Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku nähnyt siilejä tänä- tai viimevuonna?

Vierailija
04.06.2023 |

....itse en ole nähnyt varmaan kymmeneen vuoteen. Ennen niitä näki vähän väliä, onkohan ne kuolleet sukupuuttoon.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tässä piha-alueella iltaisin käy. Olen laittanut ruokaa joka päivä, jospa muutkin siilet löytäisivät tähän. Tosiaan vain tuo yksi ainokainen tässä käy ja on jäänyt ainoaksi havainnoksi.

Siilit!

Vierailija
22/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 elävää tänä keväänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juuri puistossa Helsingissä. Voi hyvin ja tepasteli kuivien lehtien seassa.

Vierailija
24/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kuollutta. Toisen mökin pihalla ja toisen metsässä. Mikäköhän ne oli tappanut?

Loiset, ruuanpuute, harakat nokkineet tms

Vierailija
25/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisen pihalla asui/talvehti kompostikasassa siili pariskunta.

Kolme siilin pentueesta hukkui naapurin pihalammikkoon, isä siili silpoutui robottileikkuriin.

Siili äitee ei enää yksin lisäänny.

Siilit hävisivät ihmisten vimmassa hävittää heinä ja risukasat, osa paleltui talven aikana.

Osan tappoi loiset, ei raakaa kalaa siilille tai kuivia kissan nappuloita.

Vierailija
26/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä muutama vuosi sitten Helsingin Kivikossa niitä näki usein. Pari kuivaa helteistä kesää varmaan karsi niitä. Luulin jo kokonaan kadonneen kunnes viime kesänä yksi siili oli takapihan verkkoaidan takana. Oli kuuma jakso silloinkin, vein äkkiä vesikipon ja se joi kuin hullu. Sen jälkeen vein vesikipon joka yö ja se tuli joka yö juomaan.

Tänä kesänä en ole vielä nähnyt mutta vedikippo on valmiina.

Pensaikoissa, metsiköissä on paljon viileämpää ja kosteampaa kuin kadulla.

Siilit tappaa kylmyys ilman pesäpaikkoja.

Vierailija
27/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka yö näkyy kun pyöräilen töistä kotiin. Viime viikolla yhtenä yönä meinasin ajaa siilin päälle kun se juoksi keskelle tietä ja pysähtyi yhtäkkiä.

Vierailija
28/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän terassin nurkalla oli viime vuonna siilin pesä. Saatiin seurata viiden poikasen kasvamista ja puuhasteluita 🥰

Olisi ihana saada tänäkin kesänä siiliperhe pihalle.

Vierailija
29/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihapiirissä niitä liikkuu nyt joka ilta. Olen nähnyt niitä edellisinäkin kesinä. Piha sijaitsee Helsingissä.

Vierailija
30/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä 2 kuollutta. Meidän pihalla meni kuulemma yksi päivä siili, itse en sitä nähnyt.

En ymmärrä, miksi kaupunkialueella ihmiset ajavat siilien päälle, tahallaan ilmeisesti? Niissä vauhdissa, mitä kaupungilla saa ajaa, ehtii kyllä siiliin reagoimaan.

Vierailija
31/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet unohtaa että siili on rauhoitettu eläin. Sitä ei saisi tappaa tahallaan. Vihaan robottiruohonleikkureita. Miten on ihminen niin laiska ettei jaksa nurmikkoa itse leikata.