Kuuluuko banaani aikuisten juhlissa tarjottavaan kermatäytekakkuun?
Kommentit (47)
Ei banaani ole pakollinen missään täytekakussa, mutta hyvää se kuitenkin on.
Ei, sinne kuuluu laittaa väliin aladobia, että lihansyöjäheterosedät tykkäävät.
Onhan se kakku varmasti gluteinitön ja laktoositon?
Vierailija kirjoitti:
Mitä laittaisit itse?
Kotimaisia mansikoita/vadelmia ei vielä ole saatavilla. Pakastemarjoista tulee liian löllöä.
Laittaisin varmaan ulkomaisia marjoja ja jos niissä ei ole makua tarpeeksi, niin jotain hilloa vähän lisäksi. Tai tykkään persikkakakuista. Aprikoosi on kiva myös.
Banaani täytekakun välissä on hyvää.
Säilykehedelmät eivät kuulu ruokavaliooni, joten en laita niitä myöskään täytekakun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kakku varmasti gluteinitön ja laktoositon?
laktosikoton
Vierailija kirjoitti:
Banaani kuuluu kaikkialle, on marjojen kuningas. Muistakaa vain sivellä sitruunamehulla, niin ei ala tummua niin nopeasti.
Harvemmin arjessa käytetään kasvitieteellisiä määritelmään. Kurkku ja tomaatit on marjoja ja sitruunat.
Yleensä puhutaan kasviksista ja hedelmistä noin niin kuin kaupallisesti määritellyistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, sinne kuuluu laittaa väliin aladobia, että lihansyöjäheterosedät tykkäävät.
Toihan on hyvä idea voileipäkakkuun.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki curd:t on kamalia. Liian väkeviä ja makeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä tekee itse sen makuisia kuin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä tekee itse sen makuisia kuin tykkää.
Ilmeisesti niistä tykkää erilaiset ihmiset, koska en ole koskaan maistanut hyvää sellaista. Ja kyllä, jopa omissa juhlissani kakussa oli itse tehtyä curdia. Ei minun tekemään kuitenkaan. Kaveri teki gluteenittomana, en tykännyt kovin. Moni tykkäsi. Ja itse arvostan suuresti, että kaveri teki sen.
Vierailija kirjoitti:
Banaani ei todellakaan kuulu täytekakkuun 🤮
Työnnä se banaani pimpsaasi
Vierailija kirjoitti:
Mitä laittaisit itse?
Kotimaisia mansikoita/vadelmia ei vielä ole saatavilla. Pakastemarjoista tulee liian löllöä.
Pakastemarjoja hilloksi survottuna ja kermavaahtoa. Tai suklaa-, marja- tai kinuskimoussea. Tai sekoitan kermavaahtoon vaniljakreemiä. Herkullisia vaihtoehtoja banaanille on vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Oksuhymiöt ruoka tai leivonnaisketjuissa on oksettavia, ei ole pakko tykätä mutta tuollainen käytös on lapsellista.
Niin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Curd:t on hyviä. Mites ananas:t ja mansikka:t, oletko niitä harkinnut?
Joo no senkun laitatte, mitä tykkäätte, mutta minulta jää syömättä. Jäi jo 70-luvulla, kun sitä banaania piti änkeä joka jumalan kakkuun. Nykyään onneksi on tuo ruokakulttuuri vähän kehittynyt ja suurin osa ihmisistä ymmärtää jo paremman päälle. Maailma on täynnä erilaisia kakkureseptejä ja mahdollisia kakun täytteitä. On ganacheja, kreemejä, rahkoja, vaahtoja ja mousseja, marjoja, hedelmiä ja hilloja. Ja netti pullollaan vinkkejä.
Banaani tekee helposti kakusta makean. Ei välttämättä tarvi kakkuun banaania. Hillo ja marjat sopii parhaiten.
Banaani kuuluu kaikkialle, on marjojen kuningas. Muistakaa vain sivellä sitruunamehulla, niin ei ala tummua niin nopeasti.