Mitä ihmettä lahjaksi 85 vuotiaalle palvelutalossa asuvalle
Mies kyseessä ja ei halua lahjakortteja jalka ym hoitoihin.
Jotain haluan viedä muutakin kuin kukkia ja herkkukoria olen miettinyt, mutta enpä oikein tiedä mitä siihen voisi laittaa.
Vinkkiä kaipailisin
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mansikka-amppeli, mistä voi napsia marjoja suuhunsa.
Itse ostin mansikka-amppelin lisäksi vanhalle sukulaiselle tomaattikasvin, mikä oli täynnä pikkutomaatteja.
Siitä kertoi napsineensa tomaatteja suuhunsa koko kesän.
Må en veisi alkoholia. Jos on lääkityksiä niin voi olla polla aika sekaisin.
Musiikki on kyllä hyvä idea. Meillä oli äidillä käytössä cd-soitin, ja siitä oli iloa ihan viimeisiin hetkiin saakka. Vanhaa musiikkia, virsiä jos on sellaisista kiinnostunut, humppaa, sota-ajan lauluja jne. Monet muistisairaat muistavat laulujen sanoja, vaikka muuten olisi puhekyky jo mennyt.
Lupaus, että käyt hänen luonaan joka toinen viikonloppu ja soitat joka toinen viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin mansikka-amppelin lisäksi vanhalle sukulaiselle tomaattikasvin, mikä oli täynnä pikkutomaatteja.
Tämä on kiva idea, mutta kukahan sitä kastelee sillä heikossa kunnossa on kuitenkin sankari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus miten naismaisen typerä idea. Kas kun ei alkoholitonta kuoharia lisäksi. 😂
No olen kyllä huomannut, että mansikat maistuvat miehillekin.
Miksi vanhukselle pitäisi viedä alkoholijuomia? Eivät taida palvelutalossa edes niin tykätä noista viinapulloista.
Saisitko jostain vanhoja valokuvia hänestä ja perheestään? Tee valokuvakirja tai -kansio. Itse otin ihan kännykällä vanhoista kuvista kuvia ja teetin niitä itselleni. Tuli oikein hyviä kun puhelimessani on hyvä kamera. Vanhukset tykkäävät katsella vanhoja kuvia ja muistella entisiä aikoja. Jos hänellä on ollut lemmikkejä niin niistäkin kannattaa ottaa kuvia mukaan kirjaan.
Taulu seinälle? Joku aihe mistä tiedät pitävän. Torista voisi löytää hyvän, siellä niitä myydään pilvin pimein.
Palvelutaloon ei kannata viedä tietenkään mitään isoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kiva idea, mutta kukahan sitä kastelee sillä heikossa kunnossa on kuitenkin sankari.
No käykö hänellä joku avustelemassa?
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen käytiin palvelutalossa keskustelua saako pullon tuoda, saa tuoda, se on meillä hoitajien kanslissa lukkojen takana, josta saa lääkelasillisen esim saunan jälkeen tai joka ilta. Tällä hetkellä ei ole kuin yhdellä asukkaalla ja hän ottaa ehkä neljä kertaa vuodessa vilutukseen/t.
Ei missään tapauksessa mitään tavaraa! Hän haluaa , että joku käy häntä tapaamassa usein . Se joku voi olla ystävällinen vapaaehtoinen ( koska itse asut kauempana ) , jonka kanssa kemiat käy yksiin , joka jaksaa kuunnella / puhella hänen kanssaan. Sinä voisit antaa lahjan, että soittaisit hänelle USEIN.
Vierailija kirjoitti:
Saisitko jostain vanhoja valokuvia hänestä ja perheestään? Tee valokuvakirja tai -kansio. Itse otin ihan kännykällä vanhoista kuvista kuvia ja teetin niitä itselleni. Tuli oikein hyviä kun puhelimessani on hyvä kamera. Vanhukset tykkäävät katsella vanhoja kuvia ja muistella entisiä aikoja. Jos hänellä on ollut lemmikkejä niin niistäkin kannattaa ottaa kuvia mukaan kirjaan.
Taulu seinälle? Joku aihe mistä tiedät pitävän. Torista voisi löytää hyvän, siellä niitä myydään pilvin pimein.
Palvelutaloon ei kannata viedä tietenkään mitään isoa.
Valokuvat on hyvä idea, mutta en pysty toteuttamaan nyt lyhyellä aikataululla, kun kuvat toisella puolella Suomea.
Harmi, sillä tämä olisi kiva idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käykö hänellä joku avustelemassa?
Hoitajat tiukoilla muutenkin, niin mietin kehtaako kastelua vielä heille sälyttää.
Jos ei halua poistua palvelutalosta ravintolaan syömään niin vie paikanpäälle ravintolasta ruokaa ja jälkkäriksi kakkua.
Miehetkin tykkää kukista jos niitä synttäreillä saa.
Tai tosiaan joku kiva viltti.
Suomi on sairas maa. Vanhukset hylätään vanhainkotiin ja lahjaksi ehdotetaan alkoholia. Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen käytiin palvelutalossa keskustelua saako pullon tuoda, saa tuoda, se on meillä hoitajien kanslissa lukkojen takana, josta saa lääkelasillisen esim saunan jälkeen tai joka ilta. Tällä hetkellä ei ole kuin yhdellä asukkaalla ja hän ottaa ehkä neljä kertaa vuodessa vilutukseen/t.
Vai vitutukseen?
Mene käymään, se on varmasti paras lahja, jos kerran harvoin näette.
Tykkääkö hän kuunnella äänikirjoja? Sellaisia ja laite kuuntelemiseen.
Lukeeko vielä aikakauslehtiä, tilaa joku sopiva lehti määräajaksi.
Paita, villasukat, kävelykeppi, puhelin.