Ei mee yhtään rahaa meikkeihin ja kosmetiikkaan
Ne on ihan turhia minulle, lisäksi moni sisältää epäilyttäviä aineosia
Kommentit (60)
Sama juttu. Jätin meikit, hajusteet, ylimääräiset tökötit ja muut myrkyt n.15v sitten.
Enkä takaisin kaipaa. Siihenkin saakka toki käytin niukasti, mutta joskus silti.
Vierailija kirjoitti:
Otan susta vaimon.
Olen jo varattu
Hmm miellän teepuusaippuan, deodorantin, shampoon ja Nivean sinisen purkin kosmetiikaksi, vaikka siinäpä tuo mun kosmetiikan käyttöni oikeastaan onkin. Hammastahna, huulirasva ja aurinkovoide lisäksi. Toki voi miettiä mikä on kosmetiikkaa ja mikä hygieniatuotteita, mutta suurin osa kuitenkin jotain kosmetiikkatuotteita käyttää vaikkei suoranaisesti meikkaisikaan :)
Täällä kans loppui käyttö, kun alkoi kiinnostaa mille kaikelle kehonsa altistaakaan päivittäin. Aluks kiinnostus lähti ruoasta, mutta sitten se levis iholle laitettaviin asioihin, vaatteiden materiaaleihin, kosmetiikkaan ja pesuaineisiin. Meikkaaminen oli kivaa, mutta kiinnostus vain loppui.
Minä yritän vähentää.. tosin viime yönä sorruin tilaamaan kaksi itseruskettavaa purtiloa. Siitä puheen ollen; olikin iloinen herätys aamulla... Olin sitten lightin sijaan vetänytkin itseni päästä varpaisiin extra dark-itseruskettavalla. Minä oon ihan tumman oranssi nyt sitten vajaan viikon 😂😂
Mutta juu, itse asiaan; pyrin käyttämään edullisia meikkejä, Essence, Grimas, jne. Tosin peitevoide silmien alle "pitää" olla Nars vaikka Maybellinen sienipäinenkin on ihan ok. Hurahdin kyllä Lumenen nestemäisiin poskipuniin, jotka olikin kyllä ihania 🤩 Ripsareista Maybelline ehdoton.
Hiukset vaalennan itse, tilaan notinolta mietoa hapetetta ja jauhetta. Sävyttelen itse Garnierin kestovärillä, jonka kehitteen laimennan (eli siitä tulee lähinnä sävyte.)
Kynnet saa vain kirkkaan lakan ja siihen on hyvä syy; näin estän itseruskettavan imeytymisen kynsiin (--> keltaiset kynnet.) Käytän siis itsaria ympäri vuoden.
Hiuskosmetiikkaa kuluu värin lisäksi jonkin verran. Jotain tuuheutussuihketta ponnariin, taitaapa olla Biozell tällä hetkellä ja 10€ hiuskiinnettä jotta tuuheutetusta ponnarista saa pitävän nutturan.
Siinäpä sitä turinoita, sori jos meni liian pitkäksi
Minäkään en meikkaa enkä käytä hajusteita. Kosteusvoide ehkä lasketaan kosmetiikaksi, mutta käytän sitä vain siksi, että ilman sitä kasvojen iho muuttuu vartissa tosi kireäksi ja kuivaksi enkä kestä olla nahoissani sen kanssa.
Niin, ja mitä sitten? Se on sinun valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ajattelin vain kertoa kun noista luopuu tajuaa oikeastaan miten turhia ja hömppää oikeastaan ne on.
Vierailija kirjoitti:
Hmm miellän teepuusaippuan, deodorantin, shampoon ja Nivean sinisen purkin kosmetiikaksi, vaikka siinäpä tuo mun kosmetiikan käyttöni oikeastaan onkin. Hammastahna, huulirasva ja aurinkovoide lisäksi. Toki voi miettiä mikä on kosmetiikkaa ja mikä hygieniatuotteita, mutta suurin osa kuitenkin jotain kosmetiikkatuotteita käyttää vaikkei suoranaisesti meikkaisikaan :)
Aivan hyvin voi jotku elää ilmankin näitä. Itsellä mainitsemistasi asioista käytössä vain itse tehty huulirasva. Ja ennen kuin joku tulee sanomaan mahdollisesta hajustani, niin käytän paljon kannabista, joten haisen lähinnä sille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ajattelin vain kertoa kun noista luopuu tajuaa oikeastaan miten turhia ja hömppää oikeastaan ne on.
Ei ole minulle turhaa ja hömppää, vaan ainoa harrastukseni. Mikään ei tuota niin paljon iloa kuin kosmetiikka.
Minä nyt ihan tulkitsin aloituksesta, että tämä oli rahan säästöön viittaava aloitus 😁
Se (oranssi) itseruskettelija
Et käytä shampoota, hammastahnaa, suihkusaippuaa jne. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan hyvin voi jotku elää ilmankin näitä. Itsellä mainitsemistasi asioista käytössä vain itse tehty huulirasva. Ja ennen kuin joku tulee sanomaan mahdollisesta hajustani, niin käytän paljon kannabista, joten haisen lähinnä sille
Joo, en epäilekään etteikö vähemmälläkin pärjäisi, varsinkin jos on terve iho. Mulla psoriasis edellyttää hieman enemmän hoitamista ja tämä on toimivaksi todettu. Työn puolesta taas en oikein ilman deodoranttia voi olla ja kesät kun olen ulkona lähes 24/7, niin yritän vähän suojata aurinkorasvalla, niin voin liikuskella sortseissa ja t-paidassakin eikä aina tarvitse pitkähihaisia ja -lahkeisia.
Vierailija kirjoitti:
En laskenut näitä kosmetiikkaan. Tarkoitin kosmtiikalla meikkejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minulle turhaa ja hömppää, vaan ainoa harrastukseni. Mikään ei tuota niin paljon iloa kuin kosmetiikka.
meikkaus harrastuksena?
Hyvä ap! Olet viisastunut. Nuorille voi myydä mitä vaan koska heillä ei vielä ole arvostelukykyä. Tästä syystä mainonta aina kohdistetaan nuoreen väestöön. Heidän ajatteluunsa kun voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laskenut näitä kosmetiikkaan. Tarkoitin kosmtiikalla meikkejä
Älä sitten puhu kosmetiikasta. Puhu vain meikeistä.
Onneksi olkoon!