Kerrostalossa asuminen on niin alkeellista ja ankeaa verrattuna omakotitaloon
Ei ole omaa pihaa jossa voisi ruokailla, kahvitella tai juoda olutta ja istuskella lämpiminä kesäpäivinä.
Ei ole omaa puulämmitteistä saunaa.
Ei voi tehdä nuotiota jossa paistaa makkaroita tai grillata pihviä.
Ei ole omaa pihaa jossa vaikka korjata omaa autoa.
Ei ole omaa pihaa jossa voisi harrastaa jotain pelejä tai urheilua.
Ei ole omaa pihaa jossa voisi koiran kanssa viettää aikaa.
Kerrostalossa asuminen vie ihmisen masennukseen, ei tämä ole ihmiselle tarkoitettu. Täällä ei ole mitään tekemistä ja kaikki ihmiset kyttää ikkunoista ja naapureiden kakarat huutaa pihalla kurkku suorana. Puistot täynnä mölyäviä ihmisiä jotka juo alkoholia eikä missään ei saa olla rauhassa, pitäisi mennä johonkin kilometrien päähän metsään että on rauhallista.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on asunnossa tilava parveke. Siellä mahtuu grillaamaan (sähkögrilli on sallittu), syömään ja juomaan. Olutta en juo parvekkeellakaan. Minun ei tarvitse hoitaa pihaa, pari amppelikukkaa riittää. Autoa en rassaa, sitä varten on korjaamot. Koiria inhoan, joten sellaista ei ole.
Sähkögrillihän on sama kun paistaisi sähköhellalla. Mitä sää nyt oikeen sekoilet.
Käy minulle oikein hyvin. Hiiligrillit savuttaa omakotitalossa asuvienkin pihat.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ostin heti nuorena omakotitalon.
Tekeekö se sinut autuaaksi😇
Ja mitä sitten?
47 mies kirjoitti:
Asuin kerrostalossa 40 vuotta. Sain perinnön ja perin omakotitalon äidiltä. Olen asunut tässä lähes 8 vuotta. Nautin joka hetkestä. On oma piha ja poreallas ja saunaan pääsee koska vain. Kerrostalossa pääsi saunaan kerran viikossa ja se harmitti aina. Olenkin nyt saunonut monta kertaa viikossa kesät ja talvet. Pihalla grillaan kesäisin ja minulla on myös savustuspönttö jossa kalaa savustan. Heinäkuussa järjestän grillijuhlat kun täytän 48 vuotta.
Suurimmassa osassa kerrostaloja on nykyään oma sauna.
Ja monilla on myös mökki. Mutta ihana, että olet vanhemmalla iällä löytänyt hyviä asioita elämään. Se on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin itseltäni hengen pois mieluumin kun muuttaisin kerrostaloon.
Ehkä kannattaa hakeutua terapiaan kuitenkin, jos mieli on noin järkkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ostin heti nuorena omakotitalon.
Tekeekö se sinut autuaaksi😇
Ja mitä sitten?
Teki ja tekee edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on asunnossa tilava parveke. Siellä mahtuu grillaamaan (sähkögrilli on sallittu), syömään ja juomaan. Olutta en juo parvekkeellakaan. Minun ei tarvitse hoitaa pihaa, pari amppelikukkaa riittää. Autoa en rassaa, sitä varten on korjaamot. Koiria inhoan, joten sellaista ei ole.
Entä kun naapuriin muuttaa tupakoitsija joka käy puolen tunnin välein tupakalla ja tupakansavut leijailee ja haisee parvekkeellasi kymmen minuuttia jokaisen polton jälkeen?
Meillä on yläkerran päätyhuoneisto, joten tuskin haittaa. Jos haittaa, ilmoitan isännöitsijälle. Onneksi tupakointi on nykyään harvinaista, nytkään yksikään naapureista ei polta.
