Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet sairas, vietkö lapsesi päiväkotiin?

Vierailija
06.12.2006 |

Olin viime viikolla sairaana ja ilmoitin aamulla, ettei lapseni tule tarhaan, koska olen sairas. Vastaus oli jotenkin tyly ja lopuksi hoitaja kehotti, että yrittäisin seuraavana päivänä jaksaa tuoda lapsen hoitoon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun en saa juurikaan levättyä jos lapset on kotona.

Vierailija
2/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tietenkin silloin, että mies vie ja hakee.

Kamalaa se on lapsellekin, jos äiti kipeä eikä jaksa leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin teen kyllä silloinkin töitä, kotona. Läppäri sänkyyn mukaan;)

Vierailija
4/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidetään lapsi aina kotona jos se on mahdollista. Jos on itse niin sairas, että pääsee viemään päiväkotiin niin pääsee myös töihin, on mun mielipiteeni. Jos taas on niin sairas, ettei kykene huolehtimaan lapsesta niin voihan mies sen sitten viedä hoitoon.

Jos olen " vähän kipeä" niin lapsi on kanssani kotona (esim. olen kuumeessa mutta jaksan leikkiä, en voi mennä kuitenkaan töihin, lepäilen ja annan lapsen puuhailla), jos taas paljon kipeä (oksennustauti tms.) niin mies vie lapsen hoitoon.

Vierailija
5/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon ollessani sairaslomalla. 200m matka päiväkotiin on hieman eri asia kuin 8h töissä.

Päivähoidossa on suhtauduttu hyvin ymmärtäväisesti.

Vierailija
6/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunsassa olin. poika 2.8v. on kova kiipeilemään ja vilkas. olin aivan poikki. tarhassa sanoivat, että olisi kannattanut tuoda hoitoon, että olisin saanut levätä.

Vierailija
7/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun pojan sairastelujen takia olemaan töistä pois, niin ei ole varaa omien sairastelujen takia olla. Jotenkin sinne on vaan raahauduttava vaikka kunto ois mikä itsellä.

Yhden ainoan kerran olen pitänyt pojan kotona, kun minulla alkoi aivan hirveä silmätulehdus yöllä ja mies ei ollut kotona, niin en päässyt hakemaan silmätippojakaan apteekista. Seuraavana päivänä oli siis pakko jäädä kotiin, etten tartuttaisi tulehdusta potilaisiini ja muuhun henkilökuntaan. Pidin silloin pojan myös kotona sen päivän, koska hän oli flunssainen ja vointi kohentui heti kun sain vaan silmätipat apteekista. Poika olisi kyllä hoitoon joutunut menemään, jos olisin itse voinut mennä töihin. Seuraavana päivänä oliksin sitten kiva mennä turvonneen ja punaisen silmän kanssa keskelle kaaosta.

Vierailija
8/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan saa levättyä 2-vuotiaan kanssa. Ja jos " sairaus" on niin lievä, että jaksan hoitaa ja touhuilla, niin menen töihin. Kauhein kokemus oli äitiysloma-ajalta, kun sain elämäni pahimman mahataudin ja yritin samalla vahtia konttaavaa pikkuista. Oksensin ja oksensin. Kolmen tunnin jälkeen tajusin soittaa sukulaistytölle, että tulee vahtimaan lasta, kun itse en pysty edes silmiä pitämään auki ja sen jälkeen sairastaminen olikin helpompaa. Nolotti vaan, että jos tämä tyttökin saa taudin, muttei onneksi saanut.

Vierailija
9/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sit parane jossei lepää

Vierailija
10/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi turhaan istuttaa kahta vilkasta lasta sisällä, jos ei itse pääse edes ulos? Ja kokemuksesta tiedän, ettei taudit mene ohi, jos ei kunnolla lepää.

terveisin syyskuun alusta saakka flunssaa sairastanut

Vierailija
11/11 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilainen pitää joka tapauksessa viedä eskariin, joten samalla vie nuoremmankin lapsen.