Ei mee yhtään rahaa meikkeihin ja kosmetiikkaan
Ne on ihan turhia minulle, lisäksi moni sisältää epäilyttäviä aineosia
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Et käytä shampoota, hammastahnaa, suihkusaippuaa jne. ?
Nämä mainitsemasi eivät ole kosmetiikkaa vaan hygieniatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap! Olet viisastunut. Nuorille voi myydä mitä vaan koska heillä ei vielä ole arvostelukykyä. Tästä syystä mainonta aina kohdistetaan nuoreen väestöön. Heidän ajatteluunsa kun voi vaikuttaa.
No olen suht nuori itsekin n 30v
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tällä aloituksella haetaan? Ylemmyyden tunne ainakin haiskahtaa tästä ketjusta
sitä vain että toivoisi että moni valaistuisi kosmetiikka huijauksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja mitä sitten? Se on sinun valintasi.
Niin, ajattelin vain kertoa kun noista luopuu tajuaa oikeastaan miten turhia ja hömppää oikeastaan ne on.
Ei ole minulle turhaa ja hömppää, vaan ainoa harrastukseni. Mikään ei tuota niin paljon iloa kuin kosmetiikka.
meikkaus harrastuksena?
Niin? Mitä vikaa siinä(kin?)
Korona-aika lopetti eka huulipunan ja lopulta kaikki. Kallis ripsari kuivui enkä raaski ostaa uutta. Joskus oli artikkeli, paljonko nainen syö huulipunaa elämänsä aikana. Määrää en enää muista, mut pisti miettimään sen mielekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tällä aloituksella haetaan? Ylemmyyden tunne ainakin haiskahtaa tästä ketjusta
Aivan, aivan 😇 Antakkeehan kaikkien ellää tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta joskus kannattaa lukea ja selvittää läpi ne aineosat selosteet
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän vähentää.. tosin viime yönä sorruin tilaamaan kaksi itseruskettavaa purtiloa. Siitä puheen ollen; olikin iloinen herätys aamulla... Olin sitten lightin sijaan vetänytkin itseni päästä varpaisiin extra dark-itseruskettavalla. Minä oon ihan tumman oranssi nyt sitten vajaan viikon 😂😂
Mutta juu, itse asiaan; pyrin käyttämään edullisia meikkejä, Essence, Grimas, jne. Tosin peitevoide silmien alle "pitää" olla Nars vaikka Maybellinen sienipäinenkin on ihan ok. Hurahdin kyllä Lumenen nestemäisiin poskipuniin, jotka olikin kyllä ihania 🤩 Ripsareista Maybelline ehdoton.
Hiukset vaalennan itse, tilaan notinolta mietoa hapetetta ja jauhetta. Sävyttelen itse Garnierin kestovärillä, jonka kehitteen laimennan (eli siitä tulee lähinnä sävyte.)
Kynnet saa vain kirkkaan lakan ja siihen on hyvä syy; näin estän itseruskettavan imeytymisen kynsiin (--> keltaiset kynnet.) Käytän siis itsaria ympäri vuoden.
Hiuskosmetiikkaa kuluu värin lisäksi jonkin verran. Jotain tuuheutussuihketta ponnariin, taitaapa olla Biozell tällä hetkellä ja 10€ hiuskiinnettä jotta tuuheutetusta ponnarista saa pitävän nutturan.
Siinäpä sitä turinoita, sori jos meni liian pitkäksi
Överi-itsestäänruskettava lähtee ihan kun kuorit ihosi hienosta sokerista ja ruokaöljystä tehdyllä tahnalla huolellisesti. Muutenkin innokas rasvaaminen saa tekorusketuksen vaalenemaan tasaisemmin muutenkin.
Sama. Käytän kasvorasvana kookosöljyä tosin (sitä syötävää) tulee pehmeä ja sileä iho kun antaa sen imeytyä. Hammastahnaa ja deodoranttia yhä käytän, saippuana ja shampoona kemikaalitonta marseillesaippuaa. Seuraava steppi terveellisempään elämään lapsiakin ja heidän kemikaalialtostustaan ajatellen on pesuaineen korvaaminen pesupallolla. Pesupallon pitäisi irrottaa lika mekaanisesti, toivon että se todella toimisi. Olisi myös iso ympäristöteko
Tuollakin rahalla voi sitten ostaa vaikka maukasta ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän vähentää.. tosin viime yönä sorruin tilaamaan kaksi itseruskettavaa purtiloa. Siitä puheen ollen; olikin iloinen herätys aamulla... Olin sitten lightin sijaan vetänytkin itseni päästä varpaisiin extra dark-itseruskettavalla. Minä oon ihan tumman oranssi nyt sitten vajaan viikon 😂😂
Mutta juu, itse asiaan; pyrin käyttämään edullisia meikkejä, Essence, Grimas, jne. Tosin peitevoide silmien alle "pitää" olla Nars vaikka Maybellinen sienipäinenkin on ihan ok. Hurahdin kyllä Lumenen nestemäisiin poskipuniin, jotka olikin kyllä ihania 🤩 Ripsareista Maybelline ehdoton.
