Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko mieheni liikaa?

Mervi?
02.06.2023 |

Mieheni rentoutuu työpäivän jälkeen tai etätöissä myös sen aikana oluella tai lonkerolla. Tämä on kuulemma yleistä mutta mielestäni minun mieheni juoma määrä on liian iso. Eli päivässä menee noin 6-8 kpl 0.5 vahvaa olutta tai lonkeroa. Joskus aamullakin ottaa yhden. Ja joka päivä. Lapsiperhe vielä. Hänellä on hyvä työ jossa pärjää ja tekee joitain kotitöitä ja on ihmisenä rauhallinen ja miellyttävä. Vähän masentava välillä kun on niin väsynyt ja tekee hirveästi töitä. Elättää kyllä perheen mutta suurinosa rahasta menee kaljaan ja tupakkaan. Tili menee miinukselle usein. Itse on lapsen kanssa vielä kotona. Asia mietityttää minua. Itse en juuri juo lainkaan.

Mikä määrä on ns. hyväksyttävä?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on maksa-arvot?

Vierailija
2/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa nalkuttaa!

Okei eli onko tämä just sitä turhasta nalkuttamista? Miten itse näet tuon määrän onko kohtuuden rajoissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa nalkuttaa!

Okei eli onko tämä just sitä turhasta nalkuttamista? Miten itse näet tuon määrän onko kohtuuden rajoissa?

Ei kuulu minulle. Jos ei juo rähinäviinaa niin ok.

Vierailija
4/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites on maksa-arvot?

No oletettavasti huonot, joskus kävi mittaamassa ja oli raittiina kuukauden ja valehteli työpaikkalääkärille ettei enää juo. On siis juonut jo ainakin 8v näin.

Vierailija
5/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0.5 on kyllä niin pieni vahvuus, ettei haittaa vaikka joisi useammankin.

Tupakointi tuhoaa tietenkin keuhkot.

Vierailija
6/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0.5 on kyllä niin pieni vahvuus, ettei haittaa vaikka joisi useammankin.

Tupakointi tuhoaa tietenkin keuhkot.

Tarkoitin siis 0.5L eli kokoa, ja vahvuus on se yli 5 joka lonkeroissa on.

Vierailija
7/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo liikaa. On alkoholisti jos ei pysty olemaan juomatta.

Vierailija
8/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kaljaa tai lonkeroa päivässä niin se on yli 30 viikossa. Aivan liikaa. Jos teillä lapsi niin ei ole hyväksi että lapsi asuu samassa asunnossa kun juoppo miehesi. Minun äiti joi kun olin lapsena niin sillä ja sen miehellä meni 3-4 kossu pulloa viikossa ja kymmeniä kaljoja Jouduin sitten lastenkotiin sen takia. Mietis nyt vähän kannattaako olla sellaisen juoppo miehen kanssa.

Vierailija
9/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maksa-arvot koholla vaikka en ole koskaan juonut alkoholia.

Vierailija
10/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

6 kaljaa tai lonkeroa päivässä niin se on yli 30 viikossa. Aivan liikaa. Jos teillä lapsi niin ei ole hyväksi että lapsi asuu samassa asunnossa kun juoppo miehesi. Minun äiti joi kun olin lapsena niin sillä ja sen miehellä meni 3-4 kossu pulloa viikossa ja kymmeniä kaljoja Jouduin sitten lastenkotiin sen takia. Mietis nyt vähän kannattaako olla sellaisen juoppo miehen kanssa.

Okei kiitos vastauksesta. Ja olen pahoillani puolestasi.

Tässä painaa vaakakupissa se että mies ei käyttäydy erilailla kun juo tai on juomatta. Ainut joka harmittaa on hänen terveys ja rahanmeno joka on pois meidän taloudesta. Harmittaa kyllä lapsen puolesta kun isillä on aina kaljatölkki kädessä. Jotenkin surullista. Hän on vielä taapero mutta silti ymmärtää että tölkki on isille tärkeä. Mies on luonteeltaan lämmin ja kiltti ja tekisi mitävain (paitsi lopettaa juomisen) perheensä eteen. Tuntuu vaikealta erota. Tunteet itsellä vähentyneet häntä kohtaa kun itselllä erilaiset arvot tämän suhteen.

