Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalossa asuminen on niin alkeellista ja ankeaa verrattuna omakotitaloon

Vierailija
01.06.2023 |

Ei ole omaa pihaa jossa voisi ruokailla, kahvitella tai juoda olutta ja istuskella lämpiminä kesäpäivinä.
Ei ole omaa puulämmitteistä saunaa.
Ei voi tehdä nuotiota jossa paistaa makkaroita tai grillata pihviä.
Ei ole omaa pihaa jossa vaikka korjata omaa autoa.
Ei ole omaa pihaa jossa voisi harrastaa jotain pelejä tai urheilua.
Ei ole omaa pihaa jossa voisi koiran kanssa viettää aikaa.

Kerrostalossa asuminen vie ihmisen masennukseen, ei tämä ole ihmiselle tarkoitettu. Täällä ei ole mitään tekemistä ja kaikki ihmiset kyttää ikkunoista ja naapureiden kakarat huutaa pihalla kurkku suorana. Puistot täynnä mölyäviä ihmisiä jotka juo alkoholia eikä missään ei saa olla rauhassa, pitäisi mennä johonkin kilometrien päähän metsään että on rauhallista.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kotonani tekemistä keksin.

Ja tiedätkös mitä? Ovea ei ole ulkopuolelta lukittu, pääsen pois koska tahansa :)

Vierailija
42/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin kerrostalossa. Täällä ei ole mitään, ja yöt kuuntelet yläkerran kanta-astujaa. Mua niin masentaa. Vaikka kaksio on oma niin kaipaisin enemmän tilaa ja omaa rauhaa. Ei ole rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa pitää olla korkea aita

Vierailija
44/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo on sellainen mihin mennään vain säilöön yöksi, mitään kotia sellaisesta ei saa. Otetaan vielä sellainen -23 rakennettu ihmeneliöillä ja paperiseinillä missä ei saa tupakoida niin ollaan lähellä asumisen kurjuuden maksimaalisuutta.

Vierailija
45/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi...

Kaikesta sitä tosiaan voi tuntea ylemmyyttä.

Vaan mitään et täältä mukaasi saa.

Vierailija
46/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo on sellainen mihin mennään vain säilöön yöksi, mitään kotia sellaisesta ei saa. Otetaan vielä sellainen -23 rakennettu ihmeneliöillä ja paperiseinillä missä ei saa tupakoida niin ollaan lähellä asumisen kurjuuden maksimaalisuutta.

T. olen pikkuisen parempi ihminen, mutta happamaa näen kaikessa

Vierailija
47/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin itseltäni hengen pois mieluumin kun muuttaisin kerrostaloon.

Ole hyvä vaan.

Ei kiitos, asun onnellisesti omassa talossa.

En tiedä miten onnellinen olet, jos sinällään mitätön asia heittäisi itsetuhoon.

Vierailija
48/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi se vasta kurjuuden maksimointia onkin. Ihan järjetöntä hommaa.

Vierailija
49/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole omaa pihaa jossa voisi ruokailla, kahvitella tai juoda olutta ja istuskella lämpiminä kesäpäivinä.

Ei ole omaa puulämmitteistä saunaa.

Ei voi tehdä nuotiota jossa paistaa makkaroita tai grillata pihviä.

Ei ole omaa pihaa jossa vaikka korjata omaa autoa.

Ei ole omaa pihaa jossa voisi harrastaa jotain pelejä tai urheilua.

Ei ole omaa pihaa jossa voisi koiran kanssa viettää aikaa."

Ai, oho. Kyllä minä olen kahvitellut ja tissutellut kerrostalon pihalla, jopa talvella.

Puusaunaa ei ollut, mutta en sitä kyllä kaipaa täällä omakotitalossakaan.

Kerrostalon pihalla oli kyllä grillikatos nuotiopaikalla ja aika usein siellä tuli oltua. Usein sai mukavaa seuraakin, mutta ei kukaan kuitenkaan tuppautunut nuotion ääreen kysymättä.

Miksei parkkipaikalla voisi korjata autoaan? Hyvin siellä tulpat ja polttimot vaihtoi ja pientä säätöä teki. Hitsaushommia en omallakaan pihalla tekisi, enkä sen isompaa osaakaan.

Kyllä me kerrostalon pihalla on pelattu monet kerrat krokettia, frisbeegolffia, pulkkailtu, petankkia, futista, tikkaa, mölkkyä... Noin esimerkiksi. Joskus jopa vietetty koko talon yhteisiä "olympialaisia" niiden kesken jotka osallistua halusivat.

Koiria ei tuolla kellään ollut, mutta hyvinhän sinne olisi joukkoon koirakin mahtunut, ehkä muutama agility-este ja koiran allas. Sopimuskysymys, sanoisin.

No meillä olikin kerrostalossa kivoja naapureita :).

Vierailija
50/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset asuisivat kerrostaloissa, jos se vain ankeaa olisi ? Kyllä meidänkin tämän kerrostalokämpän hinnalla , reilut 400 000€ jonkinlaisen okt:n saisi, jos tahtoisi, mutta ei ole meidän juttu, hyvä, jos heidän on, jotka sellaisissa asuvat.

Vierailija
51/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo sopii ihmiselle joka ei tee mitään ja jolla ei ole harrastuksia. Korkeintaan käy salilla, baarissa ja konsertissa vapaa-aikana.

Minä asun kerrostalossa mutta minulla on 3 huonetta ja autotalli jossa säilytän kanoottia, pyöriä, suksia, kalavehkeitä, telttoja ja kunnostan vanhoja puuhuonekaluja. Taloyhtiössä on myös saunaterassi ja grilli. Omalle pihalle ja rantaan tai veneilemään pääsen kun ajan kesämökille tai lapin mökille.