0makotitalo tuntuu aluksi ihan kivalta, mutta siihen turtuu muutamassa vuodessa. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa. Kerrostalossa helppoa ja vaivatonta asua, sekä halvempaa kun ei tarvitse hoitaa ja laitaa pihaa sekä 10 vuoden välen vaihtaa lämmitysjärjestelmää ja jatkuvasti rempata jotain tai hankkia kaiken maailman koneita pihanhoitoon. Talvetcon omakotitalossa todella syvältä.
Vierailija kirjoitti:
47 mies kirjoitti:
Asuin kerrostalossa 40 vuotta. Sain perinnön ja perin omakotitalon äidiltä. Olen asunut tässä lähes 8 vuotta. Nautin joka hetkestä. On oma piha ja poreallas ja saunaan pääsee koska vain. Kerrostalossa pääsi saunaan kerran viikossa ja se harmitti aina. Olenkin nyt saunonut monta kertaa viikossa kesät ja talvet. Pihalla grillaan kesäisin ja minulla on myös savustuspönttö jossa kalaa savustan. Heinäkuussa järjestän grillijuhlat kun täytän 48 vuotta.
Suurimmassa osassa kerrostaloja on nykyään oma sauna.
Ja monilla on myös mökki. Mutta ihana, että olet vanhemmalla iällä löytänyt hyviä asioita elämään. Se on tärkeää.
Sähkösauna🤢🤮🤢🤣🤣🤣🤣🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kun naapuriin muuttaa tupakoitsija joka käy puolen tunnin välein tupakalla ja tupakansavut leijailee ja haisee parvekkeellasi kymmen minuuttia jokaisen polton jälkeen?
Silloin mietin tietysti kateellisena pöllöpalstailevaa omakotitaloasujaa, jolla tätä ongelmaa ei ole.
Maan tasalla asuvilla on piha eikä parveketta.
AI emojihullukin on taas päässyt palstailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Maan tasalla asuvilla on piha eikä parveketta.
Meillä ainakin on parveke omakotitalossa.
Nytkin on niin ihana kesäsää istua tässä pihalla kesäkuisena iltana räntä- ja raekuurojen keskellä <3
Inhottaa makkaroiden ja pihvien grillaus. Minulla on airfryer joka paistaa papupihvit ja maissit herkullisemmaksi kuin grilli joka oli entisellä mökillämme. Olen onnellinen että päästiin mökistä eroon. Inhottaa punkit, hiiret ym. enkä halua hiirien jätöksiä siivota tai saada myyräkuumetta puuliiterissä.
Meillä on täällä kerrostalossa merinäköala ja runsaasti tilaa harrastaa, minulla on esim. ateljee sekä yksi huone kuntosalina. Harrastuksille jääkin mukavasti aikaa. Parvekkeella on ihan mukava istua ja katsoa auringonlaskua, ei se näin komeasti näkyisi omakotitalosta.
Koiralle oma piha onkin mukava mutta minulla ei ole koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ei saa omaa pihaa jossa saisi olla omassa rauhassa. Lisäksi joutuu monesti kestämään naapurien kolistelua ja melua.
Silloin pitää muuttaa omakotitaloon.
Nytkin on niin ihana kesäsää istua tässä pihalla kesäkuisena iltana räntä- ja raekuurojen keskellä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä vaan.
Ei kiitos, asun onnellisesti omassa talossa.
Ei oo ankeeta. Kaikkia asumismuotoja oon kokeillu aikuisena ja tykkään nykyisestä. 130m2, avara kerrostaloasunto, kaks lasitettua parveketta. Sähkösauna on, puusaunaan päästään kaverin mökillä. Mukavaa kun ei käy liian usein. Grillaaminenkaan ei oo meidän juttu.
Tällä rahalla sais ison oktalon ympäristökunnista mut ei haluta muuttaa.
Kumppitonnin!?!??? Eihän sillä saa edes hyvää telttaa.