Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonot kokemukset pitbull-tyyppisistä koirista

Vierailija
05.06.2023 |

Huoh, tänään taas kävelyllä ollessani jouduin todistamaan omistaa joka ei saanut pitbulliaan pidettyä hallinnassa. Koira mm. veti hänet ojaan, ja tullessaan kohdallemme omistaja meni autotielle (minä pyörätiellä) kun koira alkoi murista ja vetää suuntaani. Tunnen oloni turvattomaksi, koska naapurillani on myös tämmöinen iso, blokkipäinen, suupielet ylettyy korviin asti pitbull/amstaffi mix. Se on kertaalleen yrittänyt purra minua, omistaja ulkoiluttaa sitä vain öisin, koska koira yrittää hyökätä muiden koirien ja ihmisten kimppuun. Myös myynti-ilmoituksia näiden koirien pennuista on alkanut olla entistä enemmän. Olen nuori nainen, en ole koskaan tehnyt mitään provosoidakseni koiraa.

Tunnen oloni turvattomaksi. Pitääkö oikeasti alkaa miettiä jotain puolustuskeinoa tai asetta mukaan kun lähtee lenkille? Eikö olisi jo aika ottaa mallia muista maista ja kieltää tappamiseen ja taisteluun luodut koirat?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tosiaan lähtee aikuseltakin henki, jos tuommoiset pääsevät puremaan. Niillä nimittäin lukkiutuu leuat, kun saavat otteen ihmisestä tai koirasta. Siinä sitten tapporavistelevat päätänsä ja lopputulos on surullinen. Niiden suu on jalostettu mahdollisimman suureksi, jotta tuho on maksimaalinen. Leuan alueen lihakset ovat luonnottoman suuret ja voimakkaat. Eivät siis ole mitään harrastekoiria tai perhekoiria. Tappavat oman ja vieraiden perheiden lapsiakin. Näitä uutisia joutuu valitettavasti päivittäin lukemaan brittilehdistä.

Kieltoon ehdottomasti. Ovat tunnettuja myös omistajansa tappamisesta. Ulkoillessa pitäisi olla vaikka metallinen kuonokoppa kaikkien turvaksi. Eri asia sitten, uskaltaako omistaja sellaista pakottaa koiralleen, jos se vastustelee.

Tämä ei itseasiassa ole totta. Pitbulleilla ei ole lukittuvia leukoja, niillä on kyllä suurempi ja laajemmin avautuva suu. Ovat vaarallisia vain väärissä käsissä ja ikävä kyllä näitä otetaan egon jatkeeksi.

Kultaiset noutajat aiheuttavat itseasiassa enemmän puru-vammoja kuin pitbullit.

No ei tässä ketjussa mikään muukaan noiden megaurveloiden tuotoksista ole totta.

Vierailija
62/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin itse ottaa pikkukoiran lemmikiksi, mutta pelkään tosissani näitä petoja niin että hankinta on lykkääntynyt tuonnemmas. Vastikään kotikulmilla yksi vastaava raateli pienen seurakoiran täysin provosoimatta, saman pitbullin omistaja oli jo tunnettu siitä että ei saa rakkiaan pidettyä kurissa ja tuohonhan se päättyi. Ei noille voi isompikaan koira minkään kun naksahtaa päässä, mahtaako edes pippurisumute toimia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tosi 'fiksu' ketju.

Olen eläinlääkäri. Praktiikkavuosieni aikana minua on purrut kaksi koiraa, kultainen noutaja ja chihuahua.

En ole ennen näitä tapauksia erityisemmin pitänyt kummastakaan rodusta, vaikka näinhän en eläinlääkärinä kai saisi sanoa.

Rasistinen hysteria valloillaan.

Vai että ihan rasistinen 🙄🥴🤪

Vierailija
64/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä jännää, miten aina nämä shitbullien puolustelijat käyttävät samaa retoriikkaa, että "k-k-kyllähän chihut ja kultsitkin purevat/käyvät päälle/saavat samaa vahinkoa aikaiseksi...!!"

Vastaus on ei, eivät todellakaan saa - osoitatte vain omaa tyhmyyttänne.

Eivät saakaan. Vaan paljon pahempaa. Noutajat ovat vaarallisin koirarotu ihmisiin kohdistuneiden hyökkäyksien perusteella.

Vierailija
65/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin itse ottaa pikkukoiran lemmikiksi, mutta pelkään tosissani näitä petoja niin että hankinta on lykkääntynyt tuonnemmas. Vastikään kotikulmilla yksi vastaava raateli pienen seurakoiran täysin provosoimatta, saman pitbullin omistaja oli jo tunnettu siitä että ei saa rakkiaan pidettyä kurissa ja tuohonhan se päättyi. Ei noille voi isompikaan koira minkään kun naksahtaa päässä, mahtaako edes pippurisumute toimia. 

Niin varmaan juu.

Vierailija
66/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tosi 'fiksu' ketju.

Olen eläinlääkäri. Praktiikkavuosieni aikana minua on purrut kaksi koiraa, kultainen noutaja ja chihuahua.

En ole ennen näitä tapauksia erityisemmin pitänyt kummastakaan rodusta, vaikka näinhän en eläinlääkärinä kai saisi sanoa.

Rasistinen hysteria valloillaan.

:DD Päivän paras.

T. Kiinan keisari (varsinaiselta ammatilta astronautti)

Minulle on herttaisen yhdentekevää, mitä uskot tai et.

Kaikki roturyhmät ovat minulle enemmän kuin tuttuja. Eläinlääkärin vastaanotolla koirien luonne paljastuu, jos missä.

