Kerrostalossa asuminen on niin alkeellista ja ankeaa verrattuna omakotitaloon
Ei ole omaa pihaa jossa voisi ruokailla, kahvitella tai juoda olutta ja istuskella lämpiminä kesäpäivinä.
Ei ole omaa puulämmitteistä saunaa.
Ei voi tehdä nuotiota jossa paistaa makkaroita tai grillata pihviä.
Ei ole omaa pihaa jossa vaikka korjata omaa autoa.
Ei ole omaa pihaa jossa voisi harrastaa jotain pelejä tai urheilua.
Ei ole omaa pihaa jossa voisi koiran kanssa viettää aikaa.
Kerrostalossa asuminen vie ihmisen masennukseen, ei tämä ole ihmiselle tarkoitettu. Täällä ei ole mitään tekemistä ja kaikki ihmiset kyttää ikkunoista ja naapureiden kakarat huutaa pihalla kurkku suorana. Puistot täynnä mölyäviä ihmisiä jotka juo alkoholia eikä missään ei saa olla rauhassa, pitäisi mennä johonkin kilometrien päähän metsään että on rauhallista.
Kommentit (150)
Samaa mieltä. Ei saa omaa pihaa jossa saisi olla omassa rauhassa. Lisäksi joutuu monesti kestämään naapurien kolistelua ja melua.
Mutta kuitenkaan et tee mitään noista.
Vierailija kirjoitti:
0/5.
Minä puolestani annan 5/5. Kerrostalo ja kaupunki sairastuttavat. Itsemurhayksiö on ihan todellisuuteen pohjautuvaa. Toki osa ihmisistä sopeutuu, mutta itse hypin yksiössä seinille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5.
Minä puolestani annan 5/5. Kerrostalo ja kaupunki sairastuttavat. Itsemurhayksiö on ihan todellisuuteen pohjautuvaa. Toki osa ihmisistä sopeutuu, mutta itse hypin yksiössä seinille.
Miksi muutit yksiöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5.
Läheskään kaikki kerrostaloasunnot eivät ole niitä ns. "itsemurhayksiöitä". On olemassa vaikka kuinka monen huoneen ja kolminumeroiset asuinneliöt omaavia kerrostaloasuntoja.
Riippuu kerrostalosta, on kerrostaloja, joissa on lähes kaikki nuo ominaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5.
Läheskään kaikki kerrostaloasunnot eivät ole niitä ns. "itsemurhayksiöitä". On olemassa vaikka kuinka monen huoneen ja kolminumeroiset asuinneliöt omaavia kerrostaloasuntoja.
Sillä ei ole mitään merkitystä onko huoneita yksi vai neljä kun molemmissa on samat ongelmat kuin aloitusviestissä lueteltu.
On kaikkein kovinta psyykeä vaativaa koska on vaan kehityttävä ja pärjättävä itsensä kanssa ja se kasvattaa eniten. Puuhasteluun voi paeta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kerrostalosta, on kerrostaloja, joissa on lähes kaikki nuo ominaisuudet.
Onko sellainenkin ominaisuus kerrotstalon pihassa että jos menen pihalle syömään pöytään ja grillaamaan niin saan varmasti olla rauhassa eikä kukaan vieras tule häiriköimään ja juomaan kaljaa samaan pöytään?
Onneksi ostin heti nuorena omakotitalon.
Minulla on asunnossa tilava parveke. Siellä mahtuu grillaamaan (sähkögrilli on sallittu), syömään ja juomaan. Olutta en juo parvekkeellakaan. Minun ei tarvitse hoitaa pihaa, pari amppelikukkaa riittää. Autoa en rassaa, sitä varten on korjaamot. Koiria inhoan, joten sellaista ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainenkin ominaisuus kerrotstalon pihassa että jos menen pihalle syömään pöytään ja grillaamaan niin saan varmasti olla rauhassa eikä kukaan vieras tule häiriköimään ja juomaan kaljaa samaan pöytään?
Osta asunto tarpeeksi kalliista talosta, niin vähemmän on juoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on asunnossa tilava parveke. Siellä mahtuu grillaamaan (sähkögrilli on sallittu), syömään ja juomaan. Olutta en juo parvekkeellakaan. Minun ei tarvitse hoitaa pihaa, pari amppelikukkaa riittää. Autoa en rassaa, sitä varten on korjaamot. Koiria inhoan, joten sellaista ei ole.
Sähkögrillihän on sama kun paistaisi sähköhellalla. Mitä sää nyt oikeen sekoilet.
Rooman, Lontoon tai New Yorkin keskustassa ei onnistu omakotitalo asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloasujat on alinta kastia.
Huutelee loppuelämänsä velkaista taloa maksava...
No, joillain on varaa kymppitonnin kerrostaloasuntoon velattomana.
Hyvällä paikalla, uusinta uutta (oma sauna, iso lasitettu parveke...).
Asuin kerrostalossa 40 vuotta. Sain perinnön ja perin omakotitalon äidiltä. Olen asunut tässä lähes 8 vuotta. Nautin joka hetkestä. On oma piha ja poreallas ja saunaan pääsee koska vain. Kerrostalossa pääsi saunaan kerran viikossa ja se harmitti aina. Olenkin nyt saunonut monta kertaa viikossa kesät ja talvet. Pihalla grillaan kesäisin ja minulla on myös savustuspönttö jossa kalaa savustan. Heinäkuussa järjestän grillijuhlat kun täytän 48 vuotta.
Hups. Onko ap. sun elämäsi jotenkin ankeaa, kun niin paljon jaksat miettiä mitä kaikkea toisilla mahtaa olla elämisessä vikana ?
Ihanaa kun ei ole mitään riippaa hoidettavana, niin voi lähteä vaikka mahtavan työtarjouksen perään Keski-Euroopaan.
Vierailija kirjoitti:
Entä kun naapuriin muuttaa tupakoitsija joka käy puolen tunnin välein tupakalla ja tupakansavut leijailee ja haisee parvekkeellasi kymmen minuuttia jokaisen polton jälkeen?
0/5.