Helsingin seudun liikenne HSL:n lipunmyynti putosi reippaasti sen ydinalueella eli AB-vyöhykkeellä. Paikatakseen menetettyjä lipputuloja HSL nostaa AB-lipun hinnan 5.20 euroon
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki? En usko. Keksit päästäsi. Muutenkin onneksi asun sillä AB-vyöhykkeellä runkolijnjan dösäpysäkin vieressä ja kaikkihan tietää, että niihin pääsee ilmaiseksi.
Myös niissä kulkee lipuntarkastajia.
Terv runkolinjalla kulkenut
Olen eri, vuosikausia kulkenut sekä työ- että vapaanajan matkat runkolinjan busseilla enkä koskaan ole maksanut. Lipuntarkastaja linja-autossa on yhtä todennäköistä kun Jeesuksen toinen tuleminen.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat: haluamme yhden vyöhykkeet liput käyttöön.
HSL: alennetaan pienimmän asikassegmentin, eli ABCD lipun hintaa.
--> vähensin HSL käyttöä mahdollisimman pieneksi.
Yhden vyöhykkeen lipuissa on se sama ongelma, joka oli ennen vyöhykeuudistusta. Vai keksitkö miksi P-Haagasta E-Haagaan lipun pitäisi olla kalliimpi kuin Leppävaarasta Itäkeskukseen Kehään pitkin?
Suosin nykyään potkulautaa ja joskus tilanteen salliessa esim vesisateessa pieni pätkä mennään pummilla. Ei ole järkeä maksaa 3.10 euroa esim. kilometrin pätkästä
Aloitus on höpöä (ellei toisin todisteta), mutta on nuo liput nytkin hurjan kalliita. Yhden yli tunnin kestävän reissun hinta AB-alueella heti yli 6 euroa. Olenkin etenkin kesäkautena vähentänyt julkisen käytön minimiin.
Naurattaa ne mainokset, joissa yhden suunnan lippua markkinoitiin "menolippuna seikkailuun". Aika suureellinen tapa mainostaa lähiliikenteen lippua, mikä on se millä ne arjen ostos- ja harrastusreissut taitettaisiin...
Luulisi, että kannattaisi laskea hintoja niin, että julkisen liikenne keräisi enemmän matkustajia, mutta ilmeisesti sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki? En usko. Keksit päästäsi. Muutenkin onneksi asun sillä AB-vyöhykkeellä runkolijnjan dösäpysäkin vieressä ja kaikkihan tietää, että niihin pääsee ilmaiseksi.
Myös niissä kulkee lipuntarkastajia.
Terv runkolinjalla kulkenut
Olen eri, vuosikausia kulkenut sekä työ- että vapaanajan matkat runkolinjan busseilla enkä koskaan ole maksanut. Lipuntarkastaja linja-autossa on yhtä todennäköistä kun Jeesuksen toinen tuleminen.
Minä olen satunnainen matkustaja runkolinjalla, aika usein olen nähnyt lipuntarkastajat.
Nostetaan hintoja
-> myynti ja lipputulot putoavat
-> täytyy nostaa hintoja
-> myynti ja lipputulot putoavat
-> täytyy nostaa hintoja
jne jne jne
Onkohan HSL saanut konsulttiapua suomalaiselta verottajalta vai keksivätkö tämän ikiliikkujan itse?
tarkoittiko viher siirtymä että lappalaisten pitää tukea hgin eloapinoiden ilmaista siirtymistä mellakasta toiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseän ne halusi pyörätiet kaikkialle, jalankulkijoiden vaaraksi. Sitten ihmettelee kun ei enää mennä ratikalla kun mennään pyörällä. Myös skuutit syö kuormasta.
Tämähän se on, Alepa-pyörän koko kauden maksu on 35 euroa ( 7kk ). Kyllähän se kannattaa käyttää pikkumatkoilla ja hyvillä ilmoilla pyörää, onhan se nyt nopeampaakin.
Alepa-pyöristä en tiedä, mutta skuuttien määrä ainakin on lisääntynyt viime syksystä.
vaarallisen raatelija ne.... koiran omistaja on muuttamassa forssaan kukaan kuu ei ota vastaan
Tämähän se on, Alepa-pyörän koko kauden maksu on 35 euroa ( 7kk ). Kyllähän se kannattaa käyttää pikkumatkoilla ja hyvillä ilmoilla pyörää, onhan se nyt nopeampaakin.