Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinkiminen -raivostuttavaa

Vierailija
03.06.2023 |

En voi sietää enää Tori.fi myyntiä kun en jaksa vääntää näiden sankareiden kanssa jotka ovat ensin tekemässä kauppoja ja sitten maksun hetkellä alkaa se *tinkaatko postimaksujen verran*-rankutus. Ei, en maksa huvikseni 7euroa sinulle toimittamisesta, vaan tuote maksaa esim 40e eikä 33e.

Laitoin sitten itsepalvelukirppikselle pöydän viikoksi ja ajattelin sillä päästä näistä rasittavista turhista viestittelijöistä. Mutta vielä mitä! Tähän mennessä kirppiksen pitäjä on soittanut minulle jo kahdesti *asiakas tarjoaa x-tuotteesta x-euroa vähemmän*-puheluita! Siis mitä ihmettä? kuin ihmsillä on pokkaa?? En olisi kuuna päivänä voinut kuvitella, että tuollaisessa valmiiksi hinnoitellussa paikassakin joutuu näiden rankuttajien kohteeksi!

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. 😄

Vierailija
2/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin kuukausiliitteessä on tänään hyvä kuvaus näistä rasittavista tori-ostajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis alentamaan hintani n 10%, mutten 80%. 

Vierailija
4/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon 😄

Vierailija
5/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vuokrattavana asunto ja eniten raivostuttaa nämä tinkijät jotka pyrkii vuokralaiseksi..

Ensin valitetaan ja keksitään kaikenlaisia tekosyitä ..nämä tinkijät haluaa alentaa vuokraa ja on jopa haluttu sähköt ilmaiseksi ja veden hintaa puolittaa.

Toiset haluaa halvempaa hintaa ja uudet kodinkoneet jos tulevat vuokralle .

Sanomattakin on selvää että pidetään vaikka kämppä tyhjä ä kuin otetaan tälläistä porukkaa vuokralle kun on selvää että tulee vain ongelmia.

Vierailija
6/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä raivostuttavaa ja käsittämätöntä ihmisten käytös ja ahneus. Itse olen työskennellyt kirppiksellä missä tuotto menee yhdistykselle (syöpäyhdistys) ja hinnat on jo valmiiksi alhaalla. Esim. 5€ tuotetta tingataan 2€ hintaan, koska tuote ei ole priimakunnossa 😮 Jos vaikka suostutkin 4€ hintaan se ei asiakkaalle riitä ja tinkaus jatkuu. 2€ en suostu myymään ja asiakas lähtee pois kertoen että olen erittäin joustamaton ja asiakaspalveluun sopimaton eikä hän aio asioida enää täällä. No, minustakin ajatus oli hyvä 🥂

Vierailija
7/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä taas tympii se, että joka paikassa pitäisi olla tinkimässä. Selvästi jos hinnat on koholla, niin ei se mukavaa koko ajan olla tinkimässä. Kyllä minusta lähtökohta on se, että kirppistavara on vähintään puoleen hintaan myynnissä -50%. Monesti kuitenkin näkee käytettyä tavaraa melkein uuden hinnalla.

Vierailija
8/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita suoraan siihen tori.fi esittelytekstiin "En vastaa tinkijöille, hinta on tämä joka tässä lukee"

Vierailija
9/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen kuuluu asiaan. Myyn paljon Torissa ja monet tinkii. Monesti annan alennusta koska kaapissa seisottaminen vasta huonoa onkin.

Kahvikoneesta annoin 50 euroa alennusta.

Vierailija
10/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä taas tympii se, että joka paikassa pitäisi olla tinkimässä. Selvästi jos hinnat on koholla, niin ei se mukavaa koko ajan olla tinkimässä. Kyllä minusta lähtökohta on se, että kirppistavara on vähintään puoleen hintaan myynnissä -50%. Monesti kuitenkin näkee käytettyä tavaraa melkein uuden hinnalla.

Tämä totta. Mulla hinta 40-60 prossaa halvempi.

Myynyt lähes kaiken.

Itse ostan todella harvoin koska saan uutena samaan hintaan tai jopa halvemmalla.

Pari Marimekko tuotetta olisin halunnut mutta maksoivat saman verran kuin uusi tuote.