Hiukset vaalennan itse, tilaan notinolta mietoa hapetetta ja jauhetta. Sävyttelen itse Garnierin kestovärillä, jonka kehitteen laimennan (eli siitä tulee lähinnä sävyte.)
Kynnet saa vain kirkkaan lakan ja siihen on hyvä syy; näin estän itseruskettavan imeytymisen kynsiin (--> keltaiset kynnet.) Käytän siis itsaria ympäri vuoden.
Hiuskosmetiikkaa kuluu värin lisäksi jonkin verran. Jotain tuuheutussuihketta ponnariin, taitaapa olla Biozell tällä hetkellä ja 10€ hiuskiinnettä jotta tuuheutetusta ponnarista saa pitävän nutturan.
Siinäpä sitä turinoita, sori jos meni liian pitkäksi
Varsinainen kauppiaspuhe. Oletko Tokmannilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme anna, koska meikit ja kosmetiikka ovat turha ympäristörikos myrkkyineen ja jätevuorineen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on outo tapa lahjoittaa omaisuuteensa jo valmiiksi rikkaille moguleille. Naiset tuhlaavat rahansa meikkeihin yms., jotka eivät omaisuutta kerrytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä mainitsemasi eivät ole kosmetiikkaa vaan hygieniatuotteita.
Hygieniatuotteet ovat kosmetiikkatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm miellän teepuusaippuan, deodorantin, shampoon ja Nivean sinisen purkin kosmetiikaksi, vaikka siinäpä tuo mun kosmetiikan käyttöni oikeastaan onkin. Hammastahna, huulirasva ja aurinkovoide lisäksi. Toki voi miettiä mikä on kosmetiikkaa ja mikä hygieniatuotteita, mutta suurin osa kuitenkin jotain kosmetiikkatuotteita käyttää vaikkei suoranaisesti meikkaisikaan :)
Aivan hyvin voi jotku elää ilmankin näitä. Itsellä mainitsemistasi asioista käytössä vain itse tehty huulirasva. Ja ennen kuin joku tulee sanomaan mahdollisesta hajustani, niin käytän paljon kannabista, joten haisen lähinnä sille
Joo, en epäilekään etteikö vähemmälläkin pärjäisi, varsinkin jos on terve iho. Mulla psoriasis edellyttää hieman enemmän hoitamista ja tämä on toimivaksi todettu. Työn puolesta taas en oikein ilman deodoranttia voi olla ja kesät kun olen ulkona lähes 24/7, niin yritän vähän suojata aurinkorasvalla, niin voin liikuskella sortseissa ja t-paidassakin eikä aina tarvitse pitkähihaisia ja -lahkeisia.
Oon edellinen kommentoija ja mulla kans psoriasis! Joskus rasvaan kookosöljyllä tai kaakaovoilla, ja saunaa suosin peseytymisen suhteen, mutta ei siihen silleen mikään auta, niin sama antaa vain olla. Oikeastaan se oli yks kemikaalivälttelyä laukaiseva tekijä, kun siihen ne voiteet sisältää ties mitä kaikkea epäluonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Käytän kasvorasvana kookosöljyä tosin (sitä syötävää) tulee pehmeä ja sileä iho kun antaa sen imeytyä. Hammastahnaa ja deodoranttia yhä käytän, saippuana ja shampoona kemikaalitonta marseillesaippuaa. Seuraava steppi terveellisempään elämään lapsiakin ja heidän kemikaalialtostustaan ajatellen on pesuaineen korvaaminen pesupallolla. Pesupallon pitäisi irrottaa lika mekaanisesti, toivon että se todella toimisi. Olisi myös iso ympäristöteko
Ei ole olemassa kemikaalitonta saippuaa. Saippua itsessään on jo kemikaali.
Kosmeettisella valmisteella tarkoitetaan ainetta tai valmistetta, jonka tarkoituksena on ulkoisesti käytettynä puhdistaa tai suojata ihmisen kehon ulkoisia osia, hampaita tai suun tai sukupuolielinten limakalvoja taikka muuttaa niiden tuoksua tai estää hajuhaittoja taikka muuttaa kehon ulkoisten osien ulkonäköä.
-Finlex
Vierailija kirjoitti:
Eivät nämä ole kosmetiikkaa.
Mulle taas elämä ilman mitään kosmetiikkaa olisi kauhistus. Hiuksiin jo menee monta eri tuotetta, puhumattakaan kasvojen ja vartalon hoitotuotteista.
Tuollainen minimalismi ei ole minua varten.