Mitä tehdä, jos näkee koiran yksin sisällä autossa kuumana kesäpäivänä?
Onko teille koskaan käynyt niin, että olette nähneet, että kesällä, kun on kuuma , on pysäköityyn autoon jätetty yksin koira? Oletteko soittaneet silloin hätäkeskukseen?
Kommentit (91)
Siis pitääkö oikeasti soittaa hätäkeskukseen vai onko tämä jotain joukkohysteriaa? Itse olen ajatellut, että jään vähäksi aikaa tarkkailemaan tilannetta. Jos koira on pitkän aikaa kuumassa autossa niin eri asia, mutta jos joku käy kaupassa alle 5 min niin en näe ongelmaa.
Turvallisesti kirjoitti:
Ehkä isot koirat voi kieltää kerrostaloissa ja liikuntaa tarvitsevat niin että vain palvelus koirat ja pienet saa olla muut maaseudulle.Oli muuten YouTube video kun susilauma syö keskikokoisen koiran talon pihalla koska koira ei ollut häkissä eikä irti vaan pitkässä hihnassa taisi olla kettinkiä osa eli ei päässyt karkuun.Elukat on petoja muistakaa nämä lasten päälle käyneet koiratapaukset joten vieraan koiraa ei kannata ärsyttää.Parasta soittaa ne poliisit.
Kerrostalokoirat saavat sitä liikuntaa ja aktiviteettiä enemmän kuin maalaiskoirat, joista erityisesti metsästyskoirat ovat häkeissä ja pääsevät lenkille vasta metsästysaikaan. Sillon ne juoksevat henkihieverissä, kun kuntoa ei ole pidetty yllä talven aikana. Tosin kyllä niitä poikkeiuksiakin on. Ei koiran koolla ole mitään väliä kerrostalossa, jos se saa kunnolla liikuntaa ja toimintaa kodin ulkopuolella. Eri asia tietysti vaikka vartijakoirat, jotka tarvitse sitä lääniä vartioimiseen ja muut koirat, jotka eivät sovi kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että autossa on kuuma?
Me jätetään koira usein autoon, mutta siellä on ilmastointi päällä ja vettä.
Kännykkä hälyttäää jos lämpötila autossa nousee liikaa.Niin mistä tietää ja eikö sen takia ole parempi toimia kuin miettiä vain miten pärjää? Luulisi sinun koiraihmisenä tämän tajuavan?
Jos on oikeasti niin tyhmä ettei tajua edes sitä, että ilmastointi pitää ääntä eli sen kuulee, saa maksaakin hajottamansa lasit samoin kuin korvata siitä mahdollisesti koiralle aiheutuvat vahingot.
Sori, mutta mulla on huono kuulo.
Sama. Tinnitus pitää suhisevaa ääntä 24/7.
Voi luoja miten tyhmiksi ihmiset ovat muuttuneet. Onko nämä sitä samaa porukkaa jotka soittaa hätäkeskukseen kun näkee laitumella nukkuvan hevosen?
Jos joku rikkoisi meidän auton ikkunan kun koira on autossa, niin tekisin rikkojasta rikosilmoituksen kun vahingoittaa koiraa lasinsiruilla ja päästämällä kuumaa ilmaa viileän auton sisään. Selvä eläinsuojelurikos ja vahingonteko.
Toivon hartaasti, että tässä ketjussa on provoilijoita mutta pelkään pahaa että ei ole. Idioluutio on valitettavasti totta.
Jos näkee päältä päin, että auto on vanha röttelö, niin voi olettaa, että siellä on kesähelteellä tosi kuuma sisällä.
Eikö jo maalaisjärki sen jo sano, ettei koiraa saa jättää yksin autoon kuumalla kelillä?
Mun mutsi aikoinaan työkseen vuokrasi asuntoja ja yksi asukas käytti koiraansa kakalla parvekkeellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on kuulutettu kaupassa kun jätin koiran ilmastoidun kaupan koiraparkkiin. Siis sellaiseen koppiin kaupan eteisessä. Luulin että koiralle on sattunut jotain mutta paikalla oli vain mamma katraansa kanssa ja he olivat pahoittaneet mielensä kun koira oli jätetty koppiin.
Ja miksi sinä tästä mielesi pahoitit, kun joku oli koirastasi huolissaan?
Koira oli koirille tarkoitetussa koiraparkissa. Minä jouduin jättämään ostokseni kesken aivan turhaan vaikka koiralla ei ollut mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Minua on kuulutettu kaupassa kun jätin koiran ilmastoidun kaupan koiraparkkiin. Siis sellaiseen koppiin kaupan eteisessä. Luulin että koiralle on sattunut jotain mutta paikalla oli vain mamma katraansa kanssa ja he olivat pahoittaneet mielensä kun koira oli jätetty koppiin.
Jos minulla olisi koira, pelottaisi minua jättää koiraa tuollaiseen koppiin, kun pelkäisin, että joku hullu lapsi alkaa kiusata minun koiraani. Toisaalta luulisi että joku ulkopuolinen menisi siinä tilanteessa sanomaan asiasta lapselle.
Näin kerran tällaisen tapauksen kaupan edessä. Koira oli autossa jo silloin kun menin kauppaan ja vielä silloin kun tulin kaupasta. Menin kauppaan sisälle kertoakseni kassalle mutta tuo koiran jättäjä olikin jo siinä kassalla. Kun sanoin asiasta, alkoi haukkua minua että hän kyllä tietää, että koira pärjää siellä, kun on käynyt paljon koiranäytteissäkin, mitä ihmettä! Ikkunat olivat pari senttiä raollaan mutta ulkona oli lämmintä 22 astetta eikä auto ollut käynnissä eikä niin vanhassa kotterossa olisi varmaan ilmastointia ollutkaan. Sitä paitsi koira läähätti. Haukkui minua sitten akkansa kanssa ja siinä tuli vaikka mitä solvauksia. Onneksi nauhotin laukussani olevalla kännykällä kaiken tuon vastaisuuden varalle. Tämmöisillä tolvanoilla ei pitäisi koiraa ollakaan eikä muitakaan kotieläimiä. Tiesivät itse olleensa väärässä ja siksi asettuivat noin jyrkälle puolustuskannalle.
Meillä joskus kauan sitten muuten kissa putosi 4 kerroksen ikkunasta mutta eläinlääkärillä ja toipui joten kun kissa kiipeää puuhun se voi sieltä peruuttaa alas tai hypätä ellei joku peto lintu tai käärme ahdistaa sitä.Kannattaa ensin tutkia onko puussa muita elukoita ja usein kissat pyydystää itse oravia lintuja hiiriä.Käärmeen saa alueelta pois murskaamalla sen pään joko kivellä tai jos on paksut kumisaappaat saappaat missä kanta niin sillä polkee pään murskaksi.