Vierailija
11/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expressen kertoo, että Ruotsin elintarvikevirasto on saanut kahdeksan ilmoitusta VitaePron epäillyistä vakavista sivuvaikutuksista, joita olivat esimerkiksi maksavaurio ja voimakkaat allergiset reaktiot. Valtaosassa tapauksista asiakas oli saanut oireita, kun hän oli ottanut VitaeProta ja hakeutunut siksi hoitoon.

Tämähän tietysti poistuu pikimmiten.

Vierailija
12/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juo aamullakin ja työpäivän aikana? Jos ei noista päivittäisistä annoksista hälytyskellot soi niin viimeistään sit aamu- ja työpäiväjuomisesta.

Toivottavasti aloitus on provo.

Vierailija
13/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuossa alkoholistin oireita alkaa olla, varsinkin, jos ei siis ole koskaan pidempiä aikoja juomatta. Määrä kasvaa pikkuhiljaa, ja vahvuudet. Kohta menee kossu päivässä.

Vierailija
14/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, ei tuo mikää mkes ole, vaan joku kurjaakin kurjempi matonen, joka ei kykene olemaan ilman alkoholia. En katsoisi tuupoiå hetkeäkään, vaan antaisin hänen juoda itsensä vaikka pois päiviltä ja minä olisin kaukana silloin.

Ei minulla ainakaan olisi tuollaisen tyypin kanssa mitään yhteistä ja en usko, että hänen juttunsa ovat olleet tähän astikaan mitään kovin erikoisia ja viisaita. Aika raato tyyppi.

Vierailija
15/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vata kysymys: juoko naisesi liikaa viikollakin viiniä,kaljaa ?

Vierailija
16/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K y l l ä juo liikaa. Paljonkin.

Ainakin pitäisi olla juomatta päiviä, viikkojakin välissä.

Onko vain muodostunut tavaksi? Voisiko välillä juoda alkoholitonta olutta?

Mervi?

Oletko trolli?

On välillä ollut päiviä ja hikisesti pari viikkoa vuodessa ilman. Tapahan tuo on kun on riippuvuus.

Mietin vaan kun mainitsen tästä tutuille tai puolitutuille niin moni sanoo aina että aika perus meininkiä että kaikkihan ottaa sitä kaljaa.

Mervi nimimerkki oli kysymysmerkillä varustettu että olenko juopon vaimo niinkuin..

Onko esim 3 tai 4 kaljaa ok päivittäin?

Vierailija
17/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites on maksa-arvot?

No oletettavasti huonot, joskus kävi mittaamassa ja oli raittiina kuukauden ja valehteli työpaikkalääkärille ettei enää juo. On siis juonut jo ainakin 8v näin.

Ihana mies, valehtelee lääkärillekin. Ei olisi minun mies ja en olisi edes ajatellut tekeväni hänen kanssaan lasta. Mutta sinäpä teit ja nyt lapsesi isä on valehteleva juoppo. Mikäköhän lapsesta tulee? Äiti on kurja mamma, joka nöyristelee juopon edessä ja hyväksyy hymyillen valehtelut sun muut ongelmat, isä juoppo. Wau.

Vierailija
18/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki, mutta kannattaa varmuuden vuoksi laittaa puukot ja keittiöveitset lukittuun kaappiin.

Vierailija
19/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyttävä määrä on 2-3 pientä keskiolutta viikossa.

Vierailija
20/101 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites on maksa-arvot?

Ihana mies, valehtelee lääkärillekin. Ei olisi minun mies ja en olisi edes ajatellut tekeväni hänen kanssaan lasta. Mutta sinäpä teit ja nyt lapsesi isä on valehteleva juoppo. Mikäköhän lapsesta tulee? Äiti on kurja mamma, joka nöyristelee juopon edessä ja hyväksyy hymyillen valehtelut sun muut ongelmat, isä juoppo. Wau.

Sanon vain että asiat eivät ole näin yksiselitteisiä.

Haluan sanoa sen mieheni ja itseni puolustukseksi miksi en heti päätä eroa ja sano sille kaikkea törkyä päin naamaa. Että hän on todella hyvässä ja vaativassa työssä ja on viisas, korkeasti koulutettu ja sivistynyt mies. Ei rettelöi eikä urpoile muutenkaan. SIKSI tämä on vaikeaa. Haluaisin yhdessä ratkaista ongelmat. Emme ole mitään ö-luokkaa kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän