Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonot kokemukset pitbull-tyyppisistä koirista

Vierailija
05.06.2023 |

Huoh, tänään taas kävelyllä ollessani jouduin todistamaan omistaa joka ei saanut pitbulliaan pidettyä hallinnassa. Koira mm. veti hänet ojaan, ja tullessaan kohdallemme omistaja meni autotielle (minä pyörätiellä) kun koira alkoi murista ja vetää suuntaani. Tunnen oloni turvattomaksi, koska naapurillani on myös tämmöinen iso, blokkipäinen, suupielet ylettyy korviin asti pitbull/amstaffi mix. Se on kertaalleen yrittänyt purra minua, omistaja ulkoiluttaa sitä vain öisin, koska koira yrittää hyökätä muiden koirien ja ihmisten kimppuun. Myös myynti-ilmoituksia näiden koirien pennuista on alkanut olla entistä enemmän. Olen nuori nainen, en ole koskaan tehnyt mitään provosoidakseni koiraa.

Tunnen oloni turvattomaksi. Pitääkö oikeasti alkaa miettiä jotain puolustuskeinoa tai asetta mukaan kun lähtee lenkille? Eikö olisi jo aika ottaa mallia muista maista ja kieltää tappamiseen ja taisteluun luodut koirat?

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Staffit ja pittikset ovat ihan parhaita koiria, mutta ovat ikävä kyllä turhan dominoivia eivätkä sen takia oikein pärjää toisten koirien kanssa. Tämän kun tiedostaa, niin mitään ongelmaa ei ole eikä tule.

Vierailija
82/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa teistä ei erota koirarotuja toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa teistä ei erota koirarotuja toisistaan.

Kaikki isopäiset koirat on pitbulleja tai ainakin taostelukoiria.

Vierailija
84/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten huomanneet, että pikkupiskien omistajat ovat lähes poikkeuksetta lihavia?

Alkoholi, mättöruoka ja liikkumattomuus. :D

No ylläri että tälläkin läskihullulla on joku pitbull kotona. Yrittää siirtää huomiota pois omista törpöistä valinnoistaan haukkumalla muita alkoholisteiksi ja lihaviksi 😂

Vierailija
85/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitti ja se on tasan siksi että ei käy väärät tyypit liian tuttavallisiksi. Tää mun pitti kyllä puolustaa jos alkavat lähestyä. Mulla tää on itsesuojelu työkalu.

Vierailija
86/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelukoirat ovat monessa maissa kiellettyä ja ihan syystä. Siinä on ihan sama miten hyvin koiran kouluttaa jos koiran geeneissä on vietti tappaa. Samalla tavalla noutajat noutaa, paimenkoirat paimentaa ja lintukoirat omaa omanlaisiaan viettejä joita ei koskaan saa täysin kasvatettua ulos koiran dna:sta.

En näe mitään syytä miksi yksikään taistelukoirarotu on laillinen. Englannissa ja Amerikassa sattuu muuten kokoajan tappavia hyökkäyksiä joissa nämä koirat laittaa usein kylmäksi oman omistajan tai perheen lapsen joiden kanssa on kasvanut koko ikänsä.

Nyt varmaan joku huutelee että kyllä ne muutkin koirat ja se on totta ja jokainen etenkin isompi aggressiivinen koira tulisi laittaa piikille melko matalalla kynnyksellä. Erona on kuitenkin se että esimerkiksi saksanpaimenkoirilla ei ole geeneissä vahva vietti käydä pienempien kimppuun joten pureva saksanpaimenkoira todennäköisesti puree joko pelosta tai reviiriään suojellakseen mutta sitä ei ole koodattu tappamaan eli käymään kaulaan tai naamaan kiinni ja ravistamaan. Tuo ero tekee pitbulleists potentiaalisesti erittäin vaarallisia.

Vierailija
87/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tosi 'fiksu' ketju.

Olen eläinlääkäri. Praktiikkavuosieni aikana minua on purrut kaksi koiraa, kultainen noutaja ja chihuahua.

