Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syitä voi olla siihen, ettei ihminen harrasta tai pidä liikunnasta?

Vierailija
04.06.2023 |

Onko tietoa

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli enemmän kyse identiteetistä. Kun sain sen muutettua, alkoi lenkillä käyminen tuntua luonnolliselta.

Vierailija
2/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa päänsärkyä ja huonoa oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta kehossa. Ei tule mitään energiapiikkiä.

Vierailija
4/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pakotettu, ja kun aikuisena saa itse päättää niin ei harrasta sellaista.

Vierailija
5/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että urheilusta keho saa endorfiinipurskeen. En ole kyllä sellaista koskaan kokenut.En tykkää hikoilusta. Aikuisiällä olen vasta oppinut tykkäämään esim. uinnista.

Vierailija
6/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakku

Vierailija
7/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoiluttaa, hengästyttää ja ikävyttää.

Liikunnasta saatava hyvä olo on kuin pölyjen pyyhinnästä saatava hyvä olo. Tietää, että auttaa ja onhan se kiva, että on tehty, mutta mieluummin jättäisi muiden tehtäväksi.

Vierailija
8/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni koululiikunta tuhosi kaiken mielenkiinnon liikuntaa kohtaa vuosiksi. Ainakin 90-luvulla liikuntatunnit olivat jatkuvaa kilpailua, mittaamista, vertailua ja lannistamista, josta oli liikunnan riemu ja hyvä olo kaukana. Kaikkia lajeja oli pakko kokeilla vaikkei suurin osa tajunnut niistä mitään. Tekniikkaa ja sääntöjähän ei voitu opettaa.

Kun aikuisiällä ostin sukset ja aloin hiihtää, oli ihmeellistä tajuta, miten mukavaa sekin laji oikeasti on. Vasta nyt neljäkymppisenä voin sanoa, että oikeasti nautin liikunnasta ja saan siitä hyvää oloa.

Vierailija
9/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syy oli pitkään koululiikunnan jättämä ikävä olo. Onneksi pääsin siitä yli. Meidän opettaja oli aivan kamala, ja nautti oppilaiden haukkumisesta ja nöyryyttämisestä.

Vierailija
10/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ole koskaan harrastanut liikuntaa tai urheilua. Hänellä on riittänyt tekemistä elämässä

Vierailija
11/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonan piirre vain. Mulla on ainoastaan yksi liikuntalaji, josta oikeasti pidän (tanssi). Kaikki muut on pakkopullaa. Jotenkin järjettömiä ja/tai tylsiä. Joistakin tulee pää kipeäksi. Joitakin jopa vihaan (joukkuepelit).

Välillä olen huolissani kunnostani. Joskus yritän treenata lihaskuntoa enemmän, mutta sitten se kuitenkaan jää, koska aikaa ja intoa ei ole oikein koskaan. On niin paljon muita mielekkäämpiä juttuja kuin tehdä väkisin jotain, mistä ei saa mitään iloa.

Vierailija
12/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat liikkumisen jälkeen niin kipeät että hyvä kun pystyy seisomaan.

Vierailija
13/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvaantuminen kaulasta alaspäin.

Vierailija
14/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään syytä miksi pitäisi liikkua tai urheilla. Olen kohta viisikymppinen, normaalipainoinen epäterveellisestä ruokavaliosta huolimatta ja oikein terve. Hyvät geenit ilmeisesti. Enkä ymmärrä miksi liikkuisin, ei siitä minulle mitään hyvänolontunnetta tule.

Vierailija
15/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa töiden jälkeen lähteä lenkille. Vesijumpassa käyn kerran viikossa. Palaudun hektisestä työpäivästä maaten hiljaa sohvalla, tai nukkuen. Illalla kun voimat alkavat palautumaan, onkin jo aika alkaa valmistautua nukkumaan. Viikonloppuisin on ohjelmistossa nukkumista, akkujen lataamista ja sosiaalisten suhteiden hoitamista. Ehtisin ja jaksaisin harrastaa liikuntss, jos tekisin osa-aikatyötä tai en kävisi töissä lainkaan.

Vierailija
16/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nivelsairaus, jonka vuoksi liikunta on raskasta ja tekee kipeää. Toki jonkin verran on liikuttava, koska ilman liikuntaa sairaus on vielä pahempi.

Vierailija
17/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkan nivelrikko.

Vierailija
18/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että vaikkapa lenkille lähteminen tuntuu ikävältä mutta se jälkeen on niin hyvä olo.

NoushitSherlock!

Kun on hakannut päätänsä betoniseinään tunnin ja lopettaa, takuulla tuntuu hyvältä!

Vierailija
19/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu harrasti ainoana liikuntalajina kävelyä kunnes kyllästyi siihen että käveli aina yksin ja lopetti kun ei saanut ketään kävelyseuraksi lenkeille. Ei ole sen jälkeen enää suostunut pahemmin liikkumaan.

Vierailija
20/52 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan hikoilua, sellaiseen en ala. Pyöräilen kyllä töihin, mutta siinä en hikoile kun kohtuullista vauhtia poljen.