Mihin menisitte talveksi asumaan jos olisi mahdollista?
Mietin tässä pitäisikö kokeilla tuollaista. Ei huvita enää olla pimeydessä puolta vuotta.
Mikähän maa olisi hyvä?
- Sieltä olisi helppo tai halpa tulla käymään Suomessa.
- Ei liian kuuma.
- Edullinen.
Kommentit (40)
Azorit, eli Portugali. Turvallinen, edullinen, lämmin ja kaunis.
Lappiin menisin! Olen talvi-ihminen ja kaipaan kunnon talvea. Voin todella huonosti tässä etelän pimeässä räntä-loska -talvessa.
Madeiran valitsisin kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Kanarialle. Välimerellä on talvella sadekausi.
Itseasiassa esim Italiassa sadekausi on lokakuun loppu-marraskuu ja maaliskuu. Tai sitten ei. Talvikuukaudet on kuulaita aurinkosia päiviä, ehkä yöllä 1-2 astetta pakkasta, päivällä +10
Eikös Espanja ja Portugali oo kohta täynnä Jenkkejä. Niitä vi ttu jaksa kukaan kuunnella.
Madeiralle 2 kertaa viikossa Finnairin reittilennot on,samoin pelkkiä lentoja saa Tjareborgin kautta.Tällä hetkellä siellä monsuuni sateet ja mm koulut suljettu.Talvet okei suomalaiselle.
Islanti, Grönlanti ehkä. Suomen nykytalvet ovat itselleni jo liian lämpimiä ja vähälumisia. Kesäksi voisin lähteä vaikkapa Skotlantiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaliforniaan tai Floridaan tahtoisin mennä.
Voisin nimetä samat. Kaliforniasta kokemusta, Floridasta ei. Käsittääkseni Kalifornia on liberaalimbi, Floridasta taidetaan ainakin jossain piireissä naureskella varakkaiden eläkeläisten paratiisina.
Kreikkaan voisin muuttaa myös, kieltäkin puhun edelleen auttavasti, joten varmaan aika äkkiä saisi arkikäyttöön riittävän kielitason. Mulle on jotenkin tärkeää, että osaan asuinmaani kieltä edes jossain määrin, ei ole niin ulkopuolinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Madeiralle muuttaisin, tosin pelkkien lentojen saaminen Suomeen voi olla aika haastavaa, ellei sitten laivalla mantereelle ja sieltä sitten lennä Suomeen
Miten lentojen hankkiminen on muka haastavaa? Käytä vaikkapa skyscanner.fi, siellä on välilaskullisia lentoja Funchaliin ja takaisin saatavilla joka päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Japani. Itse käyn joka talvi siellä lomalla. Tosin täytyy olla kielipäätä ja kulttuuritietämystä, jos haluaa käydä Tokion ulkopuolella. M28
Kiva kuulla, että mulla on kielipäätä ja kulttuuritietämystä kun olen uskaltautunut menesti Tokion ulkopuolellekin. Japanin kieltä en tosin osaa.
Ap etsi sellaista paikkaa josta on halpa tulla käymään Suomessa, Japanin lennot eivät ole enää mitenkään erityisen halpoja kun tuo sota Ukrainassa vaikuttaa lentoreitteihin.
Vierailija kirjoitti:
Madeiralle 2 kertaa viikossa Finnairin reittilennot on,samoin pelkkiä lentoja saa Tjareborgin kautta.Tällä hetkellä siellä monsuuni sateet ja mm koulut suljettu.Talvet okei suomalaiselle.
Eikös ruuan ole pakko olla talvella tuolla pitkän matkan päässä kallista?
Vierailija kirjoitti:
Azorit, eli Portugali. Turvallinen, edullinen, lämmin ja kaunis.
Asuuko tuolla ulkomaalaisia?
Muumitaloon, maha täyteen neulasia ensin
Florida tulee jäämään veden alle. Onneksi.
Sellainen paikka jossa ei ole ihmiskauppaa, kaappauksia tai naiskauppaa. Ja liikenneturvallisuus pitää huomioida. Myös mikä toimii ja mikä ei. Irlantilaisen naisen tytär katosi Espanjassa, siellä on paljon ihmisiä. Ja ei kadonnut varmaan omasta tahdostaan. Oli artikkeli.
Kanariansaaret, varmaan Teneriffa tai Gran Canaria, joissa parhaat palvelut. Monet pienemmistä saarista myös vilpoisia talvella.
Madeiralle muuttaisin, tosin pelkkien lentojen saaminen Suomeen voi olla aika haastavaa, ellei sitten laivalla mantereelle ja sieltä sitten lennä Suomeen