Kyykkytesti paljastaa kuntosi 30 sekunnissa
https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000009554997.html
"Esimerkiksi 20-vuotiaan naisen naisen pitäisi jaksaa tehdä noin 27 kyykkyä, 40-vuotiaan 24 kyykkyä ja 60-vuotiaan 15 kyykkyä 30 sekunnissa"
Jopa oli roskaa taas. Kuka ehtii tehdä kunnollisen kyykyn sekunnissa? En minä ainakaan, vaikka olen opiskellut liikuntaa yliopistossa ja muutenkin varsin liikunnallinen ihminen.
Testasin ja sain tehtyä 13 kyykkyä 30 sekunnissa. Ehkä näitä ei kannata ottaa kovin tosissaan.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Hm. Kokeilin ja sain tehtyä 21 syvää kyykkyä vaikka on nivelrikkoiset kipeät polvet
mummo 63v
Jooh, et saanut. Minä sain 23 ja olen 69-kiloinen, 41v treenaava mies. Joko et noussut kokonaan ylös tai et mennyt kunnolla alas.
Olen muuten hyväkuntoinen mutta kipeän polven takia kyykyt täytyy tehdä hitaasti ja huolellisesti.
Tein niin nopeasti kuin pystyin, syväkyykkyjä, sain 22. Ikää 48. En kyllä usko että nuorempanakaan olisin saanut juuri enempää.
Tällaisissa pitäisi olla aina näytesuoritus, eli millainen kyykky pitää tehdä. Jos tässä on kyse ylhäältä alas syväkyykystä, niin on kyllä aika tiukat vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti testi! Jaksan kyllä tehdä ikätasoiseni määrin kyykkyjä, mutta en halua hajottaa polviaan tekemällä kyykkyjä mahdollisimman nopeasti jolloin tekniikka ehkä hajoaa. Eiköhän ne kyykyt ole kyykkyjä vaikka niitä tekee hitaammin ja oikein.
Ei tekniikan pitäisi hajota niin pahasti, että polvet kärsii.
Ehkäpä väkisin voisin vääntää viisi kyykkyä. Mutta kevyesti kävelen reipasta vauhtia 20km maastossa. Eli ei kerro "kunnosta" yhtikäs mittään, kerrassa mittään.
t. 57v tk eläkeläinen.
Ai jaa. Minkä kuntotyypin testi? Mitäntoi niin kuin kertoo? Hapenottokykyä, alaraajojen lihaskuntoa vai mitä?
Viisvitonen kirjoitti:
Ei kyse ole mistään syväkyykystä vaan 90 asteen kyykystä. Niitä ehtii kyllä tekemään, jos reidet on kunnossa. Ennen oli, nyt voisi tehdä tiukkaa.
Tein 21 syväkyykkyä, olen 59v nainen.
Kohdallani: "Kyykkytesti paljastaa polviesi kunnon 30 sekunnissa".
Polvien kunto? -Ei hyvä.
orpo poika ei pääse edes maasta ylös ilman massia jota on muiden kyykytyksellä yrittänyt kasata.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, miten kyykky määritellään. Miten alas pitää mennä vai riittääkö jonkinlainen puolitien kyykky.
Yleensä näissä tarkoitetaan tätä testi:
"Alaraajojen toistotesti
Suoritusohje: Testattava seisoo ryhdikkäästi, jalat hieman harallaan (20-30 cm). Kädet ovat “housunsaumalla” ja katse osoittaa suoraan eteenpäin. Testiliikkeessä laskeudutaan selkä suorana kyykkyyn siten, että sormenpäät osuvat ala-asennossa lattiaan ja yläasennossa lantio ojentuu suoraksi. Jos kantapäät nousevat kyykätessä lattiasta, voidaan kantapäiden alle asettaa 1-2 cm:n korkuinen koroke, jotta tasapaino liikkeessä säilyy. Tee 30 sekunnissa niin monta puhdasta suoritusta kuin kykenet."
Edellinen sen kertoikin eli sormenpäiden pitää osua maahan joka toistolla. Minulle tehtiin tuo testi viime viikolla ja tein 26 toistoa, olen 42-vuotias nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti testi! Jaksan kyllä tehdä ikätasoiseni määrin kyykkyjä, mutta en halua hajottaa polviaan tekemällä kyykkyjä mahdollisimman nopeasti jolloin tekniikka ehkä hajoaa. Eiköhän ne kyykyt ole kyykkyjä vaikka niitä tekee hitaammin ja oikein.
Ei tekniikan pitäisi hajota niin pahasti, että polvet kärsii.
Ehkäpä väkisin voisin vääntää viisi kyykkyä. Mutta kevyesti kävelen reipasta vauhtia 20km maastossa. Eli ei kerro "kunnosta" yhtikäs mittään, kerrassa mittään.
t. 57v tk eläkeläinen.
Ei käveleminen kerro hyvästä kunnosta. Kunnosta kertoo kestävyys ja voima, eikä hyväkuntoiselle ihmiselle kävely rasita kumpaakaan.
Naiselle on hyvä jos saa 40kg lisäpainoilla tehtyä 20 kpl reippaita kyykkyjä. Miehille tuo sama, mutta 70kg painoa.