Vierailija
52/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo ankeeta. Kaikkia asumismuotoja oon kokeillu aikuisena ja tykkään nykyisestä. 130m2, avara kerrostaloasunto, kaks lasitettua parveketta. Sähkösauna on, puusaunaan päästään kaverin mökillä. Mukavaa kun ei käy liian usein. Grillaaminenkaan ei oo meidän juttu.

Tällä rahalla sais ison oktalon ympäristökunnista mut ei haluta muuttaa.

Unelma.

Laatukolmio keskikokoisen pikkukaupungin keskustasta yläkerrasta, niin voi katella parvekkeelta omakotiasujien puurtamista. Talvisin voi nukkua tunnin pidempään, kun ei tarvi etsiä autoa lumihangesta ja lapioda pihatietä auki.

Vierailija
53/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia, mitä sinun ja monen on näköjään mahdoton käsittää.

Enemmistönä nämä kerrostalovihaajat.

Kuvittelevat sitten raukat vielä, että kaikki kerrostalotkin ovat identtisiä.

Oletko edes asunut ikinä kerrostalossa?

Ehkä just jossain kuvailemassasi...

Voi tuota tyhmyyttä...

Vierailija
54/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiö auraa ja hiekoittaa.

Kun hana vuosi tuli huoltomies samana päivänä korjaamaan.

Kun asuu keskustassa ei tarvitse autoa jota pitäisi huoltaa.

Kyllä kerrostalossa on mukava asua.

Vierailija
55/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa.

Meillä kyllä on oma piha, ei iso mikä hyvä juttu, koska olen jauho enkä vihrepeukalo, mutta oma kuitenkin, aidattu oma piha. Siihen on käynti omalta 20m2 lasitetulta terassilta jossa mm grillaamme ja joka on meille kuin ylimääräinen, viides, viihtyisä huone varsinkin ajanjaksolla huhti-lokakuu ja sen jälkeenkin mm saunan jälkeen jäähdyteltäessä.

Vierailija
56/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puulämmitteistä saunaa en edes haluaisi. Tulee savua ja savun hajua palavista puista ja sen kiukaan lämpeneminen kestää paljon sähkölämmitteistä kiuasta kauemmin.

Vierailija
57/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo sopii ihmiselle joka ei tee mitään ja jolla ei ole harrastuksia. K.

Mä taas olen ymmärtänyt niin, että ihmiset usein hakeutuvat kaupunkiin siksi, että haluaat harrastusten, kahviloiden , salien ja museoiden olevan lähellä. 

Vierailija
58/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua syödä pihalla ötököiden kanssa, en juo olutta. En pidä puutarhan hoitamisesta. Parvekkeemme on ihana.

Meillä on sauna mutta en pidä saunomisesta.

Jos haluan grillailla niin pihassa on grillipaikka. Mutta kun en halua.

Ei ole autoa koska julkisilla pääsee. Myimme auton kun muutimme kerrostaloon pikkukaupungin keskustaan.

Harrastuksiin en tarvitse pihaa, koiraa ei ole eikä tule.

Ylimmän kerroksen kulmahuoneistossamme on tilaa 100m2 ja hienot näköalat.

Tupakointi on taloyhtiössä kielletty.

Naapurin mummot joskus kyttää mutta se on vaan yhteisöllisyyttä.

Lasten äänet ei häiritse mua, eikä edes tänne ylös kuulu hyvin.

Lähipuisto tuossa vieressä on hautausmaa, hiljaista on.

Metsään on matkaa kilometri. Kauppaan 200m.

Ei tarvi luoda lunta eikä hiekottaa eikä leikata nurmikkoa eikä nostaa lippua salkoon.

Voi huoletta olla matkoilla pidempiäkin aikoja (mummot vahtii taloa).

Mutta kukin tavallaan, hyvä että on vaihtoehtoja.

Nimim. En palaisi enää ok-taloon

Vierailija
59/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen harrastusongelmia muka kerrostalossa on? Itse tykkään tehdä käsitöitä, kudon, ompelen. Hyvin pystyy kotona tekemään. Tykkään myös laittaa ruokaa, minulla on siihen tuliterä keittiö. Tykkään myös jumpata, nostaa puntteja. Niitä voi tehdä salilla, mutta on minulla kotonakin siihen vehkeet. Ja sitten tykkään lukea.

Vierailija
60/150 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo sopii ihmiselle joka ei tee mitään ja jolla ei ole harrastuksia. Korkeintaan käy salilla, baarissa ja konsertissa vapaa-aikana.

Minä asun kerrostalossa mutta minulla on 3 huonetta ja autotalli jossa säilytän kanoottia, pyöriä, suksia, kalavehkeitä, telttoja ja kunnostan vanhoja puuhuonekaluja. Taloyhtiössä on myös saunaterassi ja grilli. Omalle pihalle ja rantaan tai veneilemään pääsen kun ajan kesämökille tai lapin mökille.

Ja millähän logiikalla "ei mitään" harrastuksia?

Eikä tee "mitään"??

Taas jotain ihme yleistystä.

Ihan samalla tavalla sieltä omakotitalosta lähdetään harrastuksiin, kuten mistä tahansa.

Eivät kaikki edes harrasta samoja asioita ja silti niitä sanotaan kaikkia harrastuksiksi.

Ja tee mitään;

Meinaatko, ettei minkä kokoisessa tai missä tahansa asum.muodossa ihmiset esim. laita ruokaa, nuku, katso televisiota, tee etätöitä...

Ja nämä eivät ole "tekemistäkään"?

Juupa juu😆