Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unelmoiko monikin ihminen "luksuselämästä"?

Vierailija
25.04.2023 |

Eli tätä elämää missä on ökykartanoita, jahteja, ökyautoja, kultaa ja timantteja, merkkitavaraa ja niiden jatkuvaa ostamista?

Minun mielestä useimmat ihmiset haaveilee ihan tavallisesta elämästä, mitä se kellekin tarkottaakin. En itsekään ole koskaan haaveillut ökyilystä, merkkitavaroista tai kartanoista.
Kyllä noista asioista tunnutaan haaveilevan, mutta en usko että ainakaan suomalaisista kovin iso määrä haaveilisi?

Haaveiletko sinä luksuselämästä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile, enkä ole haaveillut. Haaveilen sellaisesta elämästä, ettei olisi mitään turhaa roinaa.

Nautin pienistä ihan tavallisista asioista.

Vierailija
2/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Tarvitsen vain Raamatun ja punkkupullon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile mistään pintaliidosta, jos sitä tarkoitat. Mutta sen verran tässä jatkuvasti töiden lomassa pyrin sijoittamaan ja säästämään, että pystyn jäämään eläkkeelle mukavasti jo 50+ iässä, ellei nyt ihmeitä tapahdu. Ja tähän olen pyrkinyt opiskeluajoista lähtien.

Vierailija
4/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuon tyyppisestä luksuksesta. Mutta siitä kyllä, että olisi rahaa laittaa mökki mukavaksi ja lomailla ulkomailla vuosittain.

Vierailija
5/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä luksusta kaipaa. Korkeintaan lomalla pientä ylellisyyttä. Luulen, että moni elämäni aikana haavelema kallis asia on parempi ajatuksen, kuin käytännön tasolla.

Haaveilin nuorempana Porsche 911:stä. Näin viime kesänä, kun joku pappa oli parkkeerannut sellaisen Pohjois-Espalle, istui siinä autossaan ja toljotti ohikulkevia ihmisiä. Mietin, että kauankohan jaksaisin istua, ennen kuin veisin auton takaisin talliin ja lähtisin kävelylle.

Vierailija
6/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin luonnosta. Vanlife/telttailu kiinnostaa.

Vierailija
7/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luksuselämän tavoittelu rajoittui ylelliseen päiväpeittoon. Eli en haaveile luksuselämästä, asun aika vaatimattomasti, oma valinta.

Vierailija
8/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut näin kolmekymppisenä haaveilla tai ehkä pikemminkin nyt antanut itselleni luvan haaveilla. Ennen ajattelin, ettei saa olla niin pinnallinen ja turhamainen. Mitään mahdollisuuttahan mulla ei ole noita saavuttaa, kun olen kutakuinkin niin pohjamudissa kuin voi olla, mutta haaveilu on kyllä ihan kivaa. Aina välillä katselen myytäviä ökyasuntoja kiinnostavimmissa paikoissa ympäri maailman ja ihmettelen, että jotkut oikeasti pystyvät sellaisia hankkimaan ja muutenkin elämään elämää, jota on vaikea edes kuvitella. Toisaalta myös huomaan ajattelevani, että en mä tarvitsisi älyttömästi tilaa, en tietäisi, mitä sillä tehdä enkä varmaan osaisi tuntea oloani kotoisaksi sellaisessa. Mutta kauniita ne on katsella :)

9/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi ei monikaan. Joka on varsin uskomatonta, koska silti suomalaiset lottoavat jne.

Halutaan jatkaa samaa elämää ja olla huomaamattomia, mutta tavoite on käytännössä päästä velattomaksi ja mahdollisille lapsille antaa myös ponnahduslauta.

Itse en pelkää 120 miljoonan Eurojaskaa, suunnitelmat ovat valmiina. Todettakoon, että suunnitelman ykkösosiossa on muuttaa pois Suomesta.

Vierailija
10/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua rikastua. Aivan varmasti nousisi neste päähän samantien, ihan niin kuin kaikille muillekin.

Vierailija
11/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa luksusta, mutta sellainen taloudellinen tilanne, että voisi elää huolettomasti ja rahaa suuremmin miettimättä, olisi kyllä ihana.

Vierailija
12/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile luksuselämästä. Haaveilen pitkästä metsäretkestä ja nuotion tuoksusta laavulla.

Säästän kyllä tulevaa varten, mutta vaikka lottovoitto osuisi kohdalle, en lähtisi huvijahtia ostamaan. Soutuvene pienellä sähkömoottorilla riittää meidän tarpeisiin hyvin ja se meiltä löytyy jo.

Vierailija
13/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile luksuselämästä, mutta sellaisesta vauraudesta kyllä, että ei olisi huolta huomisesta ja voisi tehdä mitä mieleen juolahtaa.

Eli vaikka lähteä ex.tempore reissuun Uuteen-Seelantiin tai vaikka vaihtaa autoa uudempaan, kun siltä tuntuu. 

Mitään kartanoita en koskaan ostaisi, vaikka olisi kuinka suuri varallisuus tahansa. 

Vierailija
14/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa luksusta, mutta sellainen taloudellinen tilanne, että voisi elää huolettomasti ja rahaa suuremmin miettimättä, olisi kyllä ihana.

Tottakai, mutta ei sitä kysytty.

Vierailija
15/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile luksuselämästä, koska en pidä sitä realistisena haaveena. Mutta hyvästä elintasosta todellakin ja sitä kohti työskentelen koko ajan.

Vierailija
16/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan tuollaisesta mutta raha suo vapautta ja vapaus on luksusta.

Vierailija
17/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Merkit, pintaliito tms ei merkitse mitään.

Oikeastaan elän aika luksuselämää oman mittapuuni mukaan - on talot pkseudulla ja etelässä (täällä parhaillaan kesää vastaanottamassa), ihana puoliso, lapset, lastenlapset ja hyviä ystäviä. Eläke on pienehkö mutta selviän sillä osuudestani kuluista.

Vierailija
18/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi tyytyväinen yksinkertaiseen maalaiselämään. En kaipaa mitään kovin erityistä, tarvittavat pystyy hankkimaan. Velkaa ei ole. Töitä on sen verran kuin huvittaa tehdä. Perhe on ihana. Mihin tarvitsisin merkkikamppeita ja huvijahteja?

Vierailija
19/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen kyllä.

Vierailija
20/24 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten Yle esitteli jotain Putte-possun kartanoita ja veneitä. Vessapaperirullatelineet kultaa ja sitä rataa. Näytin miehelle ja sanoin, että kyllä vaan taidetaan olla paljon onnellisempia tavallisessa talossamme, kuin tämäkin ökysetä.