Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mee yhtään rahaa meikkeihin ja kosmetiikkaan

Vierailija
04.06.2023 |

Ne on ihan turhia minulle, lisäksi moni sisältää epäilyttäviä aineosia

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinulle!

Itselleni meikkaaminen tuntuu pakolliselta, että voi mennä ihmisten ilmoille. En ikinä kehtaisi mennä esim. töihin ilman meikkiä, koska näytän kamalalta. Silmänaluseni ovat todella tummat, kulmat ja ripset eivät juurikaan näy. Iho on kalpea.

Jotkut sen sijaan ovat luonnonkauniita. Esim. yksi työkaverini ohimennen mainitsi, ettei hän meikkaa. Olin luullut, että hän on aina meikannut.

Vierailija
42/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mitä sitten? Se on sinun valintasi.

Niin, ajattelin vain kertoa kun noista luopuu tajuaa oikeastaan miten turhia ja hömppää oikeastaan ne on.

No eihän ne kaikille ole. Tutkimuksien mukaan nainen on kaunein kevyellä meikillä ja saa parempaa kohtelua. Auttaa esimerkiksi työpaikalla, työhaastatteluissa ja treffeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa rahanmeno, enkä pelkää kemikaaleja.

Jos tykkää (minä tykkään) läträtä purnukoiden kanssa, niin ei se keneltäkään ole pois. Olen nautiskelija muutenkin, ruoka pitää olla hyvää, vaatteet kivoja jne. Pikkuasioita jotka tekee arjesta mukavaa.

Tuleehan sitä toimeen kaurapuurolla ja porkkanoilla, ja pukeutua voi vaikka säkkikankaaseen, jos ruuan tarkoitus on vain täyttää maha ja vaatetuksen lämmittää. Sama mulla kosmetiikassa. Miksi tarkoituksella ankeuttaa elämäänsä?

Vierailija
44/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa rahanmeno, enkä pelkää kemikaaleja.

Jos tykkää (minä tykkään) läträtä purnukoiden kanssa, niin ei se keneltäkään ole pois. Olen nautiskelija muutenkin, ruoka pitää olla hyvää, vaatteet kivoja jne. Pikkuasioita jotka tekee arjesta mukavaa.

Tuleehan sitä toimeen kaurapuurolla ja porkkanoilla, ja pukeutua voi vaikka säkkikankaaseen, jos ruuan tarkoitus on vain täyttää maha ja vaatetuksen lämmittää. Sama mulla kosmetiikassa. Miksi tarkoituksella ankeuttaa elämäänsä?

Eihän se kaikille ole tarkoituksella elämän ankeuttamista.

Vierailija
45/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juurikaan meikkaa, mutta huulipunaa ja peitevoidetta käytän silloin tällöin. Menee kuukaudessa noihin ehkä 5€ sillä ei tarvitse ostaa joka kuukausi uusia.

Vierailija
46/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajattelin vain kertoa kun noista luopuu tajuaa oikeastaan miten turhia ja hömppää oikeastaan ne on.

No eihän ne kaikille ole. Tutkimuksien mukaan nainen on kaunein kevyellä meikillä ja saa parempaa kohtelua. Auttaa esimerkiksi työpaikalla, työhaastatteluissa ja treffeillä.

Miksi et korjaa yhteiskuntaa, vaan alistut ihmisten painostukseen? Sinua alistetaan laittamalla muottiin.

Vierailija
47/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Käytän kasvorasvana kookosöljyä tosin (sitä syötävää) tulee pehmeä ja sileä iho kun antaa sen imeytyä. Hammastahnaa ja deodoranttia yhä käytän, saippuana ja shampoona kemikaalitonta marseillesaippuaa. Seuraava steppi terveellisempään elämään lapsiakin ja heidän kemikaalialtostustaan ajatellen on pesuaineen korvaaminen pesupallolla. Pesupallon pitäisi irrottaa lika mekaanisesti, toivon että se todella toimisi. Olisi myös iso ympäristöteko

Ei ole olemassa kemikaalitonta saippuaa. Saippua itsessään on jo kemikaali.

Ööhm Marseille saippua sisältää vain oliiviöljyä ja soodaa. Okei totta sooda on kemikaali, mutta sitä voi syödä niin se ei ole kovin kova kemikaali

Vierailija
48/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmeettisten valmisteiden tarkoituksena on yksinomaan tai pääasiassa näiden kehon osien puhdistaminen, tuoksun muuttaminen, niiden ulkonäön muuttaminen, niiden suojaaminen tai pitäminen hyvässä kunnossa tai hajujen poistaminen.

Kosmeettisia valmisteita ovat muun muassa:

ihovoiteet, -emulsiot. -vedet ja -geelit

kasvonaamiot

saippuat ja hiustenpuhdistustuotteet

hajuvedet ja muut vartalotuoksut

ihokarvojen poistovalmisteet

deodorantit ja antiperspirantit

hiusvärit sekä hiusten kihartamiseen ja suoristamiseen tarkoitetut valmisteet

hiusten muotoilutuotteet parranajovalmisteet

meikkituotteet sekä meikinpoistoon tarkoitetut valmisteet

hampaiden ja suun hoitovalmisteet

kynsille tarkoitetut valmisteet

ulkoiseen intiimihygieniaan tarkoitetut valmisteet

aurinkosuojatuotteet sekä itseruskettavat valmisteet

ihonvalkaisuun tarkoitetut valmisteet.

