Huonot kokemukset pitbull-tyyppisistä koirista
Huoh, tänään taas kävelyllä ollessani jouduin todistamaan omistaa joka ei saanut pitbulliaan pidettyä hallinnassa. Koira mm. veti hänet ojaan, ja tullessaan kohdallemme omistaja meni autotielle (minä pyörätiellä) kun koira alkoi murista ja vetää suuntaani. Tunnen oloni turvattomaksi, koska naapurillani on myös tämmöinen iso, blokkipäinen, suupielet ylettyy korviin asti pitbull/amstaffi mix. Se on kertaalleen yrittänyt purra minua, omistaja ulkoiluttaa sitä vain öisin, koska koira yrittää hyökätä muiden koirien ja ihmisten kimppuun. Myös myynti-ilmoituksia näiden koirien pennuista on alkanut olla entistä enemmän. Olen nuori nainen, en ole koskaan tehnyt mitään provosoidakseni koiraa.
Tunnen oloni turvattomaksi. Pitääkö oikeasti alkaa miettiä jotain puolustuskeinoa tai asetta mukaan kun lähtee lenkille? Eikö olisi jo aika ottaa mallia muista maista ja kieltää tappamiseen ja taisteluun luodut koirat?
Kommentit (114)
Skuutit, joita ohjaavat humalaiset, ovat monin verroin vaarallisempia.
Yrittäkääpäs aloitella vähän freesimpiä keskusteluita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt hei jo jotain rajaa tuohon hysterisointiin. Ei ne nyt jokaisen vastaantulijan kimppuun käy, ei koirien eikä ihmisten.
Uhkaavasti käyttäytyvä koira ei tarvitse kuin tilaisuuden ja se hyökkää. Nimi taistelurotu kertoo jo sen, mihin ne on jalostettu. Koiran ei tarvitse kuin vammauttaa tai tappaa yksi ihminen niin jo se on liikaa. Siinä on myös muut koirat vaarassa.
Naapurilla pitbull. Hyökkäsi meidän koiran kimppuun, mutta selvittiin säikähdyksellä. Pitäisi koko rotu kieltää.
Kyllä on iskeny porukoille pitbull psykoosit. Kaikki tietää kaikesta kaiken ku on käyttäny vähä Googlea
Aijaa. Itse inhoan yli kaiken pieniä räkyttäjäkoiria, jotka aukovat päätään jatkuvasti kaikelle mahdolliselle ja mahdottomalle.
Pitäisi kieltää. Melusaastetta.
Vierailija kirjoitti:
Skuutit, joita ohjaavat humalaiset, ovat monin verroin vaarallisempia.
Yrittäkääpäs aloitella vähän freesimpiä keskusteluita.
Ap:n huoli on ihan aiheellinen ja siihen sietää muidenkin kiinnittää huomiota ja ilmoittaa poliisille. Agressiivinen tappamaan kasvatettu rotu ei koulutuksella muuksi muutu. Toisaalta et kai oleta, että sinulta joku kysyy, mistä täällä saa keskustella. Aloita oma mieleisesi keskustelu ja ongelma on ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on iskeny porukoille pitbull psykoosit. Kaikki tietää kaikesta kaiken ku on käyttäny vähä Googlea
Aina kun menet kauppaan niin sanotko kassalla "laita askintota punasta mallua"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hei jo jotain rajaa tuohon hysterisointiin. Ei ne nyt jokaisen vastaantulijan kimppuun käy, ei koirien eikä ihmisten.
Uhkaavasti käyttäytyvä koira ei tarvitse kuin tilaisuuden ja se hyökkää. Nimi taistelurotu kertoo jo sen, mihin ne on jalostettu. Koiran ei tarvitse kuin vammauttaa tai tappaa yksi ihminen niin jo se on liikaa. Siinä on myös muut koirat vaarassa.
Pitit ja amstaffit ovat alunperin olleet metsästys ja työkoiria josta ne jalostettu koirataisteluihin ja siitä seura/harrastuskoiriksi.
Mikään koirarotu hyvin harvoin käyttäytyy uhkaavasti ketään kohtaan ellei koe tulleensa provosoiduksi.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Itse inhoan yli kaiken pieniä räkyttäjäkoiria, jotka aukovat päätään jatkuvasti kaikelle mahdolliselle ja mahdottomalle.
Sama. Ikinä ei ole isot koirat olleet itseä kohtaan aggressiivisia. Naapuruston mäyris alkaa räyhätä aina kun kuljen ohi, ja yksi chihu kävi melkein lahkeeseen kiinni hölkkälenkillä. Rasittava alemmuuskompleksi niillä...
Mitä hysterisointia on se, että tappamiseen jalostettuja koiria pelätään ja ne aiheuttavat ap:lle turvattomuudentunnetta? Kyllä muakin pelottaisi jos naapuri hankkis moisen.
Ja samaa mieltä noista silmistä. Aina kun niitä katsoo, ne haastaa, on vihaisia ja täysin tunteettomia, ihan eri silmät kuin millään muulla rodulla.
Oletteko muuten huomanneet, että pikkupiskien omistajat ovat lähes poikkeuksetta lihavia?
Alkoholi, mättöruoka ja liikkumattomuus. :D
Vierailija kirjoitti:
Melusaaste on pienempi huoli, kuin se että pelkää henkensä puolesta. Vaikka ei kuolisi, tulee vammoja ja usein esim. naama täytyy rakentaa uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun menet kauppaan niin sanotko kassalla "laita askintota punasta mallua"?
Miten tupakin polttaminen liittyy mihinkää.
Vierailija kirjoitti:
Googlea ei todellakaan tarvita tajuamaan kyseisen rodun vaarallisuus. Lehdistä niistä saa lukea hyvin surullisia uutisia, mitä ovat tehneet. Minulla on elinikäinen palveluskoiratausta eli olen kouluttanut monia koiria ja itselläkin niitä on ollut.
Ilmeisesti olet koulusta lomalla ja aika käy tylsäksi, niin tulet jakamaan *viisauksiasi* keskusteluihin, joihin sinua ei kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten huomanneet, että pikkupiskien omistajat ovat lähes poikkeuksetta lihavia?
Alkoholi, mättöruoka ja liikkumattomuus. :D
En ole huomannut. Täälläpäin pikkupiskien omistajat jopa vaikuttavat lenkittävän koiriaan aktiivisemmin kuin ne, joilla on isoja koiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ikinä ei ole isot koirat olleet itseä kohtaan aggressiivisia. Naapuruston mäyris alkaa räyhätä aina kun kuljen ohi, ja yksi chihu kävi melkein lahkeeseen kiinni hölkkälenkillä. Rasittava alemmuuskompleksi niillä...
Chihu saakin paljon pahaa aikaan vihastuessaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitit ja amstaffit ovat alunperin olleet metsästys ja työkoiria josta ne jalostettu koirataisteluihin ja siitä seura/harrastuskoiriksi.
Mikään koirarotu hyvin harvoin käyttäytyy uhkaavasti ketään kohtaan ellei koe tulleensa provosoiduksi.
Provosointia näille roduille on mm. vauvan itku, puhuminen, hölkkääminen, syöminen, kirjaimellisesrti hengittäminen riittää niin koira haluaa hyökätä.
Luin, että jos tuollainen koira puree, niin mikään otteen irti repiminen, potkiminen tms. ei auta, vaan täytyy yrittää työntää jotain koiran leukojen väliin. Esim. keppi, vaatekappale tms.
Käsittämätöntä että tappajaihmisiä saa vielä olla olemassa