Tämä ketju on niin turha. Valitan. :)

Vierailija
67/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista yhtäkään eläintä, aiemmin on kyllä ollut koiria. Jos pitäisi valita, ottaisin ennemmin kymmenen haukkuvaa pikkukoiraa kuin koiran, jota en uskaltaisi jättää sekunniksikaan lapsieni kanssa valvomatta.

Vierailija
68/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa, miten pitää toimia, jos koira hyökkää. Ison, vahvan koiran saa tainnutettua lähinnä potkaisemalla päähän todella kovaa tai kuristamalla niin, että siltä menee taju. Molemmat vaativat osaamista.

Toki myös pienempiä hyökkääviä koiria voi potkaista. Ei armoa päälle käyville pikkupiskeille. Moni on liian kiltti eikä viitsi tehdä vuffelle mitään, vaikka se iskisi hampaansa jalkaan kiinni.

Suojaa aina kasvot, jos iso koira pääsee hyökkäämään.

Jos kaadut, yritä kääntyä mahallesi ja suojaa käsivarsillasi niska ja pää.

Pakeneminen: Nouse jonkin korkean päälle. Jos lähistöllä on auto, kiipeä auton konepellille ja siitä katolle. Koira ei yleensä pääse niin ylös. Jos sinulla on pieni koira tai lapsi mukana, nosta se ensin auton katolle ja mene itse perässä.

Vierailija
69/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitbulls cause 72% of all dog attacks in the USA

Vierailija
70/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helv miten pelottava rotu. Kerran kohtasin ja ärjyi aidan toisella puolella tuijottaen maanisesti silmiini meripihkan värisillä silmillään. Miksi tätä rotua on edelleen, suurin osa luonnevikaisia varsinkin kun joutuvat vääriin käsiin.

Vierailija
71/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä iso koira hyökkää, ei meinaa päästää millään irti. Apuun tulee mies, jonka kuristaa koiraa.

Vierailija
72/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/3-10350971

"Salmela ei ehtinyt reagoida. Koira hyökkäsi hänen kimppuunsa ja tarrasi kasvoihin.

Hän ei tiedä, kauanko tilanne oli kestänyt, ennen kuin naapurin puoliso ennätti paikalle.

Hän yritti sanoa tälle, että tämä hapettaisi koiraa eli roikottaisi sitä niin, että se ei saisi kunnolla happea vaan joutuisi avaamaan leuat ja irrottamaan otteensa. Se ei kuitenkaan onnistunut.

Olin ihan varma, että kuolen. Sanoin, että vedä koira irti takajaloista. Tietysti kun koiraa vedetään takajaloista, syntyy isoja vaurioita.

Hän sai lopulta vedettyä koiran irti kasvoistani. Samalla neljäkymmentä prosenttia ylähuulestani ja pala nenääni irtosi siihen paikkaan.

Salmela on ollut kahden vuoden aikana pitkiä jaksoja pois töistä. Traumaattinen kokemus vaikuttaa hänen elämäänsä edelleen.

Itse tapahtuman on pystynyt kyllä käsittelemään, mutta vammojen kanssa elämiseen ja jatkuvaan kipuun pitää tottua.

Myös muuttunut ulkonäkö vaivaa yhä.

Jokaisen meistä on hyväksyttävä itsensä sellaisena kuin on, mutta harva joutuu muuttamaan ulkomuotoaan radikaalisti tapaturman takia."

Vierailija
73/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
74/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin nuo ihmisten kimppuun käyvät, koirien kyllä. Täytyy olla erityisen viallinen/pilattu tapaus. Narun toisessa päässä vikaa?

Sepä se. Useimmiten se alkuperäinen ongelma ja vika löytyy sieltä talutushihnan toisesta päästä. Itselleni kimppuun on käynyt kouluttamaton Chihuahua. Pieni rääpälehän se on, mutta kyllä sekin hampaillaan reiän nahkaan tekee. Siinäkin vika oli hihnan toisessa päässä. En ollut ainoa, kehen koira kävi kiinni.

Todella mielenkiintoista miten pitbullkeskusteluihin aina sattuu se yksi tyyppi ketä on Chihuahua purrut ja tämä esitetään täysin verrannollisena pitbullin hyökkäykseen. On itseänikin pikkukoira purrut niin että iho meni rikki mutta siitä selvittiin laastarilla. Pitbullin käydessä kimppuun olisin varmaan vieläkin teholla tai haudassa. 

Vierailija
75/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitbulls cause 72% of all dog attacks in the USA

98,6 % of all statistics are made up on the spot.

Vierailija
76/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asuinalueella yhdellä pariskunnalla oli 2 amstaffia. No enää yksi hauveli jäljellä kun tämä toinen taulapää tappoi toisen. On ne hienoja otuksia

Vierailija
77/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät omistajat pidä edes kuonokoppaa noilla, kun ovat lenkillä?

Vierailija
78/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asuinalueella yhdellä pariskunnalla oli 2 amstaffia. No enää yksi hauveli jäljellä kun tämä toinen taulapää tappoi toisen. On ne hienoja otuksia

Juu juu. Totta kai. Niin varmasti tapahtui.

Vierailija
79/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katselee harrastuksekseen hyökkäysvideoita youtubesta, niin varmaan ne meripihkan väriset silmät näyttävät verenhimoisilta. Pötkin kyllä oman koirani kanssa pakoon, jos joku sekakäyttäjä tulee muskelikoiran kanssa vastaan, mutta koskaan en ole itse epäystävällistä katsetta pitbull-tyyppiseltä koiralta saanut. 

Vierailija
80/114 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät omistajat pidä edes kuonokoppaa noilla, kun ovat lenkillä?

Miksi pitäisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi