Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenenkään muun nuori tänään ilman kavereita kotona?

Vierailija
03.06.2023 |

Miten yksinäistä nuorta voi auttaa?
Sydän särkyy, kun sivusta seuraan.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omasta tahdostaan? Jos on niin anna hänen olla.

Vierailija
2/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin nuorena olla yksin ja kotona. Lukea kirjaa kissa kainalossa ja juoda kaakaota. Ei minulla kavereita ollut, mutta olin jo tottunut siihen. Yksin olin aina ollut. Se toimi.

Kammosin ajatustakin jos minua olisi kysytty ulos ja olisi pitänyt lähteä juomaaan siideriä ulos kylmään ja olla muka normaali teini. Ne adiat eivät minua tippaakaan kiinnostaneet.

Onko lapsellasi näin? Ei kaikkien tarvitse olla samasta muotista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi että on kotona kuin tuolla kylillä rellestämässä. Taas saadaan huomenna lukea, kuinka monta nuorta poliisi vei juoppoputkaan tai joutui sairaalaan.

Vierailija
4/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nuoreni on, mutta omasta tahdostaan. Kaveritkin ovat perheidensä kanssa. Mutta kurjaa, jos on on yksinäinen eikä huolita mukaan vaikka haluaisi :(

Vierailija
5/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin poika on kotona ja aikoo ollakin koko illan. Lueskeli äsken ja kohta katsotaan joku leffa.

Vierailija
6/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen nuori? Nämä ovat sellaisia juttuja, että näihin pitäisi vanhempien osata puuttua jo hyvissä ajoin. Pienestä pitäen tulisi pitää huolta sosiaalisista suhteista, ettei jää ulkopuolelle. Tässä vaiheessa kun lapsi ilmeisesti on jo jäänyt yksin, on hirveän vaikea tehdä mitään. Jos on siirtymässä syksyllä lukioon tai amikseen, niin siinä on hyvä tilaisuus aloittaa alusta.

Vierailija
7/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sai kutsun juhliin, muttei mennyt

Vierailija
8/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen nuori? Meillä oli yksinäinen ja kiusattukin peruskoulun ajan, mutta sitten lukiossa sai kavereita ja on kyllä ehtinyt rientoihin mukaan vielä näin myöhemminkin. Eli kannusta vaan, että kyllä vielä ehtii! Ja mitä vanhemmaksi kasvaa, ennen kuin lähtee iltamenoihin, niin sitä vähemmällä huolella te vanhemmatkin pääsette.

Vierailija
10/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan kannattanut särkeä se sydän ja sosiaalistaa se nuori jo hieman aikaisemmin eikä nyt valmistujaispäivänä alkaa miettiä näitä.

Vierailija
11/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä selviää. Anna hänelle kaikki rakkaus ja hyväksyntä minkä voit. Minäkin olin usein yksin nuorena, myös monet päättäjäispäivät. Nykyään mulla on perhe ja muutama hyvä ystävä joihin olen tutustunut aikuisena.

Vierailija
12/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Kauhea äiti, jos puuttuu asiaan.

Vierailija
13/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on kauan halunnut kavereita, joiden kanssa voisi olla ulkona, joten en usko olevan omasta tahdostaan. Yksi nettikaveri lähti kavereiden kanssa mökille, niin oma nuoreni oli selvästi surullinen ja kade.

Vierailija
14/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen nuori? Nämä ovat sellaisia juttuja, että näihin pitäisi vanhempien osata puuttua jo hyvissä ajoin. Pienestä pitäen tulisi pitää huolta sosiaalisista suhteista, ettei jää ulkopuolelle. Tässä vaiheessa kun lapsi ilmeisesti on jo jäänyt yksin, on hirveän vaikea tehdä mitään. Jos on siirtymässä syksyllä lukioon tai amikseen, niin siinä on hyvä tilaisuus aloittaa alusta.

Pelko puhuu.

Vierailija
15/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin. Moni nuori päätyy tänä iltana tai ensi yönä ryöste,,,i, rais.tuksi tai pahoin..yksi. tai sitten putkaan. Ihmiset ehtii juhlia aikuisenakin.

Vierailija
16/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18. Nuori tuli peruskoulussa kiusatuksi ja muutimme sen takia pois, kun koulu ei saanut kiusaamista loppumaan. Nuorikin odotti, että muutto toiselle paikkakunnalle ja lukio voisi muuttaa hänen elämänsä, mutta eipä ole vielä muuttanut. Täällä välimatkat on pitkiä eikä nuorella jos kaikilla muillakaan ole kulkuvälineitä millä kulkea. Sitten taas ne, joilla on kevarit, ovat kaikki keskenään.

Vierailija
17/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on kauan halunnut kavereita, joiden kanssa voisi olla ulkona, joten en usko olevan omasta tahdostaan. Yksi nettikaveri lähti kavereiden kanssa mökille, niin oma nuoreni oli selvästi surullinen ja kade.

En kyllä edes päästäisi alaikäistä kavereiden kesken minnekään mökille.

Vierailija
18/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna viinapullo käteen ja komenna ulos.

Vierailija
19/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen nuori? Meillä oli yksinäinen ja kiusattukin peruskoulun ajan, mutta sitten lukiossa sai kavereita ja on kyllä ehtinyt rientoihin mukaan vielä näin myöhemminkin. Eli kannusta vaan, että kyllä vielä ehtii! Ja mitä vanhemmaksi kasvaa, ennen kuin lähtee iltamenoihin, niin sitä vähemmällä huolella te vanhemmatkin pääsette.

18. Ihana kuulla, että teidän nuori sai lukiossa kavereita! Tekee varmasti kiusaamisen jälkeen tosi hyvää. Olen kannustanut nuortani olemaan itse aktiivinen muihin tutustumisessa, mutta nämä lukiokaverit eivät ole tulleet sellaisiksi, että viettäisivät vapaa-aikaa yhdessä. Lähettelevät toisilleen snäppejä ja siihen se on jäänyt.

Vierailija
20/59 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18. Nuori tuli peruskoulussa kiusatuksi ja muutimme sen takia pois, kun koulu ei saanut kiusaamista loppumaan. Nuorikin odotti, että muutto toiselle paikkakunnalle ja lukio voisi muuttaa hänen elämänsä, mutta eipä ole vielä muuttanut. Täällä välimatkat on pitkiä eikä nuorella jos kaikilla muillakaan ole kulkuvälineitä millä kulkea. Sitten taas ne, joilla on kevarit, ovat kaikki keskenään.

No eikö tuossa tilanteessa ehdottomasti kannattaisi hankkia se kulkuväline? Pari tonnia vs. nuoren yksinäisyys, syrjäytyminen ja menetetty mielenterveys.