Kerrostalossa asuminen on niin alkeellista ja ankeaa verrattuna omakotitaloon
Ei ole omaa pihaa jossa voisi ruokailla, kahvitella tai juoda olutta ja istuskella lämpiminä kesäpäivinä.
Ei ole omaa puulämmitteistä saunaa.
Ei voi tehdä nuotiota jossa paistaa makkaroita tai grillata pihviä.
Ei ole omaa pihaa jossa vaikka korjata omaa autoa.
Ei ole omaa pihaa jossa voisi harrastaa jotain pelejä tai urheilua.
Ei ole omaa pihaa jossa voisi koiran kanssa viettää aikaa.
Kerrostalossa asuminen vie ihmisen masennukseen, ei tämä ole ihmiselle tarkoitettu. Täällä ei ole mitään tekemistä ja kaikki ihmiset kyttää ikkunoista ja naapureiden kakarat huutaa pihalla kurkku suorana. Puistot täynnä mölyäviä ihmisiä jotka juo alkoholia eikä missään ei saa olla rauhassa, pitäisi mennä johonkin kilometrien päähän metsään että on rauhallista.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo sopii ihmiselle joka ei tee mitään ja jolla ei ole harrastuksia. Korkeintaan käy salilla, baarissa ja konsertissa vapaa-aikana.
Minä asun kerrostalossa mutta minulla on 3 huonetta ja autotalli jossa säilytän kanoottia, pyöriä, suksia, kalavehkeitä, telttoja ja kunnostan vanhoja puuhuonekaluja. Taloyhtiössä on myös saunaterassi ja grilli. Omalle pihalle ja rantaan tai veneilemään pääsen kun ajan kesämökille tai lapin mökille.
No mitä helevettiä? :D
Mulla on 35 neliötä ja kyllä mä esim urheilen, ompelen, tuuunaan ja remontoin, teen koruja ja puutöitä myyntiin. Kunnon kohotukseen ei salia tarvitse.
On tuolla pihalla grillipaikkakin, mutta harvoinpa sitä tulee siellä tehtyä mitään, ehkä yhdet makkarat kesässä. Helpompi kokata keittiössä. Taloyhtiöllä on soutuvene, jota saa käyttää ilmaiseksi ja paljon sillä ihmiset kalassa käy.
Mulla tais olla siinä 10 neliönkin opiskelijasolussa mm ompelukone.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on asunnossa tilava parveke. Siellä mahtuu grillaamaan (sähkögrilli on sallittu), syömään ja juomaan. Olutta en juo parvekkeellakaan. Minun ei tarvitse hoitaa pihaa, pari amppelikukkaa riittää. Autoa en rassaa, sitä varten on korjaamot. Koiria inhoan, joten sellaista ei ole.
Sähkögrilli! Ai että! 😂
Miettikää mikä ero on auton omistajalla kun pitää vaihtaa renkaat keväisin ja syksyisin.
Kerrostalossa asuvana joudut kantamaan painavat renkaat parvekkeelta autoon ja ajamaan johonkin syrjäiseen parkkipaikkaan vaihtamaan, sitten pitäisi pestä ne toiset renkaat jotka viet säilytykseen mutta missä peset kerrostalossa asuvana? Ja sitten taa pitää kantaa renkaita parvekkeelle, tämä sama kaksi kertaa vuodessa. Ja ihmiset kyylää ikkunoissa ja parkkipatet kulman takana kun pysäköit auton pihalle.
Omakotitalossa asuvana voi vaihtaa renkaat omassa pihassa jossa ne saa helposti pestyä ja pyörittää renkaat autotalliin. Niin helppoa.
Kyllä meidän kerrostalopihalla jotkut ruokailevat, mummoilla on kesäisin oma kahvittelupiiri ja joskus ottavat jopa olutta. Pihalla istuskelijoitakin on lämpiminä kesäpäivinä.
Jotkut korjaavat autoaan parkkihallissa tai parkkipaikalla. Helpompi viedä korjaamolle, kilometrin säteeltä löytyy muutama.
