Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nivelrikko ja sairausloma. Voiko käydä tanssitunnilla

kyselijä
03.06.2023 |

Eli kädessä nivelrikkoa ja saikkua. Onko asiallista mennä tanssitunnille kun saikkua? Jaloillahan se tanssi pääasiassa hoidetaan, kädet toki mukana mutta

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nivelrikko vie työkyvyn mutta ei estä tanssimista?

Ensimmäisenä tulee mieleen kivulias sorminivelrikko ja tekstinkäsittelijän ammatti.

Vierailija
22/27 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nivelrikko sormissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi sairauslomalla tanssitunnille, vaikka liikkumisen suhteen estettä en kokisi olevankaan.

Nivelrikon ensisijainen hoito on liikunta, vasta sitten lääkkeet. Eli toki ap menee tanssitunneille ja liikuttelee siellä vielä tanssiessaan kätösiään niin, että nekin saavat liikettä.

Ota nyt selvää asioista, tietyille nivelille on ihan omat liikkeet jotka oikeesti auttavat eikä se sen mukaan mee että teen mitä itse huvittaa, se voi jopa pahentaa vaan tilannetta.

Vierailija
24/27 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahentaako liikunta nivelrikkoa? Jos pahentaa, ei oo asiallista kuormittaa kehoa sairauslomalla. Jos liikunta kuntouttaa, voi sairauslomalla sitä hyvinkin harrastaa.

Ei tod.pahenna, päinvastoin. Ylipaino pahentaa.

Vierailija
25/27 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikko kädessä/sormissa ja sen takia saatu sairasloma EI ole este lähteä kotoa liikkumaan vaikka sitten sinne tanssitunnille. Jos on joku tarttuva tauti ja olet sairaslomalla, niin silloin suositellaan että pysytään kotona. Olen itse ollut sairaslomalla nivelrikon takia ja tämä asia on tarkastettu sekä työnantajalta että lääkäriltä.

Vierailija
26/27 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi sairauslomalla tanssitunnille, vaikka liikkumisen suhteen estettä en kokisi olevankaan.

Nivelrikon ensisijainen hoito on liikunta, vasta sitten lääkkeet. Eli toki ap menee tanssitunneille ja liikuttelee siellä vielä tanssiessaan kätösiään niin, että nekin saavat liikettä.

Nivelrikon ensisijainen hoito on sekä siihen kuuluva lääkitys että liikunta, sen mukaan miten pystyy liikkumaan.

Vierailija
27/27 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin olin sairaslomalla ennen lonkan tekonivelleikkausta. Leikkaus tehtiin juurikin nivelrikon takia.

Ja kävit tanssitunneilla sairaslomalla ennen ja jälkeen leikkauksen?

AP:n nivelrikko on kädessä, tuon, keneltä kyselet, nivelrikko oli lonkissa. Vähän eri asia.

(mun tanssiryhmässä käy nainen, jolla on molemmat lonkat leikattu, siis kummallakin puolella nyt tekonivel)

AP:lle: riippuu vähän tanssilajista ja siitä, kuinka paljon se rasittaa käsiä. Esim. meidän nykäripainotteisilla jazz-tunneilla ei oikein nivelrikkoisilla käsillä pystyisi osaa jutuista tekemään (koska tehdään asioita myös lattialla ja käsien varassa), mutta jollain toisella tunnilla saatetaan olla pelkästään jalkojen päällä.