Vierailija
11/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että kauppa ei enää käy Huutonetissä. Siellä hinta oli aina se, jonka korkein huutaja huusi. Paitsi tarjouskaupassa. Siellä oli myös palautteen anto käytössä, ja oma profiili haluttiin pitää mahdollisimman vapaana negatiivisesta palautteesta. Harmi, ettei Torissa ole tuota palautuksen antoa käytössä, se karsisi heti pois tinkijät, joilla olisi paljon negatiivisia palautteita.

Vierailija
12/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi tinkiä. Jos ei raha kelpaa myyjälle ja uskoo saavansa enemmän niin sitten esittää vastatarjouksen tai kieltäytyy.

Vierailija
13/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on unohtaneet kirppisten merkityksen. Ei se ole mikään kanikonttori josta saa parhaan hinnan. Kirppishän on paikka jossa joutavan roinansa saa kiertoon ja vielä vaivan palkkaa.

Vierailija
14/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinkivara pitää lisätä hintaan, tai laittaa ilmoitukseen, että saa tinkiä, mutta hintaan se ei vaikuta. helppoa, kokeilkaa. 

Vierailija
15/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Myin kalliita juhlamekkoja (Gant, Lexington) 30-50e hintaan eli todellakin edullisesti. Kunnoltaan aivan erinomaisia, olisin säilyttänyt niitä itselläni sopivia tilanteita varten, mutta jouduin hyväksymään sen ettei 3 lapsen jälkeen koko36 enää istu kauniisti vatsan kohdalta.

Ja sitten tuli jatkuvasti näitä viestejä tarjoan 25e tai tarjoan pyynnin posteilla. Oikeasti ihmiset, eikö ole mitään käytöstapoja enää?

Vierailija
16/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee torissa aina, että ei tinkivaraa, ei turhia kyselyitä, en varaile. Maksu käteinen ja mp.

Ainiin ja erikseen vielä:

"En vastaa onko vielä vapaana kyselyihin".

Vierailija
17/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on unohtaneet kirppisten merkityksen. Ei se ole mikään kanikonttori josta saa parhaan hinnan. Kirppishän on paikka jossa joutavan roinansa saa kiertoon ja vielä vaivan palkkaa.

Tori ei kuitenkaan ole täysin sama kuin kirpputori. Eihän antiikkiliikkeetkään myy millä tahansa hinnalla tavaraa periaatteella nopeasti eroon, vaan hinnoittelevat harkiten. Torissa myydään paljon muutakin kuin lasten pieneksi jääneitä vaatteita.

Vierailija
18/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kai kasvatettu siten etten edes tajua tingitä tuotteen hinnasta. Jos tuotteessa on minusta liian korkea hinta en sitä tarvitse, helppo taktiikka. Tori:sta olen ostanut muutamaa klassikko pc-peliä (harvinaisia) enkä todellakaan ole tinkinyt silloin mistään. Myyjät ovat onneksi pyytäneet peleistä niin vähän eikä niitä mistään kaupoista saa että maksoin iloisesti niin pelit kuin postikulut.

Vierailija
19/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun jotkut myyjät vaan pitää hinnat korkealla vaikka tavara olisi myynnissä useita kuukausia. Olen tämmöisiin törmännyt, mutta mikäs siinä jos luulee saavansa sen pari kymppiä enemmän. Monille tinkiminen on myös tavaksi tullut, että aina käytetystä tavarasta voi 5e-20e tingata tai edes postikulut.

Vierailija
20/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun jotkut myyjät vaan pitää hinnat korkealla vaikka tavara olisi myynnissä useita kuukausia. Olen tämmöisiin törmännyt, mutta mikäs siinä jos luulee saavansa sen pari kymppiä enemmän. Monille tinkiminen on myös tavaksi tullut, että aina käytetystä tavarasta voi 5e-20e tingata tai edes postikulut.

Jätä ostamatta jos et maksa pyydettyä hintaa, niin yksinkertaista. Myyjä tietää tuoteensa arvon ja myy sille joka tuotteen tunnistaa. Todella rasittavaa olettaa, että myyjänä maksaisin puolestasi postikuluja jotka ovat tänä päivänä kalliit. Ohjeistus on ainakin minulla täysin selvä: maksa postit tai nouda.