Lapset pyöräilevät pihalla, joku harjoittelee joskus rullaluistelua. Keppariharrastajia riittää. Pienen teltankin olen pihalla nähnyt. Tenniksen harjoittelijat ärsyttävät joskus, pakuttavat sitä palloaan meidän seinää vasten. Jalkapallosta ei niin paljon kumahduksia kuulu.
Metsäänkään ei ole matkaa juuri mitään, jos toisessa päässä pihaa asuisin, niin puhutaan jostain kymmenestä metristä.
Vierailija kirjoitti:
47 mies kirjoitti:
Asuin kerrostalossa 40 vuotta. Sain perinnön ja perin omakotitalon äidiltä. Olen asunut tässä lähes 8 vuotta. Nautin joka hetkestä. On oma piha ja poreallas ja saunaan pääsee koska vain. Kerrostalossa pääsi saunaan kerran viikossa ja se harmitti aina. Olenkin nyt saunonut monta kertaa viikossa kesät ja talvet. Pihalla grillaan kesäisin ja minulla on myös savustuspönttö jossa kalaa savustan. Heinäkuussa järjestän grillijuhlat kun täytän 48 vuotta.
Suurimmassa osassa kerrostaloja on nykyään oma sauna.
Ja monilla on myös mökki. Mutta ihana, että olet vanhemmalla iällä löytänyt hyviä asioita elämään. Se on tärkeää.
Kerrostalo yksiöissä ei saunaa ole. Ja asukkailla omn 1 saunavuoro viikossa koska yhtiö ei halua että saunaa lämmitetään useammin. Itse käyn kunnan saunassa parin euron hintaan muutaman kerran viikossa meren rannalla. Sitten kunnalla on saareissa varaustupa jossa myös sauna ja käyn niissä saunomassa.
Ja sitten on niitä, joilla on molemmat.
Silti ei ole mitenkään parempi, on vain ollut onnea elämässä.
Omakotitalo menee myyntiin, kun aika koittaa.
Tämäpä sattui, juuri kuuntelin liki kaksi tuntia sisareni valitusta, asuu nk. arvotalossa Helsingin keskustassa, ostivat ylihintaisen osakkeen, 63 m3 kolmio, perheessä kaksi lasta, siis saakelin ahdasta. Naapurit möykkää, toiset yöllä ja toiset päivällä, parvekkeella ei kuulema voi olla kun se on tulikuuma pätsi tai hemmetin kylmä, ja naapurit kiskoo viinaa ja polttavat tupakkaa joka puolella. Vanhemmat asukkaat kyttää ja neuvoo joka asiassa ja porraskuilussa helkkarinmoinen meteli. Naapurilla on kuulema ollut koko päivän ripuli, eli paskantamista koko päivän. Huh, huh.
Pyysi kylään, kieltäydyin, siihen koppiin en lähde, käskin tulla meille, ei ole kuulema rahaa kun vastike ja korot nousseet pilviin. Noh, sitä saa mitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää mikä ero on auton omistajalla kun pitää vaihtaa renkaat keväisin ja syksyisin.
Kerrostalossa asuvana joudut kantamaan painavat renkaat parvekkeelta autoon ja ajamaan johonkin syrjäiseen parkkipaikkaan vaihtamaan, sitten pitäisi pestä ne toiset renkaat jotka viet säilytykseen mutta missä peset kerrostalossa asuvana? Ja sitten taa pitää kantaa renkaita parvekkeelle, tämä sama kaksi kertaa vuodessa. Ja ihmiset kyylää ikkunoissa ja parkkipatet kulman takana kun pysäköit auton pihalle.
Omakotitalossa asuvana voi vaihtaa renkaat omassa pihassa jossa ne saa helposti pestyä ja pyörittää renkaat autotalliin. Niin helppoa.
Ongelma liittyy enempi omakotiasumiseen liittyvään köyhyyteen.