En ole ennen näitä tapauksia erityisemmin pitänyt kummastakaan rodusta, vaikka näinhän en eläinlääkärinä kai saisi sanoa.

Rasistinen hysteria valloillaan.

:DD Päivän paras.

T. Kiinan keisari (varsinaiselta ammatilta astronautti)

Minulle on herttaisen yhdentekevää, mitä uskot tai et.

Kaikki roturyhmät ovat minulle enemmän kuin tuttuja. Eläinlääkärin vastaanotolla koirien luonne paljastuu, jos missä.

Tämä ketju on niin turha. Valitan. :)

Kunnon pershärövibat, valitan.

-eri

Vierailija
88/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitbull.

Ei kukaan pelkää sitä tai "sen sieluttomia agressiivisia silmiä". Osa koiran omistajansa päästävät omat pikkukoiransa irti jotta ne voivat juosta leikkimään koirani kanssa. Vanhemmat antavat lastensa tulla halailemaan sitä. Olin itseasiassa huolissani mahdollisesta palautteesta kun otin tuon koiran, mutta se on ollut vain positiivista. Varsinkinkin vanhukset pitävät koirastani. 

Vierailija
89/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taistelukoirat ovat monessa maissa kiellettyä ja ihan syystä. Siinä on ihan sama miten hyvin koiran kouluttaa jos koiran geeneissä on vietti tappaa. Samalla tavalla noutajat noutaa, paimenkoirat paimentaa ja lintukoirat omaa omanlaisiaan viettejä joita ei koskaan saa täysin kasvatettua ulos koiran dna:sta.

En näe mitään syytä miksi yksikään taistelukoirarotu on laillinen. Englannissa ja Amerikassa sattuu muuten kokoajan tappavia hyökkäyksiä joissa nämä koirat laittaa usein kylmäksi oman omistajan tai perheen lapsen joiden kanssa on kasvanut koko ikänsä.

Nyt varmaan joku huutelee että kyllä ne muutkin koirat ja se on totta ja jokainen etenkin isompi aggressiivinen koira tulisi laittaa piikille melko matalalla kynnyksellä. Erona on kuitenkin se että esimerkiksi saksanpaimenkoirilla ei ole geeneissä vahva vietti käydä pienempien kimppuun joten pureva saksanpaimenkoira todennäköisesti puree joko pelosta tai reviiriään suojellakseen mutta sitä ei ole koodattu tappamaan eli käymään kaulaan tai naamaan kiinni ja ravistamaan. Tuo ero tekee pitbulleists potentiaalisesti erittäin vaarallisia.

Pitbull on bulldogin ja terrierin sekoitus. Kummalla noista on mielestäsi "geeneissä vietti tappaa?", ja onko siellä päässäsi kenties jotain muutakin kuin paskan patoamaa kusta?

Vierailija
90/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumehörhöt ottavat egonsa kohottamiseen noita petoja, ei uskolla velkojat tulla oven taakse. En yleistä kaikkia, mut kyllä sen ulkonäöstä huomaa.

Vierailija
91/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitbull.

Ei kukaan pelkää sitä tai "sen sieluttomia agressiivisia silmiä". Osa koiran omistajansa päästävät omat pikkukoiransa irti jotta ne voivat juosta leikkimään koirani kanssa. Vanhemmat antavat lastensa tulla halailemaan sitä. Olin itseasiassa huolissani mahdollisesta palautteesta kun otin tuon koiran, mutta se on ollut vain positiivista. Varsinkinkin vanhukset pitävät koirastani. 

Jep, uskotaan että tämä on totta.

Vierailija
92/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvät neuvot, mutta jos koira hyökkää, ei todellakaan ehdi kiivetä mihinkään. Minun kimppuuni hyökkäsi saksanpaimenkoira. Seisoin auton vierellä ja huomasin, että 10 metrin päästä lähti koira hyökkäämään (oli irti). Suunnittelin kiipeämistä auton päälle, mutta koira oli jo kiinni silloin, kun suunnittelin asiaa. Ainoa juttu, minkä ehdin tehdä, oli selän kääntäminen ja valtimoiden suojaaminen käsillä. Koira on hullun nopea hyökätessään. Arvaatte varmaan, mitä mieltä olen huonosti koulutetuista koirista.