Vierailija
49/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Käytän kasvorasvana kookosöljyä tosin (sitä syötävää) tulee pehmeä ja sileä iho kun antaa sen imeytyä. Hammastahnaa ja deodoranttia yhä käytän, saippuana ja shampoona kemikaalitonta marseillesaippuaa. Seuraava steppi terveellisempään elämään lapsiakin ja heidän kemikaalialtostustaan ajatellen on pesuaineen korvaaminen pesupallolla. Pesupallon pitäisi irrottaa lika mekaanisesti, toivon että se todella toimisi. Olisi myös iso ympäristöteko

Ööhm Marseille saippua sisältää vain oliiviöljyä ja soodaa. Okei totta sooda on kemikaali, mutta sitä voi syödä niin se ei ole kovin kova kemikaali

Koviakin kemikaaleja syödään nykymaailmassa ;)

Vierailija
50/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mä haluan nähdä sen saippuan, joka sisältää vain öljyä ja soodaa, ja selostuksen siitä miten sekoittamalla pelkkää öljyä ja soodaa saadaan saippuaa.

Vierailija
51/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kyllä huvittava huomata, että hiukset on parhaiten sillon, ku pesee kerran viikossa ne saunassa, käyttämättä pesu- ja hoitoainetta. Pääsee kovin helpolla ja halvalla.

Vierailija
52/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minulle turhaa ja hömppää, vaan ainoa harrastukseni. Mikään ei tuota niin paljon iloa kuin kosmetiikka.

Hyi helvetti! MENE ROSKIIN ÄLÄKÄ IKÄNÄ TULE SIELTÄ POIS!

Vierailija
53/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et korjaa yhteiskuntaa, vaan alistut ihmisten painostukseen? Sinua alistetaan laittamalla muottiin.

Just joo, että yksilön pitäisi korjata koko yhteiskunta. Huoh. Mutta saathan sentään tuntea ylemmyyttä kommentillasi.

Vierailija
54/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tällä aloituksella haetaan? Ylemmyyden tunne ainakin haiskahtaa tästä ketjusta

sitä vain että toivoisi että moni valaistuisi kosmetiikka huijauksesta

Naisilla on outo tapa lahjoittaa omaisuuteensa jo valmiiksi rikkaille moguleille. Naiset tuhlaavat rahansa meikkeihin yms., jotka eivät omaisuutta kerrytä.

Öh, ja miehet eivät tietenkään tee näin... kukas ne elektroniikka-, auto-, kello- tms. merkit omistaa ellei rikkaat mogulit? 

Vierailija
55/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ap:n ja ap:ta peukuttavien täytyy voida tuntea itsensä paremmiksi ihmisiksi. 

Vierailija
56/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mä haluan nähdä sen saippuan, joka sisältää vain öljyä ja soodaa, ja selostuksen siitä miten sekoittamalla pelkkää öljyä ja soodaa saadaan saippuaa.

Ole hyvä. Ja on niitä muitakin luonnonmukaisia saippuoita, jotka tehty vain luonnonmukaisista aineksista esim sian silavasta. Ennen vanhaan kaikki oli näitä saippuoita.

https://anna.fi/lifestyle/marseille-saippua-on-oikea-ihmeaine-%C2%AD-7-….

Vierailija
57/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse pelkkää suihkushampoota, deodoranttia ja joskus käsivoidetta, jos kädet tuntuu kuivuvan liikaa. Mulla on myös palasaippuaa, mutta en muista koska olisin viimeksi joutunut käyttämään sitä. Pesen käteni saippualla vain julkisissa vessoissa ja vain silloin kun muut näkee. Käyn parin päivän välein suihkussa ja se riittää käsillekin ihan hyvin, kun en tunge niitä paskaan.

Vierailija
58/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä. Ja on niitä muitakin luonnonmukaisia saippuoita, jotka tehty vain luonnonmukaisista aineksista esim sian silavasta. Ennen vanhaan kaikki oli näitä saippuoita.

https://anna.fi/lifestyle/marseille-saippua-on-oikea-ihmeaine-%C2%AD-7-….

Ei tässä ole esitelty yhdenkään saippuan inciä. Ilmeisesti et myöskään tiedä miten öljyn saippuointi tapahtuu..

Vierailija
59/60 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ap:n ja ap:ta peukuttavien täytyy voida tuntea itsensä paremmiksi ihmisiksi. 

Miksi näin ajattelet? Tunnetko alemmuudentunnetta, syyllisyyttä tms, joka saa sinut päättelemään näin?

Vierailija
60/60 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen ylpeilyn aihe. Minullakaan ei mene yhtään rahaa moneen asiaan, joihin monet tuhlaavat. En osta esim. Irtokarkkeja, alkoholia, tupakkaa, lemmikkitarvikkeita, astioita, leikkokukkia, harrastusvälineitä, kylpyläkäyntejä, ulkomaanmatkoja, veikkauksen pelejä, kampaamokäyntejä, kynttilöitä, sisustustavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä