Korvaako posti kadonneen kirjeen? Kirjeen sisällä oli noin 25e arvoinen pieni tuote
Onko kukaan saanut korvauksia?
Miksi meillä on posti, jos siihen ei voi luottaa. Lähetin pienen asian kirjeenä, mutta kirje ei koskaan päässyt vastaanottajalle asti.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomen posti muuttunut viime aikoina epäluotettavammaksi? Ennen postiin pystyi luottamaan. Pari kuukautta sitten äitini lähetti minulle paksun kirjekuoren, joka katosi. Kirjekuori oli epätavallisen näköinen koska tosiaan oli paksumpi, herättänyt varmaan huomion, joku ajatellut että siellä olisi jotain arvokasta, kuten lahjakortteja tai rahaa (ei ollut). Mulla on sellainen kutina, että joku postin työntekijä varastanut sen. Kaikki ns. tavalliset postikortit ja ohuet tavalliset kirjekuoret ihme kyllä menneet perille...
Minusta on hieman muuttunut paremmaksi tai sitten vaan kuvittelen. Todennäköisesti ihmiset vaan ovat vähentäneet muiden kuin pakettien lähettämistä, niissähän on seuranta. Ei tule enää pahemmin väärin jaettua postia, yhdessä vaiheessa sitä tuli todella usein ja paljon jäi saamatta postia. Ei ole enää paljoa uutisoitu löydetyistä jonnekin vaan jätetyistä posteista, missä on ollut monille eri ihmisille menevää postia.
Mulla oli muutama vuosi sitten vastaava tilanne. Joku Postin esimies keskittyi vain puolustelemaan omiaan, onnistui jotenkin saamaan syyllisen olon minulle, jonka lähetys oli kadonnut ja joka oli kehdannut tehdä reklamaation asiasta...
Vierailija kirjoitti:
Miten postilaiset osaavatkin aina napata noita kirjeitä, joissa on jotain arvokasta?
Miksi tavalliseen kirjekuoreen pitää tunkea jotain arvokasta pientä esinettä. Ne kirjeet lajittelee kone ja kuoret hajoavat siinä koneessa sen pienen esineen takia.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta sitä en ymmärrä, miksei posti tee omaa laadunvalvontaa. Käytännössä siis aseta "ansoja" rehellisyyden varmistamiseksi."
Luulisi tuollaista tehtävänkin.
Kyllä sitä tehdään.
Ei korvaa. Pitää olla postivakuutettu lähetys, että korvaavat.
Vierailija kirjoitti:
Jos hyväksyt korvaukseksi arkin postimerkkejä, niin sitten posti korvaa. Todellisuudessa posti on ulkoistanut vastuun aivan kaikesta asiakkaille, jopa lähetystunnuksella olevia paketteja katoaa ja posti vain toteaa, että voi voi, onpa harmi.
Minä olen saanut korvauksen kadonneesta paketista, niistä kuuluu saada kulut ja joku painon mukainen korvaus, tosin minä sain ihan sen oikean arvon mukaisen summan, minkä ilmoitin arvoksi. Vaati kyllä hieman sitkeyttä olla yhteydessä postiin, sitä ei ole tehty kovin helpoksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomen posti muuttunut viime aikoina epäluotettavammaksi? Ennen postiin pystyi luottamaan. Pari kuukautta sitten äitini lähetti minulle paksun kirjekuoren, joka katosi. Kirjekuori oli epätavallisen näköinen koska tosiaan oli paksumpi, herättänyt varmaan huomion, joku ajatellut että siellä olisi jotain arvokasta, kuten lahjakortteja tai rahaa (ei ollut). Mulla on sellainen kutina, että joku postin työntekijä varastanut sen. Kaikki ns. tavalliset postikortit ja ohuet tavalliset kirjekuoret ihme kyllä menneet perille...
Näkisit millaista porukkaa postissa on nykyään töissä... ennen se oli rehellisten ihmisten työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän postin vastainen trollikamppis täällä on menossa :) luuleeko rusakot että olemme noin typeriä`?
Vastaus ap:lle: tutki postin sivuja ja ota heihin yhteyttä. Et tarvitse siihen palstan apua, vaikka oletkin pelkkä nainen.
Ei siihen mitään trollikamppista tarvita. Postin toiminta on pelkkää arpapeliä. Hyvä jos kaikki menee hyvin, mutta jos ei mene, niin Posti pesee kätensä. Aina.
Jos lähetät pientä tavaraa joka ei ole litteä, voi käyttää pehmustettua kirjekuorta missä on kuplamuovia sisällä. Itse kyllä lähettäisin tuollaiset parinkympin jutut jo pakettina, kirjeenä lähetän Tori-ostoksia jotka ovat noin kympin luokkaa.