Vierailija
93/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumehörhöt ottavat egonsa kohottamiseen noita petoja, ei uskolla velkojat tulla oven taakse. En yleistä kaikkia, mut kyllä sen ulkonäöstä huomaa.

Niillä on kyllä laumiksia ja sakemanneja.

Pitit ja staffit ei ole erityisen vahtiviettisiä.

Vierailija
94/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme kylässä, jossa pittbullin ja vastaavan taistelurodun sekoitus. Meitä varoiteltiin, ettei saa ottaa kontaktia. Yleensä silittelen koiria, tätä pyynnöstä en. En tiedä , miksi tämäkin koira oli, piti pitää kiinni, kaikki ei voi kuulemma ulkoiluttaakaan kun on niin vahva ja halutessaan pystyy ottamaan hatkat. Koiraparka.

Vierailija
95/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän huvittaa, kun näihin keskusteluihin tulee usein joku pitbullin omistaja selittämään miten lutusia ne on eikä tekisi kenellekään pahaa. Sitten oikeassa elämässä nämä omistajat vaihtavat toiselle puolelle katua, kun tulevat vastaan ja pitävät koiralla valjaita, joista pitävät koko ajan kiinni, kun ovat lutusen koiransa kanssa kylässä.

Oman pikkukoiran kimppuun yritti tällainen kerran hyökätä. Koirani siis vaan käveli ohi parin metrin päästä. Ei haukkunut eikä ottanut mitenkään muuten kontaktia edes katseella. Onneksi omistaja oli hereillä ja piti koiransa kurissa. En luota näihin tippaakaan.

Vierailija
96/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vain noin 50 pitbullia, en usko että teidän tarinat hyökkäävistä pitbulleista pitäisi paikkaansa.

Vierailija
97/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vain noin 50 pitbullia, en usko että teidän tarinat hyökkäävistä pitbulleista pitäisi paikkaansa.

Samaa mieltä, taitaa mammat lukea liikaa jenkki uutisia ja ottaa vaikutteita sieltä. Suomessa tosiaan ei ole oikeita pitbulleja kuin alle 100kpl. Staffit ovat asia erikseen ja niillä ei ole mitään tekemistä pitbullien kanssa.

Vierailija
98/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen sivu meni ap:n huolia kuunnellessa. Sen jälkeen ketju onkin ollut täynnä tarpeettoman aggressiivisia ja kliseisen ivallisia vastalauseita munanjatkeitaan puolustavilta pittien omistajilta. 

Eikö niitä naapureita muilla tavoin saatu tajuamaan, että olette korttelin kingejä? Tuollainen "vaarallinen suojelija" sopii hyvin harvan ihmisen koiraksi, eikö sitä penistä saa pidemmäksi muilla keinoin?

Vierailija
99/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitbull on bulldogin ja terrierin sekoitus. Kummalla noista on mielestäsi "geeneissä vietti tappaa?", ja onko siellä päässäsi kenties jotain muutakin kuin paskan patoamaa kusta?

No, terrierien tarkoitus itseasiassa on tappaa. Leukavoimat ja ravistelu on niiltä peräisin. Terrierien tappotoiminto on vain tarkoitettu jyrsijöille ja muille pienille tuhoeläimille, siksi ne ovat pienikokoisia. Ja Pitbullin aggressiivisuuden tietävät kaikki, ne ovat alunperinkin olleet taistelukoiria. Mitä luulet syntyvän kun nuo kaksi piirrettä yhdistetään? 

Vierailija
100/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on amstaff joka on 12-vuotias kiltti perhekoira, koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. MUTTA toivon että kyseinen rotu sekä bitbull, canecorso, presacanario, dogo argentino ym.. voimarodut kiellettäisiin. Väärissä käsissä täysiä pommeja ja tuntuvat päätyvän 98% vääriin käsiin eli munan jatkeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi