Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet nykyään lakkiaispäivän/amiksen valmistujaispäivän pukeutumisvalinnastasi?

Vierailija
03.06.2023 |

Minulla oli 2009 musta kiiltäväpintainen mekko, jossa oli leveä helma. Jaloissa oli mustat remmikorkokengät. Vieläkin pidän tuota asua kauniina valintana, joka on kestänyt hyvin aikaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole vanhoja asioita ajatellut. Minulla oli ylppäripäivänä kauniin värinen mittojen mukaan tehty silkkimekko ja ballerinat. Ihan siisti ja kaunis asu kesän juhlaan. Mutta noin keskimäärin ei pyöri mielessä vanhat valinnat, elän tätä päivää.

Vierailija
2/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 2007 musta liituraitakankainen mekko, itse tehty tietysti kun artesaaniksi valmistuin, ja kaulassa valkoinen rusetti. Näyttää edelleen hyvältä, harmi ettei mahdu enää päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen pitkähihainen yli polvien mittainen löysähkö kukkamekko jonka löysin tältä palstalta linkitettynä, kun kyselin omenavartalolle sopivia mekkoja. Oli nappivalinta.

Vierailija
4/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä oli, kukkamekko ja vaaleankeltainen jakku. Enää en pysty niin korkeakorkoisia kenkiä pitämään kuin silloin. Kampaaja laittoi tukan nätisti.

Vierailija
5/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkiaispäivä oli 31. toukokuuta 1975 ja päällä suklaanruskea jakkupuku. Oikein tyylikäs siihen aikaan, mutta voisi kyllä hämmästyttää nykynuoria.

Puku oli kokoa 34 ja muistan pitäneeni itseäni lihavana. Joten eniten näin jälkikäteen ihmetyttää se, millainen ajatusmaailma voi 19-vuotiaalla ihmisellä olla.

Vierailija
6/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan onnistunut. Miesten muka klassinen tummapuku, siis ikään kuin leikkaukset ja tyyli olisi muutuneet sen jälkeen, joka on minulla edelleen toisinaan käytössä 20 vuotta myöhemmin. - Oikeastaan hätkähdän kun huomaan, että siitä on niin kauan kuin kirjoitin ylioppilaaksi.  Toisaalta onnittelen, kun jotain kertonee se, että se mahtuu edelleen päälleni eli ihan liian paljon en ole vielä turvonnut; koputtaa puuta. 

Vierailija
7/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleansininen kellohame hame + samaa kangasta oleva paitamainen yläosa jotain satiinintapaista, vaan ei kiiltävää kangasta. Olisi näköjään tänäänkin ihan muodikas, koska näytti yhtenäiseltä mekolta ja nyt samanlaiset olalta hieman rypytetyt hihat näyttävät taas olevan käytössä. Pidin siitä silloin ja edelleen se tuntuu nappivalinnalta.

Vierailija
8/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli seitkytluvulla roosanvärinen kaksiosainen asu, ja olin siihen oikein tyytyväinen. Yläosassa oli tyypilliset sen ajan isot kaulukset ja vyö. Joku ehkä pitäisi sitä arkisena, koska se oli ihan vain puuvillaa, ei siis klassinen jakkupuku.

Vierailija
9/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, siitä on jo 47 vuotta.

Vierailija
10/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin sairaanhoitajaksi joulukuussa -95 ja mulla oli valmistujaisissa kirkaanpunainen satiininen kietaisumekko jonka helma oli tulppaanin mallinen. Todella kaunis asu. Käyttäisin sitä edelleen jos se vaan mahtuisi päälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi