Kyykkytesti paljastaa kuntosi 30 sekunnissa
https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000009554997.html
"Esimerkiksi 20-vuotiaan naisen naisen pitäisi jaksaa tehdä noin 27 kyykkyä, 40-vuotiaan 24 kyykkyä ja 60-vuotiaan 15 kyykkyä 30 sekunnissa"
Jopa oli roskaa taas. Kuka ehtii tehdä kunnollisen kyykyn sekunnissa? En minä ainakaan, vaikka olen opiskellut liikuntaa yliopistossa ja muutenkin varsin liikunnallinen ihminen.
Testasin ja sain tehtyä 13 kyykkyä 30 sekunnissa. Ehkä näitä ei kannata ottaa kovin tosissaan.
Kommentit (53)
Teen 28 kyykkyä 30 sekunnissa ja olen 47 v mies.
Kiltti mies kirjoitti:
Teen 28 kyykkyä 30 sekunnissa ja olen 47 v mies.
Itse menin ihan alas niin tein varmaan väärin :D koitan uudestaan ! T.n31
Tuossa ei kerrottu, paljonko laitetaan painoja.
Arnold Schwarzenegger kirjoitti:
Tuossa ei kerrottu, paljonko laitetaan painoja.
Siinä ei laiteta painoija. Onko aivosi muuttuneet lihakseksi.
Tuollainen kyykkytesti ei paljasta paljoa mitää kunnosta. Salille vaan ja kokeilee vaikka penkkipunnerrusta ja jalkaprässiä. Jos saatte 300 kg 10 toistoa jalkaprässistä niin on hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, miten kyykky määritellään. Miten alas pitää mennä vai riittääkö jonkinlainen puolitien kyykky.
Omasta mielestä vähintään rystyset pitää ylentää koskettamaan reilusti maata. Melko typerä testi silti.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kyykkytesti ei paljasta paljoa mitää kunnosta. Salille vaan ja kokeilee vaikka penkkipunnerrusta ja jalkaprässiä. Jos saatte 300 kg 10 toistoa jalkaprässistä niin on hyvässä kunnossa.
Yksikään maratonin alle kolmeen tuntiin juokseva ei saa. Onko ne huonossa kunnossa? Tai sinä aivoistasi roinattuasi liikaa?
Ihmiset joilta menee helposti polvilumpiot paikoiltaan, älä kokeile kyykkytestejä. Paitsi jos haluaa maata maassa jonkin aikaa ja koputella polvea paikoilleen sormella. Joillakin jo nuorena joustavat nivelet.
En kyllä kerennyt tehdä kuin 18 kyykkyä. Ehkä 30 kg ylipainoa vaikuttaa asiaan.
50v, 26 kyykkyä, ylipainoa 20kg. Kyykin näillä epämääräisillä ohjeilla.
Sen tunnustan, että minuuttia en olisi jaksanut kyykätä, tuo puoli minuuttia riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, miten kyykky määritellään. Miten alas pitää mennä vai riittääkö jonkinlainen puolitien kyykky.
Omasta mielestä vähintään rystyset pitää ylentää koskettamaan reilusti maata. Melko typerä testi silti.
Häh? Mulla on perse melkein lattiassa ennenku rystyset ylettyy sinne lattiaan myös. Eli syväkyykky on mielestäsi ainoa oikea kyykky?
Kiero savolainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi tuossa on tuo aikaraja.
Viikossa ehtii tekemään enemmän kuin 30 sekunnissa.
Aikarajaksi sopisi esim. yhtäjaksoisesti tai tauotta.
Erilaisia kyykkyjä on : etukyykky, takakyykky, välikyykky ja sepelkyykky.
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia kyykkyjä on : etukyykky, takakyykky, välikyykky ja sepelkyykky.
Unohdit viinikyykyn.
62-v. ja tein 18 ohjeenmukaista kyykkyä 30 sekunnissa, sen mukaan hyvä kunto. 20 olisi ollut erinomainen, todennäköisesti siihenkin olisi pystynyt puristamaan.
Ja se ohjeenmukainen kyykky on kantapäät lattiassa, jalkaterät hieman ulospäin, kädet housunsaumoille ja siitä kyykky suoralla selällä alas siten, että sormet koskevat lattiaa.
N35, 18 kyykkyä. Huono tulos, jos nelikymppisen pitäisi saada tehtyä 24, mutta itselleni iloinen yllätys ettei tuon huonompi oltuani kaksi vuotta liikkumatta ja elettyäni muutenkin kaikin puolin epäterveellisesti. Pienellä treenamisella varmaan saisi kuntoa nopeasti kohotettua, kunhan saisi pään mukaan projektiin.
Vierailija kirjoitti:
62-v. ja tein 18 ohjeenmukaista kyykkyä 30 sekunnissa, sen mukaan hyvä kunto. 20 olisi ollut erinomainen, todennäköisesti siihenkin olisi pystynyt puristamaan.
Ja se ohjeenmukainen kyykky on kantapäät lattiassa, jalkaterät hieman ulospäin, kädet housunsaumoille ja siitä kyykky suoralla selällä alas siten, että sormet koskevat lattiaa.
Eli syväkyykky?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti testi! Jaksan kyllä tehdä ikätasoiseni määrin kyykkyjä, mutta en halua hajottaa polviaan tekemällä kyykkyjä mahdollisimman nopeasti jolloin tekniikka ehkä hajoaa. Eiköhän ne kyykyt ole kyykkyjä vaikka niitä tekee hitaammin ja oikein.
Jos tekniikka hajoaa 30 sekunnissa niin pahasti, että kehonpainolla kyykätessä saa polvet rikki, voitaneen ihan sillä perusteella todeta lihaksiston olevan aika heikossa hapessa.
Tai polvien. Pystyisitkö hahmottamaan, että pahasti rikotuille polville pienikin herpaantuminen voi olla tuhoisaa?
Nämä sohvaperunoiden tekosyyt aina naurattaa.
kokeilin tuota ja kauhea tahti!! 24 kyykkyä 30 sekunnissa? olis ny edes minuutissa. Onkohan tuossa virhe? Ja harrastan liikuntaa mielestäni mulla on hyvä kunto. Mut en kerenny tuota määrää kyykkäillä.
Viikossa ehtii tekemään enemmän kuin 30 sekunnissa.