Introverteillä on spelsiaaleja erikoisominaisuuksia jotka tekevät heistä supertyöntekijöitä
Introverttien työnhaku tavallisesti tyssää usein jo alkuunsa siihen, että kaikki mahdollinen suosii työnhaussa ekstrovertteja vaikka todellisuudessa yritysten kannttaisi keskittyä introverttien palkaammiseen ja unohtaa ekstrovertit. Asiantuntijoiden mukaan työelämässä on menty liian pitkälle ja liian pitkään ekstroverttien ehdoilla ja vaadittu liikaa sosiaalisuutta, minkä takia on hukattu mahtava työpotwmttiaali. Viimeiaikaisten tutkimusten mukaan Introverteillä on nimittäin spelsiaaleja erikoisominaisuuksia, jotka tekevät heistä korvaamattomia supertyöntekijöitä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c6f5fd1e-40b8-496a-9150-fa421d2c3ba3
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ja taas menee tässäkin keskustelussa puurot ja vellit sekaisin. Introvertti voi olla kovaääninen sähläri ja ekstrovertti hissukka tekijä. Introvertti tarvitsee omaa aikaa ladatakseen akkuja, kun taas ekstrovertti tarvitsee muita ihmisiä siihen.
Masennus ja läheisriippuvuus ovat molemmat luokiteltu kylläkin sairauksiksi eikä normaaleiksi persoonallisuus piirteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas menee tässäkin keskustelussa puurot ja vellit sekaisin. Introvertti voi olla kovaääninen sähläri ja ekstrovertti hissukka tekijä. Introvertti tarvitsee omaa aikaa ladatakseen akkuja, kun taas ekstrovertti tarvitsee muita ihmisiä siihen.
Masennus ja läheisriippuvuus ovat molemmat luokiteltu kylläkin sairauksiksi eikä normaaleiksi persoonallisuus piirteiksi.
Noilla ei ole mitään tekemistä masennuksen tai läheisriippuvuuden kanssa.
Pseudotiedettä. Ihmiset ovat molempia vertteja riippuen miljoonasta muusta tekijästä. Introversiot ja ekstroversiot ovat samanlaisia heikkouskoisten ja sinisilmäisten tomppelien rahastamiseen keksittykä "tiedehoroskooppeja" kun mitä vaikka meyers-bridgetkin, tähtimerkit ja muut hölynpölyt. Joka tapauksessa aloitus on ilmiannettu.
Olen introvertti ja hyvä työntekijä.
Mutta aiemmin olen tehnyt kahta työtä yms joten olkoon muut niitä supertyöntekijöitä. Minä en enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen "palaa loppuun" muiden ihmisten seurassa ja tarvitsee olla yksin "ladatakseen akkuja" on kyse masennuksesta ja jos joku tarvitsee muiden ihmisten seuraa eikä pysty olemaan yksikseen niin on kyse selkeästi läheisriippuvuudesta. Kunpaa itse ennemmin uskot tähtiä ja muuta huuhaata vai lääketiedettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen "palaa loppuun" muiden ihmisten seurassa ja tarvitsee olla yksin "ladatakseen akkuja" on kyse masennuksesta ja jos joku tarvitsee muiden ihmisten seuraa eikä pysty olemaan yksikseen niin on kyse selkeästi läheisriippuvuudesta. Kunpaa itse ennemmin uskot tähtiä ja muuta huuhaata vai lääketiedettä?
Ei ihme, että masentuneita on niin paljon kerta oman ajan tarvitseminen tarkoittaa masennusta
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ronsuvertti 🐘
Ja minä olen Ransu, velipoika on Riku ja enoni on Elmeri.
Olen päättänyt idenfioida sukupuoleni manaatiksi eli merilehmäksi.
Mutta ei ilmeisesti vaadittavia kielioppi- ja oikeinkirjoitustaitoja.
Ekstro- tai introverttiset piirteet ei usein kerro ihmisen sosiaalisista taidoista. Voit olla hyvinkin puhelias ihminen, mutta et osaa lukea toisen tunnetiloja millään tavalla. Introvertti on hiljainen ehkä, mutta voi silti olla hyvinkin kohtelias ja muut huomioon ottava.
Ekstrovertti taas voi jyrätä kaikki muut omilla vahvoilla mielipiteillään tai tahattomastikin puheliaisuutensa vuoksi loukata muita, jos ei ole mitään suodatinta. Introvertti voi pärjätä monesti sosiaalisissa tilanteissa, mutta voi juurikin käydä niin, että työpäivän jälkeen esimerkiksi haluaa vaan olla yksin itsekseen ja ladata akkuja.
Persoonallisuuden yksi akseli on introvertti-ambivertti-ekstrovertti. Persoonallisuus muodostuu reilu 20 eri piirteestä, jotka eivät ole kytköksissä toisiinsa, introvertti voi esimerkki nauttia järjestelmällisyydestä samoin kuin ekstroverttikin. Käytös ei myöskään ole suoraa seurausta persoonallisuudesta, introvertti voi oppia hyväksi keskustelijaksi ja ekstrovertti voi olla äärimmäisen hyvä kuuntelija myös.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuuden yksi akseli on introvertti-ambivertti-ekstrovertti. Persoonallisuus muodostuu reilu 20 eri piirteestä, jotka eivät ole kytköksissä toisiinsa, introvertti voi esimerkki nauttia järjestelmällisyydestä samoin kuin ekstroverttikin. Käytös ei myöskään ole suoraa seurausta persoonallisuudesta, introvertti voi oppia hyväksi keskustelijaksi ja ekstrovertti voi olla äärimmäisen hyvä kuuntelija myös.
Niin, järjestelmällisyys liittyy enemmänkin tuohon J-/P-akseliin kuin intro- tai ekstroverttiyteen: https://fi.wikipedia.org/wiki/Myers%E2%80%93Briggsin_tyyppi-indikaattori
Kiperä juttu. Pitää ajatella tovi.
Miten introverttiys edes tulisi työhaastattelussa esille, eikö nyt jokainen osaa feikata haastattelun ajan riittävän sosiaalista. Miten siis introverttiys voisi olla työn saamisen esteenä.
Verttiys ei takaa että tekee paljon töitä. Ahkeruus, työmoraali ja ongelmanratkaisukyky ovat supervoimia.
Paras työntekijäni on introvertti, vähän outo mutta erittäin osaava. Tekee työn eikä hötkyile muuta.
Et voi valita, synnytkö introvertiksi eikä sinun tarvitse muuttua. Miksi se olisi huonompi kuin ekstrovertti? Erilaisuuden hyväksymisestä kohkataan, mutta silti introverttejä ei ymmärretä ja arvosteta!
Joustavuuden puuttuminen johtuu tietyistä persoonallisuuden piirteistä, eikä ne ole sidottu siihen onko intro- vai ekstrovertti.
Meillä esim töissä erittäin ekstrovertti ihminen, joka on todella järjestelmällinen. Jos asioihin tulee muutoksia, tai on epävarmuutta jostain, niin hän menee ihan tilttiin. Samaan aikaan siellä on myös introvertti henkilö, jolla on aivan samat piirteet.