Eipä tuosta postivakuutetustakaan lähetyksestä ole iloa. Korvaavat nimittäin kadonneen lähetyksen painon mukaan. Eli jos lähetät 500 euron korun, niin saat paketin grammamäärän perusteella korvauksen. Jos taas postitat vaikka 20 kilolla rautanauloja, niin saat korvausta enemmän. Ihan älytön systeemi juuri näihin tilanteisiin, missä häviää pientä ja kallista tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Olihan kirjeesi varmasti alle 3 cm paksu ja ilman mitään möykkyjä, mitkä voisivat aiheuttaa sen jumittamisen lajitteluhihnalla?
Olihan se teipattu hyvin ja niin että ei ole vaaraa että se olisi tarttunut kiinni johonkin toiseen kirjeeseen?
Olihan osoite kirjoitettu selkeästi ja varmasti oikein? Oliko kirjeessä myös lähettäjän osoite, koska joskus kirjeestä repeää vastaanottajan osoite tai se menee esimerkiksi sateessa lukukelvottomaksi, mutta kirje voidaan silti palauttaa lähettäjälle jos lähettäjän yhteystiedot ovat luettavissa.
Koputan puuta samalla kun sanon tämän, mutta olen lähettänyt satoja pieniä tavaroita Suomen Postissa vuosien varrella kirjeenä ja vielä yksikään ei ole hävinnyt matkalla.
Mahtui helposti luukusta ja oli teipattu kiinni.
Oli oma osoite ja vastaanottajan osoite.
Ei ollut oudon muotoinen tms.
Tää oli ensimmäinen kerta kun kirje katosi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se postin työntekijä olisi sitä varastanut jos se esine olisi ollut 25 euron sijasta 2.5 euron arvoinen.
Ei postin työntekijä kirjettä avaamatta tiedä onko siellä 2,5 euron arvoinen asia vai 25 euron arvoinen. Eikä välttämättä tavaran nähtyäänkään, moni keräilytavara esimerkiksi on sellainen että asiaan perehtymätön heittäisi sen arvottomana roskiin. Mututuntumana sanoisin että todennäköisempää on litteiden onnittelukirjeiden katoaminen Postin työntekijän näpeissä rahan ja lahjakorttien toivossa, kuin joku random pikkutavaraa sisältävä kirje.
Tilasin kerran nettikaupasta pleikkaripelin, joka ei koskaan tullut perille. Myyjä lähetti uuden ja se tuli Postin pahoittelupussissa, kirje jäänyt jumiin lajittelukoneeseen ja siksi kuori auki. Haluaisin nähdä sen lajittelukoneen, joka osaa avata kuoren niin siististi! Aivan varmasti joku pitkäkyntinen avannut kuoren, mutta kun kyseessä ollut pikkulasten peli, niin ei kelvannut.
Ei tarvi rusakoiden trollikamppista, kun posti on ihan omine nokkinensa aivan kelvoton yritys nykyään. Voin siellä työskennelleenä sanoa, että palavereissa haistellaan pomojen pieruja ja hoetaan kadonneista/viivästyneistä lähetyksistä, että "nämä ovat vain todella pieni osa niistä paketeista mitä Posti kuljettaa", eikä edes yritetä tehdä asialle mitään.
Oma ulkomailta tullut kirje pääsi tulliin asti, sieltä vapauttamisen jälkeen ei ole näkynyt. Mitään erityisen arvokasta kirjeessä ei ole, mutta ystävä lähetti tunnearvoltaan tärkeän kirjan minulle varta vasten. Nyt sitä en sitten varmaankaan koskaan saa, ja harmittaa ystävän puolesta. Ja hävettää Suomen posti.
Vierailija wrote:
Vaikea todistaa, jos kirje ei ollut kirjattu. Kirjeessä ei oikeastaan kannata lähettää mitään arvokasta.
Närmare bestämt, lönar det sig inte att skicka något med Posti.
Ei korvaa.Koska et vakuttanut lähetys. Ihan tarkat ohjeet löytyy aiheesta postin oma sivusto.
Ei korvaa eikä edes anteeksi pyydä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vaikea todistaa, jos kirje ei ollut kirjattu. Kirjeessä ei oikeastaan kannata lähettää mitään arvokasta.
Närmare bestämt, lönar det sig inte att skicka något med Posti.
Jep, Matkahuolto on paljon luotettavampi kuljetusyritys nykyään ja asiakasystävällisempi.
Lähetin Hitlerin Saksan arvokas Natsitikari postissa.
Arvoa 470 euroa. Lähetin sen sen Viroon. Ja hyvin pakattuna kylläkin.
Onneksi otin kuvat lähetyksestä ennenkuin jätin sen postiin.
Se katosi matkalla Viroon. Posti etsi ja etsi.
Ei koskaan löytynyt. Se katosi noin vain matkalla Viroon.
Onneksi minulla on kuvat siitä lähetyksestä ja laitoin ne vastaanottajalle kyllä.
Ei kai se postin työntekijä olisi sitä varastanut jos se esine olisi ollut 25 euron sijasta 2.5 euron arvoinen.