Mitä syitä voi olla siihen, ettei ihminen harrasta tai pidä liikunnasta?
Kommentit (52)
LiikkumatoN kirjoitti:
Jalat liikkumisen jälkeen niin kipeät että hyvä kun pystyy seisomaan.
Tuo johtuu siitä kun ei liiku tarpeeksi.
En ymmärrä ollenkaan niitä, jotka sanovat, että liikunnasta tulee hyvä olo. Ei tule, ei ole koskaan tullut. Voi olla, että paikat tulevat kipeäksi moneksi päiväksi, mutta ainakin sen saman päivän ajan joka paikkaa kivistää, keuhkoihin sattuu, olo on voipunut ja voimaton, keuhkot on täynnä limaa jne. Hyvää oloa tulee seksistä, alkoholista ja makean syömisestä, ei liikunnasta. Jos joku liikunnasta tykkää, niin kiva juttu hänelle. Mutta se ei todellakaan ole nautinnollista kaikille.
Liikahikoilu. En ole sen jälkeen harrastanut liikuntaa kun olin lähellä hukkua omaan naamahikeen ja jouduin sairaalaan vaikka koomiselta kuulostaa. Siitä jäi silti traumat.
Ei löydy liikuntaan sopivia vaatteita. Kun on lyhyt ja lihava, niin sellaiselle ei ole liikuntaan sopivia vaatteita myynnissä. Ostovoimaa kyllä olisi.
Olin nuorena kilpaurheilija ja yli nelikymppiseksi muuten vain aktiiviliikkuja. Nyt, kun elämässä ei ole enää mitään jäljellä eikä mitään odotettavaa, ei liikunta maistu ollenkaan. Liikuntakyvystä suuri osa meni onnettomuudessa. Vielä saatan saada itsestäni irti viimeiset kivuliaat juoksuaskeleet, ja ne päättyvät rekan alle.
Kuinka pian raskaammista lajeista tykkäävillä iskee endorfiinit päälle?
Ei ole löytynyt omaa lajia. Minä en tykännyt liikunnasta, kun koetin käydä jumpassa tai muussa ohjatussa liikunnassa tai juosta. Aina ärsytti lähteä ja etsin syitä olla menemättä. Sitten aloin käydä salilla ja tajusin, että tämä on mun juttu. Joskus on kunnon treenin jälkeen olo, että voisi itkeä ilosta.
Liikunta on per seestä enkä halua elää pitkään muutenkaan.
Saan hikiliikunnasta migreenin. Arkiliikuntaa saan kyllä työmatkoista, siivoamisesta ja muusta rauhallisemmasta menosta.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa töiden jälkeen lähteä lenkille. Vesijumpassa käyn kerran viikossa. Palaudun hektisestä työpäivästä maaten hiljaa sohvalla, tai nukkuen. Illalla kun voimat alkavat palautumaan, onkin jo aika alkaa valmistautua nukkumaan. Viikonloppuisin on ohjelmistossa nukkumista, akkujen lataamista ja sosiaalisten suhteiden hoitamista. Ehtisin ja jaksaisin harrastaa liikuntss, jos tekisin osa-aikatyötä tai en kävisi töissä lainkaan.
Kuulostaa tekosyyltä mä ainakin rentoudun kun saan raskaan työpäivän jälkeen ajella maastopyörällä metsäpoluilla,liikunta antaa lisää virtaa tehdä asioita koska kunto paranee.
En saa liikunnasta hyvänolon tunnetta enkä ole keksinyt liikuntamuotoa joka ei tuntuisi tylsältä (kokeillut jumppia, kuntosalia, kamppailulajeja, uintia, joukkuelajeja, mailapelejä) muutaman kerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nivelsairaus, jonka vuoksi liikunta on raskasta ja tekee kipeää. Toki jonkin verran on liikuttava, koska ilman liikuntaa sairaus on vielä pahempi.
Sama täällä, muitakin sairauksia em. lisäksi. Liikunnasta en ole koskaan - en sitten ikinä - saanut liikunnasta minkäänlaista hyvää oloa!
AP:lle tiedoksi: lienet selvillä eri geenipoolien toiminnasta mm. tässäkin asiassa. Kaikkien aivokemia ei toimi näin!!!
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on per seestä enkä halua elää pitkään muutenkaan.
Ei paljon kuntoilua harrastavat elä muita pitempään sen sijaan yleinen riittävä aktiivisuus henkinen sekä fyysinen auttaa pitkään ikään.
Sairaudet. Harrastan kyllä liikuntaa pari kertaa viikossa mutta ilman sairauksia harrastin liikuntaa tehokkaammin ja monipuolisemmin. Nyt on pakko taukoja enemmän ja läheskään kaikki lajit ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa töiden jälkeen lähteä lenkille. Vesijumpassa käyn kerran viikossa. Palaudun hektisestä työpäivästä maaten hiljaa sohvalla, tai nukkuen. Illalla kun voimat alkavat palautumaan, onkin jo aika alkaa valmistautua nukkumaan. Viikonloppuisin on ohjelmistossa nukkumista, akkujen lataamista ja sosiaalisten suhteiden hoitamista. Ehtisin ja jaksaisin harrastaa liikuntss, jos tekisin osa-aikatyötä tai en kävisi töissä lainkaan.
Kuulostaa tekosyyltä mä ainakin rentoudun kun saan raskaan työpäivän jälkeen ajella maastopyörällä metsäpoluilla,liikunta antaa lisää virtaa tehdä asioita koska kunto paranee.
Minulla on 8 tunnin työpäivä ja 2 tunnin ajomatkat kumpaakin suuntaan. Sen jälkeen kun siihen työpaikalle siirtymiseen, työpäivän ja kotiin palaamiseen on käyttänyt 12 tuntia niin ei pahemmin jää aikaa liikkumiseen muuten kuin vain vapaa päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa päänsärkyä ja huonoa oloa.
Sellaiset maksimissaan puolen tunnin kevyehköt kävelylengit ovat mielestäni mukavia. Raskaampi liikunta aiheuttaa minullekin yleensä huonoa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 8 tunnin työpäivä ja 2 tunnin ajomatkat kumpaakin suuntaan. Sen jälkeen kun siihen työpaikalle siirtymiseen, työpäivän ja kotiin palaamiseen on käyttänyt 12 tuntia niin ei pahemmin jää aikaa liikkumiseen muuten kuin vain vapaa päivinä.
Onhan tuossa aikaa vielä harrastaa liikuntaa,kysymys onkin HALUATKO.se on vain järjestely kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että joku himo liikkuja tulee tänne kehumaan liikunnan auvoisuutta.
En saa liikunnasta endorfiineja, se on vain pakkopullaa. Olen kokeillut monen tyyppistä liikuntaa enkä ole koskaan kokenut siitä mielihyvää.
Lapsena olin kiinostunut vaikka mistä liikuntamuodosta, mutta vanhenpieni vastaus kaikkiin oli aina se että liikunta on kallista ja meillä ei ole varaa. Jäi sellainen mielikuva että liikunta on hintavaa ja vaikka tarjolla eedullisia ja maksuttomia vaihtoehtoja niin olen edelleen hyvin varovainen ja hyvin tarkka sen kanssa paljonko olen valmis käyttämään ja uksallan käyttää rahaa.