Isku aiheutti sisäisen aivoverenvuodon ja mitään ei ollut tehtävissä enää. Virui sairaalassa muutaman päivän koomassa, kunnes kuoli.
Vastaukset järjestyksessä: uusin
niin tee jotain, ennen kuin on myöhäistä. Pilaatte lapsiltanne tulevaisuuden ja mahdollisuuden tasapainoiseen aikuisuuteen.
Vierailija:
Nyt elämän on todella hyvin. Olen kovin tyytyväinen
Ajattelen että mennyt on mennyttä ja se mitä elämässäni nyt teen ei ole tuon syy.
En ole varma. Sai sydänleikkauksen joten on varmaan joutunut lopettamaan juomisen.
En ole
Vain vanhemmillani.
En ole heidän kanssa paljon yhteydenpidossa.