Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi asumistukia ei vain poisteta?

Vierailija
02.06.2023 |

Yksistään nämä poistamalla saadaan melkein ne kaivatut miljardisäästöt.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon välkkyjä ideoita näin hallitusneuvotteluiden aikaan.

Vierailija
82/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kapitalismin takia ihmisiä riistetään asumisen hinnalla. Siksi.

Jos valtio omistaisi kaikki asunnot, niin tukia ei tarvittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös asuntojen pitäminen tyhjillään pitäisi sanktioida. Tahallaan nostetaan vuokria ja asuntojen arvoa, kun pidetään toisia tyhjillään. Monilla kämpillä samat sijoittajaomistajat.

Vierailija
84/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea voidaan poistaa jos asetetaan vuokrakatto.

Yritystuet voidaan poistaa ongelmitta koska tahansa. Konkatkoon jos ovat niin huteralla pohjalla.

Sillä asumistuella on jo olemassa tietty yläraja ja omavastuuosuus. Sen ylimenevän osuuden joutuu joka tapauksessa maksamaan itse. Vuokrakatto on yhtä huonosti toimiva idea kuin että banaaneille tai kahville asettaisiin hintakatto mitä ne eivät saisi ylittää.

Vierailija
85/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kapitalismin takia ihmisiä riistetään asumisen hinnalla. Siksi.

Jos valtio omistaisi kaikki asunnot, niin tukia ei tarvittaisi.

Neuvostoliittossa "rakennettiin sosialismia" vuosina 1917-1991, mutta sitä systeemiä ei saatu koskaan toimimaan. Jos kaikki asunnot olisivat valtion omistamia kommuuneja, niin kukaan ei viitsi panostaa omaan asumiseensa yhtään sen enempää kuin ollaan kiinnostuneita puiston penkkien kunnosta. Se tarkoittaisi vain yleistä hälläväliä asennetta. Jopa kiinalaiset kommunistitkin ovat tunnustaneet markkinatalouden tehokkuuden suunnitelmatalouden sijasta.

Vierailija
86/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ehkä ihan ymmärrä tätä keskustelua. En tosin asu pk-seudulla. Mutta en mä oo koskaan olettanut että joku muu maksaa mun menot.

Lähdin kotoa 17v ja kävin koulut ja tein ohessa töitä. Toki olen vaan ihan perus lukio ja ammattikoulupohjainen duunari.

Mutta ei mulla ois käyny mielessäkään yrittää roikkua jossai yhteiskunnan tukien varassa.

Pohjana on mt-ongelmaisuutta ja isoja kriisejä elämässä.

Silti nykyään hallitsen oman elämäni ja töissä ollut jo melkein 20v. Ei ole helppoa, eikä mukavaa aina. Mutta eikö se elämä sellaista ole.

Toiset vaan tykkää maata omassa surkeudessaan. Ja ketkä senkin lystin maksaa?

Vielä on hyvin aikaa jäädä työttömäksi. Mä tiedän työttömiä, joilla on 30-40 vuoden katkeamaton työura ennen potkuja tai konkurssia. Mulla on töitä mutta mikään muu ei ole varmaa kuin epävarma.

Vierailija
87/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea maksetaan tarpeen mukaan. Lapsilisää sen sijaan ei.

Vaikka olisit upporikas niin lapsilisiä saat.

Lapsilisät nyt voisikin lopettaa kokonaan.

Se onkin kiva tappaa lapsi nälkään/tauteihin/kylmyyteen!

Lapsilisä loppuu = Lapsi kuolee nälkään, tauteihin ja kylmyyteen

Mahdat olla hyvä vanhempi.

Kun lapsia on "paljon", ja mitään tukea ei työtön saa, niin joo, LAPSI KUOLEE! Miten tämä on mahdoton käsittää?

Miksi ihmeessä työtön tekee paljon lapsia?

Ja tähän nyt ei käy vastaukseksi se, ettei ole ollut työtön lapsia hankkiessaan. Jos on ollut töissä ollessa varaa hankkia paljon lapsia niin täytyy olla aika vankat tulot ja ammatti johon perheen perustaa. Säästöjä ja plan B. Esim meillä oli varaa kahteen. Väitän että aika paljon tarvitsee tienata ja olla hyvin kouluttautunut, jotta enempään olisi varaa. Tai ainakin ammatin olla suht varma.

Jos työskentelee alunperinkin epävakaalla alalla tai puutteellisella koulutuksella, ei ole mikään perusoikeus tehdä paljon lapsia. Tämä varoituksen sanana kaikille perhesuunnittelua tekeville, YHTEISKUNNAN VELVOLLISUUS EI OLE MAKSAA HOLTITONTA SIKIÄMISTÄ. Ajatus että kyllä yhteiskunta sitten maksaa on kuvottava.

Toisten lisääntyminen ei vieläkään ole sun asia!

Vierailija
88/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ehkä ihan ymmärrä tätä keskustelua. En tosin asu pk-seudulla. Mutta en mä oo koskaan olettanut että joku muu maksaa mun menot.

Lähdin kotoa 17v ja kävin koulut ja tein ohessa töitä. Toki olen vaan ihan perus lukio ja ammattikoulupohjainen duunari.

Mutta ei mulla ois käyny mielessäkään yrittää roikkua jossai yhteiskunnan tukien varassa.

Pohjana on mt-ongelmaisuutta ja isoja kriisejä elämässä.

Silti nykyään hallitsen oman elämäni ja töissä ollut jo melkein 20v. Ei ole helppoa, eikä mukavaa aina. Mutta eikö se elämä sellaista ole.

Toiset vaan tykkää maata omassa surkeudessaan. Ja ketkä senkin lystin maksaa?

Menikö, Hönö, pitkä aika, kun väsäsit tuon tarinan?

Vierailija
89/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa ne perkeleen asumistuet, ei niitä kaikille tarvitseville kuitenkaan makseta, esmes mulle.

Vierailija
90/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistakaa ne perkeleen asumistuet, ei niitä kaikille tarvitseville kuitenkaan makseta, esmes mulle.

Ei mullekaan makseta, mutta silti en vaadi MUIDEN kärsimistä. Hae apua!

Vierailija
91/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrankorotusautomaatit seis.

Jos vuokraaja purkaa vuokrasopimuksen korotuksesta kieltäytymisen perusteella parin kuukauden vuokraa vastaa korvaus vuokralaiselle.

Vierailija
92/92 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin, hae ite apua