Aja sinne rengashotellille.
Vierailija kirjoitti:
Ei renkaita parvekkeella säilytetä vaan varastossa.
Eiköhän nuo kerrostalot ole syynä nykyisen suureen määrään mielenterveysongelmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei renkaita parvekkeella säilytetä vaan varastossa.
Kuka hullu vie häkkivarastoon varastettavaksi 1000-2000 euron arvoiset renkaat?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän kerrostalopihalla jotkut ruokailevat, mummoilla on kesäisin oma kahvittelupiiri ja joskus ottavat jopa olutta. Pihalla istuskelijoitakin on lämpiminä kesäpäivinä.
Jotkut korjaavat autoaan parkkihallissa tai parkkipaikalla. Helpompi viedä korjaamolle, kilometrin säteeltä löytyy muutama.
Lapset pyöräilevät pihalla, joku harjoittelee joskus rullaluistelua. Keppariharrastajia riittää. Pienen teltankin olen pihalla nähnyt. Tenniksen harjoittelijat ärsyttävät joskus, pakuttavat sitä palloaan meidän seinää vasten. Jalkapallosta ei niin paljon kumahduksia kuulu.
Metsäänkään ei ole matkaa juuri mitään, jos toisessa päässä pihaa asuisin, niin puhutaan jostain kymmenestä metristä.
Hirvittää ajatuskin, että kun menen helteellä pihalleni vaikka kirjaa lukemaan siinä ympärillä touhuilisi muita, ventovieraita ihmisiä. En menisi koskaan pihalle, kököttäisin kopissani.
Ihan riittävästi saa töissä olla muiden ihmisten ympäröimänä, kotona ja omalla pihalla pitää olla ehdoton rauha. Ja on mukavaa kattaa terassille lounas, grillata kalat ja kasvikset ja nauttia oman perheen kesken.
Ahdistaa ajatuskin, että kerrostalon pihalle menisin muka nauttimaan vapaa-ajasta, ja jos joku siihen työntyy seuraa tekemään, pois ei voi käskeä, koska tila on yhteinen. Hyi!
Kukin tyylillään, minulle ei kelpaa.
Ei ole pihaa jonka nurmikkoa tarvitsisi leikata
Ei ole pihaa jota joutuu kolaamaan talvella aivan jatkuvasti
Ei ole jatkuvia keskeneräisiä remppoja ja muita kunnostustöitä
Ei tarvitse huolehtia jätteidenkäsittelystä
Kuulostaa täydelliseltä elämältä. Säälin tosin ap:n koiraa, joka ei pääse omasta pihasta koskaan muualle
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo kerrostalot ole syynä nykyisen suureen määrään mielenterveysongelmaisia.
Ööö...
Onko omakotitalo syynä tyhmyyteesi?
Ukrainalla ei ole mitään tietä Natoon. Kaikista puheista huolimatta, Venäjällä on asiaan käytännön veto-oikeus, koska konfliktissa olevaa maata ei voi ottaa jäseneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma liittyy enempi omakotiasumiseen liittyvään köyhyyteen.
Aja sinne rengashotellille.
Nykyihmisistä on tullut laiskoja ja avuttomia kun renkaillakin pitää olla hotellit eikä itse viitsitä tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on sellainen mihin mennään vain säilöön yöksi, mitään kotia sellaisesta ei saa. Otetaan vielä sellainen -23 rakennettu ihmeneliöillä ja paperiseinillä missä ei saa tupakoida niin ollaan lähellä asumisen kurjuuden maksimaalisuutta.
Miksi kukaan haluaisi tuhota keuhkonsa ja elimistönsä tupakan myrkyillä?
Minulla on kerrostalossa ilmalämpöpumppu, lattialämmitys ja kaikista tärkeintä, 800/800 Mbps nopea netti. Pihalla en tee mitään. M28
joo vieläki muistan kui saakelin mukavaa se oli.toivottavasti ei enää koskaan mene niin huonosti et takas luukkuun